وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

وحید هاشمیان: بایرن مونیخ بهترین تصمیم بود

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ وحید هاشمیان بازیکن سابق تیم ملی ایرن که سابقه 50 بازی ملی را در کارنامه دارد یکی از بازیکنان موفق آسیایی شاغل در بوندسلیگا بود. او در باشگاه های بوخوم، هامبورگ، بایرن مونیخ و هانوفر بازی کرده است.

در ژانویه 2011 هاشمیان به لیگ ایران بازگشت و برای باشگاه پرسپولیس بازی کرد وحید تا پیش از خداحافظی از فوتبال حرفه ای خود در 22 اکتبر 2012 موفق شد 22 بار برای قرمز پوشان تهرانی به میدان رود. او پس از جشن خداحافظی به آلمان بازگشت تا اولین تجربه مربیگری خود را در شمال این کشور برای تیم هالشتنبک - رلینگن آغاز کند.

خبرنگار گل دات کام نیلوفر مومنی مصاحبه ای اختصاصی را با این مهاجم سابق و مربی فعلی در مورد شرایط کاری در آلمان و سایر موارد جالب دیگر انجام داده است.

هاشمیان می گوید: "من می خواستم به صورت حرفه ای به عرصه ی مربیگری ورود کنم."

" نزدیک به شش ماه از خداحافظی من می گذرد. اخیرا برای باشگاه پرسپولیس بازی می کردم اما به مربیگری نیز فکر می کردم. برای بازی در باشگاه های دیگر پیشنهاداتی داشتم اما تصمیم گرفتم برای ورود به عرصه مربیگری به آلمان بازگردم. توماس بلیمایستر مربی ریلینگن در مورد همکاری با این تیم با من صحبت کرد. او یک فرد با تجربه است و به عنوان بازیکن نیز در لیگ بازی کرده بود. حالا ما با هم همکاری می کنیم و او مدیر فنی تیم است."

" برای من رویایی بود که بتوانم زندگی حرفه ای را در عرصه مربی گری ادامه دهم اما هیچ ایده ای در مورد اینکه کجا می توانم آن را شروع کنم نداشتم. این وضعیت را خانواده ام تغییر داد همسرم در هامبورگ زندگی می کند و فرزندم نیز اینجا بدنیا آمده است پس  برای من ایده آل بود که کارم را از همینجا آغاز کنم."

 


اولین مربی ایرانی در اروپا 

"من برای سال های زیادی در آلمان بازی کردم و می دانم در اینجا ساختارها کاملا مناسب هستند. هالشتنبک - رلینگن تنها 18 کیلومتر با خانه ام فاصله دارد و ما در هفته چهار روز تمرین داریم و یک بازی برگزار می کنیم ساعات فراغتم را به کامل کردن زبان آلمانی می پردازم و مدت زمان بیشتری در کنار خانواده ام هستم."

 

وحید هاشمیان اولین مربی ایرانی شاغل در اروپا یک افتخار ویژه برای مهاجم اسبق بوندسلیگا؟  

"من چندان در این مورد فکر نمی کنم و نگرانی در مورد آن ندارم."

 

برنامه های شما برای آینده؟  

"نمی دانم در پنج سال آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد اما کار کردن به عنوان یک مربی شغلی بسیار جدی است. من این کار را با علاقه بسیار زیاد انجام می دهم اما هاشمیان فوتبالیست با هاشمیان مربی کاملا شرایطی متفاوت دارد و هر لحظه می تواند موقعیت تغییر کند پس من زیاد از اینکه چه چیزی می تواند در این پنج سال رخ بدهد نگران نیستم."


"لوسیو واقعا بهترین بود" 

" من کاملا نظم وانظباط و ساختارهای آموزشی را در آلمان درک می کنم و آن را قبول دارم. اما چیزی که اینجا زیاد دوست ندارم آب و هوا است اینجا بسیار سرد است و مردم نیز چندان باز و دوستانه با شما برخورد نمی کنند."

" در طول دوران حرفه ای با مربیان بزرگی کار کردم و آن ها چیزهای زیادی به من آموختند. بهترین بازیکنی که در کنار او بازی کردم لوسیوی برزیلی در بایرن مونیخ بود او واقعا بازیکن خوبی بود."

 

"بایرن مونیخ بهترین تصمیم بود" 

با نگاهی به گذشته مهاجم اسبق بوندسلیگا دوران حضور خود در بایرن را مرور می کند 

"با نگاهی به گذشته در میان باشگاههایی نظیر اشتوتگارت و شالکه که به من پیشنهاد داده بودند بایرن بهترین تصمیم بود اما من بازی های زیادی برای آن ها انجام ندادم و تصور این را نمی کردم."

از سال 2001 تا 2004 مهاجم ایرانی برای بوخوم بازی کرد و موفق شد با آن ها به رقابت های جام یوفا راه یابد سپس موفقیت های بسیاری را با بایرن بدست آورد. "ما با بوخوم با وجود اینکه باشگاه کوچکی بود چیزهای بزرگی داشتیم ما موفق شدیم شالکه را شکست دهیم که این ارزش زیادی برای ما داشت من در این پیروزی نقش موثری داشتم ما باواریایی ها را شکست دادیم و من به بایرن رفتم و قهرمانی آلمان را به دست آوردم و برای این باشگاه دوبار در لیگ قهرمانان اروپا بازی کردم که این از لحظات با شکوه زندگی من بود."

نظرات 2 + ارسال نظر
sebastian hamed چهارشنبه 24 آبان 1391 ساعت 11:39

bazi kardan baraye bayern eftekhare kheyli bozorgie

محسن اشتایگر چهارشنبه 24 آبان 1391 ساعت 17:12

رویاى دوران نوجوانیم بود که توبایرن بازى کنم ولى الان ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد