وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سایه پپ پشت سر هاینکس؛ قدیمی‌ها گواردیولا را می‌خواهند

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ تازه‌ترین شایعاتی که در مورد باشگاه بایرن مونیخ مطرح می‌شود از حضور احتمالی مربی سابق مسی روی نیمکت مربیگری مردان باواریا می‌دهد.

چند ماه پیش زمانی که پپ گواردیولا  هنوز از مربیگری بارسلونا کناره‌گیری نکرده و به جایش «تیتو ویلانووا»‌ سکاندار هدایت کاتالان‌ها نشسته بود، شایعه عجیبی در رسانه‌های آلمان انتشار یافت؛ شایعه‌ای مبنی بر این که بایرن، پر افتخارترین تیم باشگاهی ژرمن‌ها پس از خاتمه دوران فعالیت یوپ هاینکس به همکاری با «پپ گواردیولا» می‌اندیشد.

در پی انتشار این خبر مقام‌های مونیخی‌ از همکاری احتمالی با مربی موفق سابق کاتالان‌ها استقبال کردند. اما آنها بحث انجام مذاکره با این مربی را تکذیب کرده و منکر هر گونه گفت و گویی با این مربی شدند.

از سویی این مربی که گفته بود می‌خواهد حداقل یک سال استراحت و تجدید قوا کند، مثل مسئولان تیم مونیخی اظهار داشت مذاکره‌ای در این باره انجام نداده و حضور احتمالی در روی نیمکت مربیگری بایرن هر چند می‌تواند برایش «افتخارآمیز» باشد، اما به اولویت‌های دیگری مثل حضور در لیگ برتر انگلیس فکر می کند.

پس از انتشار این شایعه و چندین روز انعکاس آن در رسانه‌های نوشتاری، صوتی و تصویری موضوع حضور وی در بایرن به دست فراموشی سپرده شد. حتی چند شایعه دیگر در مورد امکان حضور مربی 41 ساله اسپانیایی در تیم‌های انگلیسی مثل چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد، همین طور تیم ملی روسیه یا حضور در راس کادر فنی تیم ملی برزیل مطرح شد.

با توجه به انتشار چنین اخباری، به نظر می رسید بحث «پپ »‌ و «بایرن »‌دیگر  فراموش شده و در بایگانی‌ قرار گرفته باشد. اما تازه‌ترین اخباری که از مونیخ به گوش رسیده، از «بازبودن پرونده همکاری با مربی سابق کاتالان‌ها با باوارایی‌ها حکایت دارد. شایعاتی که عنوان می کند ماتیاس سامر، مدیر ورزشی مونیخی‌ها همراه با اولی هوینس، مدیر باشگاه و کارل هاینس رومینیگه، معاون وی، جلساتی را به تازگی در همین مورد برگزار کرده و با همفکری، راه‌های دسترسی و جذب گواردیولا را مورد بررسی و ارزیابی قرارداده اند.

 

حضور فقط در من‌سیتی یا چلسی مطرح نیست

با توجه به آنچه در رسانه‌ها دیده و شنیده می‌شود، آخرین سری اخباری که در مورد فعالیت آینده گواردیولا وجود داشته، مربوط به حضور در یکی از دو تیم چلسی و منچسترسیتی بوده است. در همین ارتباط روزنامه معتبر «ساندی تایمز» هفته گذشته مطرح کرد نمایندگان این دو باشگاه  تلاش برای جذب وی را شروع کرده‌اند.

در کنار این دو تیم، گویا نماینده بایرن با مدیر برنامه‌های مربی فصل قبل بارسا تماس گرفته و اولین گام را برای ایجاد تماس و ارائه نقطه نظرات برداشته است. از این رو فکر وی به حضور در جمع مونیخی‌ها نیز معطوف شده است.

 

نظرخواهی بایرن در مورد پپ از پیشکسوتان

با توجه به این نکته که آلمان‌ها در گذشته و حال به نظرات کارشناسان بهای زیادی داده اند،بایرنی‌ها هم بر این اساس باورهای همکاران و قدیمی‌‌های خود را محترم می‌شمارند.

در همین ارتباط یکی، دو نشریه مثل دی ولت نوشته بایرن از اعضا قدیمی و پیشکسوت خود در مورد شرایط همکاری احتمالی با این مربی اسپانیایی، نظرخواهی کرده است.

گویا در این زمینه رومینیگه، مامور شده با انتخاب 3 تن از کارمندان باشگاه، به صورتی که رسانه‌ها متوجه نشده و هیاهو راه نیندازند، نقطه نظرات تک تک مسئولان تیم‌های کنونی باشگاه را در کنار پیشکسوتان بایرن در مورد گواردیولا بگیرند.

نظراتی که گفته می شود اکثرا به نفع حضور این مربی جهت جانشینی هاینکس بوده است.

به این ترتیب مسئولان بایرن از کسب حمایت اعضا کنونی و قدیمی خود در صورت استخدام گواردیولا، آسوده خاطر هستند.

البته  آنها در وهله نخست باید ببیند قرارداد رو به پایان هاینکس با بایرن در پایان فصل جاری، آیا بر اساس توافق احتمالی طرفین تمدید خواهد شد یا نه؟ اگر بنا به هر دلیلی امکان ادامه همکاری مشترک با مربی 68 ساله میسر نباشد، در آن‌صورت برای ارائه «پیشنهاد به پپ» تصمیم‌گیری جدی کنند.

 

اظهارات یکسان مونیخی‌ها

البته تا قبل از رسیدن به مرحله تصمیم‌گیری برای جذب مربی سابق ماتادورها، بایرن موظف است تکلیف هاینکس را روشن و قطعی کند. در این مورد رومینیگه 2 روز قبل به روزنامه «بیلد»‌گفت: همان گونه که قول و قرار گذاشته‌‌ایم، قرار است ابتدای سال جاری (2013) با یوپ (هاینکس) حرف بزنیم و نقطه نظراتش را بشنویم.

با توجه به این گفته نفر دوم مونیخی‌ها، هوینس و سامر قصد ندارند در مواجه با نمایندگان رسانه‌ها تا اولین روزهای سال نو و ژانویه که بهترین زمان برای گفت‌وگو با کادر فنی و شخص هاینکس فراهم می شود، سخنی در مورد قضیه مربیگری به میان آورند.

رومینیگه می افزاید: همه مسئولان بایرن قرار گذاشته‌اند که قضیه جنجالی نشود. باعث خرسندی است که همه ما یک موضع مشخص داریم و می کوشیم ابتدا وضعیت همکاری با مربی کنونی مشخص شود.

البته وی برای این که هواداران بایرن که این روزهای از پیروزهای پشت سر هم و یکه‌تازی قاطع و کسب عنوان قهرمانی دور رفت، بسیار خوشحال هستند،‌ نگران نشوند، نیز می‌گوید: هواداران خیال‌شان راحت باشد. آنها همچنان به مربی اعتماد و ایمان داشته باشند. بهترین کاری که می توانند انجام دهند، همین چیزی است که گفتم.

هوینس هم به عنوان نفر اول بایرن می گوید: در مورد قضیه مربیگری، مسئولان تیم جلسه‌های داشته اند. اما ما مایل نیستیم تا زمانی که با هاینکس جلسه گذاشته و مذاکره خواهیم کرد، حرفی به میان آوریم. می خواهیم تا کریسمس همه چیز خوب و آرام پیش برود و بعد بدون جار و جنجال در این زمینه بنشینیم و  گفت‌وگو کنیم.

 

کارنامه درخشان پپ در بارسا

با توجه به آنچه از باشگاه مونیخی به گوش می‌رسد و قبلا نیز توضیح داده شد، این اولین بار نیست که بحث حضور گواردیولا برای نشستن روی نیمکت مربیگری تیم آلمانی مطرح می ‌شود.

مقام‌های تصمیم‌گیرنده بایرن از آنجایی که به پرافتخار بودن مطلق تیم‌‌شان در بوندسلیگا می‌بالند، در همه حال خواهان همکاری با مربیان پرافتخار هستند.

آنها اتفاقی به سراغ مربی پیشین بارسا نرفته و پرونده به نام وی نزد خود باز نکرده‌اند. چرا که وقتی می‌بینند وی در مدت 4 سال برای آبی و اناری‌پوشان 14 عنوان قهرمانی کسب کرده، بیش از پیش شوق و انگیزه همکاری با وی را در سر دارند.

از این رو است که از طریق واسطه خود با برادر پپ یعنی «پر»‌ که در عین حال مدیر برنامه‌اش نیز است، تماس اولیه را برقرار کرده‌اند.

 

آلترناتیو برای زمانی که همکاری با گواردیولا و هاینکس میسر نشود

با توجه به این اتفاقات و شایعاتی که شنیده می شود، یک سئوال ممکن است به ذهن علاقمندان خطور کند:‌ اگر هاینکس با بایرن برای تمدید قرارداد به توافق نرسد و بعد حتی پروژه حضور گواردیولا در مونیخ میسر نشود، تکلیف مربیگری تیم چه خواهد شد؟ آیا دراین حال بایرن چاره‌اندیشی لازم را نکرده است؟!

پاسخ این پرسش‌ها منفی است. زیرا مسئولان باوارایی براساس خصوصیات ذاتی آلمان‌ها که آدم‌های آیند‌ه‌نگر و کاملا منظم و با برنامه هستند، فکری هم برای این گزینه کرده‌اند.

مطابق آنچه روزنامه زوددویچه سایتونگ و هفته نامه معتبر کیکر گزارش می دهند، مربیانی مثل میرکو اسلوم کا(هانوفر)، توماس توخل (ماینتس) ، یورگن کلوپ (بروسیادورتموند) و حتی مارکوس بابل گزینه‌هایی‌ برای مواجه شدن با این وضعیت هستند.

البته قبل از اینکه چنین سناریویی‌رقم بخورد، بایرنی‌ها می‌خواهند ابتدا به ادامه همکاری با هاینکس فکر کنند و اگر نشد، تا حد امکان راه ورود گواردیولا را به نزد خود هموار کنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
Sebastian Hamed چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 00:40

پپ که تو جیب یوپ هم نیس چه برسه به پشتش

محمد_13 چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 08:33

بیا ما رو از دست این پیری راحت کن...

مهزیار چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 13:26

سرمربی سابق مسی ؟

Bavariaboy چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 18:43

سران بایرن مربی میخوان که بتونن نظر خودشونم تو تیم اعمال کنن یکی مثل هاینکس
مربی ای که زیر بار تصمیمات اونا نره دوام نمیاره

سجـــــــادٍ همیشه بایرنی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 16:57

Bavariaboyدقیقا باهات موافقم..اختیار تام نمیدن ب پپ.در حالیکه پپ اون اول ک حرف اومدنش ب بایرن بود گفته بود من ب تیمی میرم ک مثه بارسا بهم اختیار تام بدن.آلمانیام ک عمرا قبول نکنن.شاید سوری قبول کنن اما بعد یه مدت...
من بیشتر دوس دارم یورگن کلوپ بیاد بایرن.خدایی پپ انگشت کوچیکه ی کلوپ نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد