وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بحث روزفوتبال آلمان؛سرود ملی بخوان؛باآدامس جویدن قهرمان نمی شوی!

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ ‌این طور به نظرمی رسد که آلمانی ها هنوز شکستشان در یورو 2012 را هضم نکرده اند و به دنبال مقصرهایی برای توجیه حذفشان از گردونه این رقابتها هستند.  

این روزها انگشت اتهام به سمت مسوت اوزیل، لوکاس پودولسکی و سامی خدیرا، که بازیکنانی با اصلیتی ترک، لهستانی و تونسی هستند نشانه گرفته شده و آنها را به این متهم کردند که سرود ملی کشورشان را قبل از بازی مرحله نیمه نهایی یورو مقابل ایتالیا نخوانده اند.
رسانه های آلمانی تصویر سکوت این بازیکنان در زمان خوانده شدن سرود ملی آلمان را درکنار تصویر بازیکنان ایتالیایی که سرود ملی کشورشان را فریاد می زدند منتشر کرده اند. این ماجرا علاوه بر رسانه ها به شبکه های اجتماعی هم کشیده شده و حتی بازتاب سیاسی هم داشته است.
 

تندورها چه گفتند؟ 

فولکر بوفیهر، یکی از اعضای حزب سی دی یو آلمان دراین باره گفته: «بازیکنان برای خودشان بازی نمی کنند بلکه در خدمت تیم ملی آلمان هستند. این شرم آور است که بخواهیم در این باره به بحث بپردازیم. خود بازیکنان باید این را بدانند. کسی که علاقه ای به خواندن سرود ملی ندارد، باید در تیم باشگاهی اش بماند و به اردوی ملی نیاید.»
برخی دیگر از سیاستمداران آلمان از جمله سم اوزدمیر، رئیس حزب سبزهای آلمان به دفاع از این ورزشکاران برخاسته و اعلام کرده که هیچ اجباری نیست که بازیکنان سرود ملی را با صدای بلند بخوانند و ابراز امیدواری کرده که تیم ملی آلمان به زودی به قهرمانی ارزشمندی خواهد رسید.
هانس پیتر فردریش، وزیر داخلی آلمان هم دراین میان وارد عمل شده و گفته: «بعد از یک باخت و ناکامی نیازی نیست که به دنبال بهانه باشیم؛ چون دلایل مشخص برای ناکامی تیم وجود دارد.»
ارتوگرول اوزکوک، روزنامه نگار معروف ترکیه ای هم به دفاع از اوزیل برخاسته: «باید او را در آرامش گذاشت. چون او با انتخاب تیم ملی آلمان و رد پیشنهاد تیم ملی ترکیه، یکی از سخت ترین تصمیمات زندگی اش را گرفته.»
خود اوزیل هم در مقابل این انتقادات از خود دفاع کرده و اعلام کرده که دلیل این جنجال ها را درک نمی کند: «من و تمام هم تیمی هایم در تک تک بازیهای یورو نهایت تلاشمان را به کار گرفتیم.»

 

آدامس نجوید سرود بخوانید

فرانتس بکن باوئر، یکی از منتقدان تندی بود که زمانی که در سال 1984 هدایت تیم ملی آلمان را در دست داشت، بازیکنانش را مجبور به خواندن سرود ملی آلمان می کرد و در این باره به روزنامه بیلد گفته: «همین طوری بود که توانستیم درجام جهانی 1990 به قهرمانی برسیم.»
قیصر فوتبال آلمان در این باره گفته: «در اولین بازی مان در جام جهانی 1990 مقابل آرژانتین بازیکنان مشغول آدامس جویدن بودند و این در حالی بود که بازیکنان آرژانتین با شور فراوانی سرود ملی کشورشان را می خواندند. ما در آن بازی 1-3 باختیم و این باعث شد تا دربازیهای بعدی همه ما با هم سرود ملی مان را بخوانیم.»
یواخیم لو، سرمربی کنونی تیم ملی آلمان به بازیکنانش این حق انتخاب را داده که در صورت تمایل سرود ملی را بخوانند.

 

ربطی به سرود ندارد؟

برخی ها مثل فلیکس ماگات، سرمربی کنونی وولفسبورگ معتقد است که ناکامی تیم ملی آلمان بیشتر به روحیه شخصیتی بازیکنان بستگی داشته تا به روحیه ورزشی شان: «در دنیای ورزش برای کسب جامهای قهرمانی لازم است که انگیزه و اشتیاق قهرمانی داشته باشی. وقتی ما درسالهای 1990 و 1996 دو جام قهرمانی را به دست آوردیم، نه تنها در تیممان فوتبالیست های بزرگی داشتیم، بلکه ورزشکاران باشخصیتی داشتیم که روحیه جنگنده بسیار بالایی داشتند.»
حالا این جای بحث فراوانی دارد که دلیل ناکامی ژرمن ها در کسب عنوان قهرمانی در طول این 18 سال چیست. این درحالی است که بازیکنان تیم ملی اسپانیا هم در طول تورنمنت های اخیر، سرود ملی شان را به آرامی و برای خودشان زمزمه می کرده اند.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی بالاک سه‌شنبه 20 تیر 1391 ساعت 21:24

اصلا ربطی به خوندن یا نخوندن نداره
مگه اسپانیاییها که هر ایالتشون سرود مخصوص داره سرود رو میخونن

ahmadivah سه‌شنبه 20 تیر 1391 ساعت 22:48

avalan tim meli spania ye khatam be zur sher nadare ke sorud bekhunan badesham ozilo khedirao boatengo bayad ba laghat part konan birun podolskio gomezam ba giutin gardaneshuno bezanan khak tusararo faghat klosast ke ba gheyrate asan man nemidunam chera ba umadane ina baghiam bi gheyrat shodan

b چهارشنبه 21 تیر 1391 ساعت 00:29

مثلاسال 90 کیاادامس میجویدند؟؟همه ادم حسابی وجاافتاده بودند...اون مقامی هم که گفته هرکی دوست نداره سرود بخونه نیاد تیم ملی خیلی درست گفته...مسخره احمقهای خارجی شدیم که دلشون به حال عظمت ما وهدر رفتن فرصتهامون نمیسوزه..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد