وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مهاجم اول بایرنی ها؛ معمایی به نام گومز

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ بهبود مصدومیت گومز و بازگشت او به میادین رقابت در خط حمله بایرن شدید تر کرد. این در حالی است که ماندزوکیچ از غیبت وی نهایت استفاده برده و با 9 گل در صدرجدول گلزنان بوندسلیگا است.

ماریو گومز شاید یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال مرموز ترین بازیکنان شاغل در بوندسلیگا باشد. او در سال های اخیر از موفق های لیگ آلمان و قهرمانان اروپا بود اما با توجه به تمام این موفقیت ها همچنان نگرانی ها و تردیدهایی در مورد وی وجود دارد.

گومز پس از بازگشت به میادین، در نخستین حضور ثابت خود در لیگ قهرمانان این فصل مقابل باته بوریسوف موفق به گلزنی شد. این در حالی رخ می داد که ماندزوکیچ مانند سایر بازیکنان اصلی بایرن از روی نیمکت نظاره گر بازی تیم بود.

ماریو ماندزوکیچ مهاجم کروات بایرنی ها که در این فصل از وولفسبورگ به مونیخ منتقل شده است به خوبی موفق شد از مصدومیت گومز نهایت استفاده را کرده و به عنوان یک مهاجم تمام کننده برای بایرن خوب کار کند. او هم اکنون یکی از 9 گله هایی است که در صدر جدول برترین مهاجمان بوندسلیگا جای دارد.

گومز سه سال پیش به عنوان یک انتقال پر سر و صدا به مونیخ آمد اما نتوانست در سال اول انتظارات را برآورده سازد به طوری که لوئیس ونگال از او به عنوان بازیکنی که مورد انتخاب وی نیست یاد کرد و گومز را در لیست فروش باشگاه قرار داد اما دخالت های مدیران بایرن مانع از خروج وی شد تا اینکه به یکباره پتانسیل نهفته ماریو منفجر شود.

 پس از مصدومیت کلوزه، کادر فنی چاره ای جز اعتماد به گومز نداشتند و این فرصت به وی داده شد تا با درخشش در چند بازی خود را در ترکیب بایرن اثبات کند و عملکرد گومز در ادامه فصل و روی فرم بودن و قدرت بدنی بالای گومز یکی از دلایلی بود که موجب شد کلوزه مونیخ را ترک کند.

با توجه به سابقه ی خوب گومز و عملکرد مناسب ماندزوکیچ در این فصل، انتخاب مهاجم اول برای کادر فنی بایرن تا حدودی دشوار است اما دلیل اینکه کادر مدیریت و فنی باشگاه مونیخی به راحتی نمی توانند از نام گومز عبور کنند چیست؟

مطمئنا در فوتبال مدرن تمامی گزینه هایی که در بخش آماتور موجب حضور یک بازیکن در ترکیب تیم و یا خروج از ترکیب می شود وجود ندارد. ماریو گومز پس از لیونل مسی بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته و در فصول گذشته یکی از برترین گلزنان بوندسلیگا بود. گومز بهترین عملکرد را در سال های اخیر میان مهاجمان آلمانی داشت. او زننده ی گل برتری بایرن در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید است. هر کدام از این دلایل می تواند برای فیکس بودن یک بازیکن کافی باشد.

اما با تمام این افتخارات، گومز هرگز نتوانست یک مقبولیت عمومی را داشته باشد این در حالی است که یک مهاجم با تعداد گل هایش سنجیده می شود و شماره 33 بایرن نیز آمار فوق العاده ای در این خصوص دارد. اینکه چرا ماریو گومز با وجود گلزنی های متعدد و آماری فوق العاده محبوبیت چندانی را بدست نیاورده، سوالی بی پاسخ در فوتبال آلمان است که از آن به عنوان معمای گومز نام برده می شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 15:50

من که به شخصه خیلی بهش اعتقاد دارم
مهاجم فقط باید گلزنی کنه همین
که گومز با جاگیری های خوبش این کار رو عالی انجام میده
همون طور که اشاره شد قدرت بدنی فوق العاده و شوتهای سنگین وقدرتمند( والبته با هر دو پا)یه معیار خوب برای سنجش فوروارد هستش که گومز از ان بهره میبره

Bavariaboy یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 18:31

گومز مهاجم خوبیه ولی اگر از اول بازی بیاد بازدهی صد در صد نداره اگر تعویضی بیاد بهتر نتیجه میده
اما نمیدونم دلیل گل نزدن مانژوکیچ چیه شاید ترس از فیکس شدن گومز !

Sebastian Hamed یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 22:03

دو پا بودن و استعداد گومز منو یاد گرد مولر میندازه
ای حرف بابام بود وگرنه ماکه سنمون به گرد مولر نمی رسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد