وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

روایت بیرهوف از اعلام خبر خودکشی انکه در اردوی تیم ملی آلمان

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ شنبه گذشته سومین سالروز مرگ روبرت انکه دروازه بان سابق تیم ملی آلمان و باشگاه هانوفر بود که به خاطر مرگ دختر دو ساله اش دچار افسردگی شد و خود را جلوی قطار انداخت و خودکشی کرد.

روبرت انکه در تاریخ 10 نوامبر 2009 خودکشی کرد و مدیر تیم ملی آلمان، اولیور بیرهوف در تازه ترین کتابش درس هایی را که از این تراژدی گرفته شرح می دهد. این کتاب که 24 سپتامبر منتشر شد 304 صفحه دارد و قیمت آن 19.99 یورو است .
بیرهوف در قسمتی از این کتاب به نام توقف بازی (Spielunterbrechung) می نویسد: «به آن روز سیاه برگردیم. شب بود. بازیکنان رسیده بودند و به اتاق های خود می رفتند. آن زمان شایعه شده بود که روبرت انکه تصادف کرده. من بلافاصله با ترسا انکه تماس گرفتم تا مطمئن شوم. زمانی که با او حرف می زدم و از جزئیات این سانحه خبردار می شدم، یواخیم لو کنار من ایستاده و نگران در فکر فرو رفته بود. از آنجایی که نمی خواستم حرف های ترسا را قطع کنم روی یک تکه کاغذ نوشتم: روبرت خودکشی کرد! رنگ از صورت یوگی پرید...
بلافاصله بعد از پایان تماس، من و یوگی لو، هانس فلیک و اندی کوپکه دور هم جمع شدیم. چه کسانی می دانستند و چه کسانی نمی دانستند؟ کی باید به بازیکنان خبر می داد؟ چطوری باید به بازیکنان می گفتیم؟ می توانستیم بازی بعدی را انجام بدیم؟ سراغ بازیکنان رفتیم که دور هم سر میز شام نشسته بودند... صدای من خیلی قوی نبود و سخنرانی کوتاهی داشتم. بعد از اعلام خبر ناگهان سکوت مرگباری حکمفرما شد. هیچ کس دیگر نمی تونست غذا بخورد. همه در سکوت مطلق نشسته بودند. بعضی ها بلند شدند و به اتاقشان رفتند یا دور هم جمع شدند تا در این باره نظر بدهند...»

نظرات 3 + ارسال نظر
mj1989 شنبه 27 آبان 1391 ساعت 14:26

چه شب تلخی بود

محسن اشتایگر شنبه 27 آبان 1391 ساعت 17:46

فکرشو بکنید خداواسه هیچ پدرى نیاره

سلام. این مطلب که ترجمه من بوده از صفحه فیس بوک فوتبال آلمان برداشته شده. لطفا اگر مطلبی رو برمی دارید اسم منبع رو بنویسید. برای ترجمه این مطالب زحمت کشیده شده. ممنون

سلام. این تو سایت گل بود. من تو فیسبوک ندیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد