وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

روبن: می خواهیم امسال هم در فینال ومبلی حضور داشته باشیم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ شاید دانستن این مساله برای هواداران آرسنال خوشایند نباشد ولی آرین روبن دوست صمیمی رابین ون پرسی کاپیتان سابق آرسنال است.

او ضمن بیان دلیل جدایی ون پرسی، نارضایتی هواداران آرسنال را نیز انعکاس داد.

بله، رابین کاپیتان تیم بود ولی این اتفاقات در فوتبال می افتد، بازیکنان تیمها را ترک می کنند. ولی در نهایت برای هواداران واقعی آرسنال این یک سرخوردگی است، جدایی او از باشگاه خیلی نا امید کننده بود. ولی از طرف دیگر، اگر آنها به خوبی فکر کنند می توانند دلیل این انتخاب او را درک کنند، اینکه او می خواهد جامها را برنده شود و این امر با شرایط فعلی آرسنال خیلی دشوار است.

چرا بردن جامها برای آرسنال دشوار است؟

فکر کنم می توانید این را ببینید. این نظر من نیست، یک حقیقت است. آنها در هشت سال گذشته هیچ چیزی برنده نشده اند، این نشان دهنده همه چیز است. در حال حاضر در انگلیس چند تیم دیگر حضور دارند که قوی تر از آرسنال هستند. من نمی توانم از طرف رابین صحبت کنم، او تصمیم خودش را گرفت.

اما آیا آرسنال تاوان فروش ستارگانش را پس می دهد؟

باز هم باید بگویم، من در آلمان زندگی می کنم نه در انگلستان، پس قضاوت در مورد شرایط باشگاه برای من دشوار است. ولی می بینید که همیشه بازیکنانی هستند که تیم را ترک می کنند که در آن زمان یا مهمترین بازیکنان تیم یا بهترین بازیکنان تیم هستند. اگر به از دست دادن این بازیکنان ادامه دهید مجبورید هر دفعه تیمتان را از نو بسازید. آقای ونگر نشان داده که می تواند این کار را انجام دهد. او مربی بزرگی است و این را با پرورش دادن بازیکنان جوان نشان داده است ولی کسب افتخارات نیز مهم هستند.

این حرفها را کسی می زند که در بهترین سالهای آرسنال زیر نظر ونگر مقابل آنها بازی کرده است. او مقابل بازیکنانی مثل دنیس برگ کمپ، تیری هانری و پاتریک ویرا قرار گرفته است. وقتی روبن در سال 2004 به چلسی پیوست همه به دنبال شکست دادن آرسنالِ شکست ناپذیر بودند. تفاوت آن آرسنال با آرسنال امروز که روبن چند روز دیگر همراه بایرن مونیخ مقابل آنها قرار می گیرد چیست؟

جواب این سوال را دادم، یک تفاوت وجود دارد، من این را درک می کنم، یک حس نا امیدی و سرخوردگی. هشت سال بدون جام زمان خیلی خیلی زیادی است. و اگر شما به تیمی نگاه کنید که جامها را می بُرد و فوتبال فوق العاده ای به نمایش می گذاشت آنها با هانری و برگ کمپ تیم فوق العاده ای بودند. آنها ویرا را هم داشتند و فوتبالی بسیار زیبا بازی می کردند. تیم فعلی هم تیمی است که می توانید از دیدن بازیهای آنها لذت ببرید چون آنها هنوز هم فوتبال زیبایی بازی می کنند ولی من می توانم هواداران را درک کنم که چرا ناراحت و کلافه هستند، آنها جام می خواهند.

روبن در چلسی و رئال مادرید نیز سابقه بازی دارد و اهمیت حضور بازیکنان بزرگ در رختکن تیم را درک می کند. در کمال تعجب او در مورد تیم فعلی آرسنال با سیاست صحبت می کند.

البته که شما به چنین بازیکنانی نیاز دارید ولی خب من نمی دانم که آیا در حال حاضر در آرسنال چنین بازیکنانی وجود دارند یا خیر. ولی در یک تیم شما به ترکیبی از بازیکنان با شخصیتها و ویژگی های مختلف نیاز دارید. وقتی در چلسی بودم چند بازیکن خاص بودند که شما چیزهایی از آنها یاد می گرفتید. من در آن زمان جوان بودم و این برای پیشرفتم تجربه خوبی بود که در کنار چنین بازیکنان بزرگی بازی کنم.

با اینکه بسیاری از کارشناسان شانس بایرن را برای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان بیشتر می دانند ولی آرین روبن برد تیمش در بازی سه شنبه مقابل آرسنال را قطعی نمی داند. بایرن در حال حاضر با اختلاف فاحشی در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد و از گروه خود در لیگ قهرمانان نیز به عنوان تیم اول به این مرحله صعود کرده است، با این حال روبن همچنان در مورد بازی پیش رو محتاط صحبت می کند.

می دانم که آنها بهترین بازیکنشان یعنی ون پرسی را از دست داده اند و چند بازیکن جدید نیز به تیم اضافه کرده اند ولی آنها همچنان تیم خطرناکی هستند. مردم می گویند ما شانس بیشتری برای صعود داریم ولی ما انتظار دو بازی دشوار داریم. آنها یک تیم جوان با یک مربی فوق العاده دارند که تیمش همیشه در حال پیشرفت است و می تواند بازیکنان جوان را پرورش دهد. ما آنها را دست کم نخواهیم گرفت. شاید آنها خیلی شرایط خوبی نداشته باشند ولی شبهای لیگ قهرمانان همیشه خاص است و ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

روبن اذعان می کند شکست در فینال فصل قبل لیگ قهرمانان مقابل چلسی به آنها انگیزه می دهد، بایرن در سه سال گذشته دو بار در فینال لیگ قهرمانان مغلوب شده است. آنها در سال 2010 نیز مقابل اینتر میلانِ خوزه مورینیو 2-0 شکست خورده بودند.

اینکه همه چیز در فوتبال خیلی زود تغییر می کند عجیب است. در پایان این چلسی بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، اگر دوباره به بازی فینال نگاه کنید می بینید که ما هرگز نباید آن بازی را می باختیم ولی این اتفاق افتاد. ما نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده ایم، بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شده اند و همه چیز به خوبی پیش می رود. فصل گذشته نشان دادیم که می توانیم پا به پای بهترین تیمهای اروپا کار کنیم، پس می خواهیم امسال نیز در فینال ومبلی حضور داشته باشیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
شیدا شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 22:24 http://eshqesharqi14.mihanblog.com

پارسال چلسی تو آلمان جامو از ما گرفتوبرد انگلیس امسال ما تو انگلیس جامو میگیرمومیاریم آلمان

Bavariaboy شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 22:41

ایشالا.....شیدا خانوم .......ایشالا

شاهین یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 13:45

باید تا اون موقعه خودتو به اوج آمادگی برسونی

میلاد یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 20:04

ما امسال قهرمانیم اگه شما لطف کنی پنالتی نزنی و فقط پاس بدی
و مثل پارسال جام و از دستمون در نیاری

امیر عباس یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 21:46

خدا رو شکر فکر کنم امسال پنالتیهای تو جریان بازی رو الابا میزنه

احسان دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 07:18

اگه گند نزنی دوباره خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد