وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گفتگویی با بیژنته لیزارازو ، ستاره تا ابد پر فروغ آسمان باواریا

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ این روزها در آستانه برپایی تالار افتخارات باشگاه بایرن مونیخ ، سایت رسمی بایرن در گفتگویی با بیژنته لیزارازو مدافع مستحکم و تنومند فرانسوی سابق خود گفتگویی ترتیب داده است .

لیزارازو در مدت هشت سال و نیم حضور خود در جمع باواریاییها (1997 تا ژانویه 2006) به تمام افتخارات ممکن با این باشگاه دست یافت و اکنون به عنوان کارشناس مسایل فوتبال در رسانه های فرانسه مشغول به کار است. باشگاه بایرن برای برپایی تالار افتخارات خود از لیزارازو دعوت کرد و او نیز در گفتگوی خود با سایت رسمی بایرن در مورد دوران حضور خود در مونیخ ، تیم فعلی بایرن و فصل پیش رو صحبت کرده است.

سایت رسمی بایرن:ما اینجا در تالار افتخارات بایرن هستیم. در مورد آن چه فکر میکنید؟

لیزارازو: من فکر میکنم تالار افتخارات بایرن بسیار شگفت انگیز ، مدرن و مهیج است. بایرن باشگاهی فوق العاده و بزرگ است . یک باشگاه بزرگ باید به فکر اکنون و آینده خود باشد اما نباید هیچگاه گذشت خود را فراموش کند. تمام نسل های مختلف باشگاه و تمام جام های کسب شده توسط بایرن اینجا در موزه (تالار افتخارات) بایرن گردآوری شده اند . شما اینجا تاریخچه بایرن را مشاهده میکنید و من هم جزئی از آن هستم که بسیار افتخار بزرگی برای من محسوب می شود . من تا ابد تصور میکنم که بازیکن بایرن هستم.

سایت رسمی بایرن:روز اول حضورتان در بایرن را به خاطر بیاورید. در مورد باشگاه چه چیزهای می دانستید؟

لیزارازو: روز اول حضورم در بایرن؟ همه چیز کاملا جدید بود. مشخصا نام باشگاه را می دانستم اما نظری در مورد اینکه باشگاه چگونه است نداشتم. در باشگاهی مثل بایرن شما فقط برای پیروزی فوتبال بازی میکنید. این طرز فکر شما است و چیزی است که فقط باید بر روی آن تمرکز کنید. این چیزی است که اینجا یاد گرفتم.

سایت رسمی بایرن:اکنون در مورد بایرن چه فکر میکنید؟ عیار باشگاه بایرن را چقدر میدانید؟

لیزارازو: ایرن ترکیبی از مدرنیته ، سنتی ، خانوادگی ، حرفه ای و فرهنگی از پیروزی است . بایرن جام های زیادی را میبرد و از این راه پول بدست می آورد کاری که در فوتبال امروز امری کاملا معمولی است. بایرن هیچگاه بازیکنان و تاریخچه خود را فراموش نمیکند. از اینکه تصمیم گرفتم پیشنهاد بایرن برای پیوستن به آنها را قبول کنم بسیار خوشحالم . به عنوان یک فوتبالیست این بهترین تصمیم زندگی من بود .احساس خوبی دارم که جزئی از این باشگاه هستم. هشت سال و نیم حضورم در بایرن بهترین دوران فوتبالی من را رقم زد. 

سایت رسمی بایرن:شما یکی از اعضای تالار افتخارات بایرن هستید. آیا هیچ گاه خود را در چنین جایگاهی تصور میکردید؟

لیزارازو:  هنگامی که پیراهن خود را در تالار افتخارات بایرن دیدم بسیار احساس غرور کردم. من باید از باشگاه تشکر کنم. کلیپ من و الیور کان بسیار با مزه است (اشاره به ویدئویی که در تالار افتخارات باشگاه بایرن قرار گرفته است) . در این ویدئو من و الیور کنار هم ایستاده ایم در حالی که او من را "بچه فرانسوی فسقلی" صدا می زند. 

سایت رسمی بایرن: آیا در حال حاضر نیز رابطه زیادی با باشگاه دارید؟

لیزارازو:من مرتبا در مونیخ هستم. آخرین حضورم در مونیخ در شب مسابقات نیمه نهایی لیگ قهرمانان و فینال این رقابتها بود . در ژانویه امسال نیز برای جشن تولد اولی هوینس به اینجا آمدم. من برای رسانه ها کار میکنم و چون بایرن بازیهای بزرگ زیادی در اینجا انجام میدهد من هم زیاد به اینجا می آیم. من همیشه از دیدار با اولی هوینس و کارل هاینس رومنیگه خوشحال میشوم. من همیشه دنبال فرصتی هستم تا از مونیخ دیدن کنم.

سایت رسمی بایرن: در مورد تیم فعلی بایرن چه فکر می کنید؟

لیزارازو: این بسیار خوب است. آنها در فینال لیگ قهرمانان نا موفق بودند . شاید دلیل ناکامی آنها نداشتن یک تمام کننده ، تمام عیار و روز خوب دروگبا بود . ما در فینال سال 99 شکست خوردیم اما دو سال بعد قهرمان این جام شدیم . این تیم کیفیت لازم برای رسیدن دوباره به فینال لیگ قهرمانان را دارند و اینبار باید قهرمان شوند. 

سایت رسمی بایرن: پس از شکست در فینال 99 چقدر سخت بود که بار دیگر خود را باور کنید؟

لیزارازو: وقتی در فینالی که از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردارید شکست میخورید بسیار سخت است که بار دیگر خود را باور کنید. اما از لحاظی دیگر من کاملا مطمئنم که شکست در فینال 99 به ما قدرت داد تا در فینال 2001 موفق حاضر شویم.

سایت رسمی بایرن: از فصل پیش رو چه انتظاری دارید؟

اولویت اول قهرمانی در بوندسلیگا است . دورتموند دوبار قهرمان شده است - دیگر کافی است باید همین جا متوقف شود ! بایرن باید دورتموند را شکست دهد و سپس میتواند به فکر اروپا باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
b شنبه 14 مرداد 1391 ساعت 13:30

بابا این بیچاره کجاش تنومند بود؟!!الیور که گفته...ولی دوستش داشتم.پسرخوبی بود.

مصطفی شنبه 14 مرداد 1391 ساعت 13:35

منظورم از تنومند اینه که چقر بود چه جوری بگم به راحتی توپ ازش رد نمی شد. جدا مدافع با غیرتی بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد