وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برتولد: بایرن مونیخ‌ باید قدرتش را دیکته کند

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مدافع تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی 1990 ایتالیا گفت بایرن برای غلبه بر چلسی باید توان فنی خود را بر حریف انگلیسی دیکته کند.

توماس برتولد ستاره اسبق ژرمن ها که در پیکارهای جهانی ایتالیا همراه با تیم کشورش به مقام نخست رسید، در سالیان گذشته به عنوان کارشناس با رسانه های نوشتاری و تصویری کشورش همکاری داشته است.

وی که در زمان جوانی در سال های 1991 تا 1993 برای باوارایی ها بازی کرده، در مصاحبه ای با کانال پلاس نظرش را در مورد دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان بایرن مونیخ کشورش و چلسی انگلیس اینگونه بیان کرد:

جشن فینال جام حذفی آلمان در شهر برلین برای بایرن پس از شکست 5 بر 2 از بروسیادورتموند به فاجعه تبدیل شد.  فکر می کنید غم و اندوه ناشی از این شکست سنگین تا چه زمانی در جسم و روح مونیخی ها باقی ماند؟

حداکثر 2 تا 3 روز بطول انجامید و موضوع فراموش شد. پس از آن شکست تلخ حالا بایرن به بازی با چلسی فکر می کند. از این رو فکر می کنم بایرنی ها از روز سه شنبه گذشته بطور جدی و مصمم تدارک بازی با چلسی را دیده اند. دیداری که در مونیخ، یعنی زمین خانگی بایرن انجام می شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در مورد روز بازی با دورتموند هم باید گفت که بطور کلی مونیخی ها روز تیره و تاری را تجربه کردند. دورتموند نشان داد بسیار زیرک است و از کوچکترین اشتباهی به سادگی نخواهد گذشت.

در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بایرن سه بازیکن خط دفاعش را به علت دو اخطاره شدن از دست داد. این نفرات شامل دیوید آلابا، هولگر بادشتوبر و لوئیس گوستاوو هستند. به نظر شما بایرن برای بازی با چلسی چه ترکیب اولیه ای خواهد داشت؟

با توجه به شواهد و اخباری که شنیده می شود، احتمال بازگشت دیگو کونتنتو به ترکیب اولیه بایرن بسیار زیاد است. همچنین احتمال حضور آناتولی تیموشوک در پست دفاع میانی هست. به جز این موارد، اطمینان دارم ترکیب اولیه بایرن با اتکا به باستین شواین اشتایگر و تونی کروس خواهد بود. ضمن آنکه توماس مولر از ابتدای بازی در ترکیب باوارایی ها جای خواهد گرفت.

بایرنی ها برای فینال هفته قبل جام حذفی خط دفاع شان را تغییر دادند و این مساله باعث تضعیف آخرین منطقه بازی آنها شد. فکر می کنید این موضوع چقدر اهمیت دارد؟

هر زمانی که چنین تغییرات گسترده ای انجام شود، باعث ایجاد مشکلات بزرگی خواهد شد. مقابل دورتموند آنچه مشخص بود، این که فیلیپ لام، جروم بواتنگ، تیموشوک و کونتنتو به بازی به صرف توانایی هایشان، نیامدند بلکه کادر فنی مجبور به استفاده  از این ترکیب شد. ترکیبی که در بازی روز شنبه مقابل چلسی به هر حال باید درست عمل و در عمل برای حریف دردسر درست کند.

بایرن در لیگ قهرمانان اروپا در کلاس جهانی ظاهر شد اما در بوندسلیگا فراز و نشیب داشت. برداشت شما از این دو چهره مونیخی ها در فصلی که گذشت، چیست؟

اکنون ما در زمانه ای زندگی می کنیم که واقعا شمار تیم هایی که بتوانند در تمام کل دوره یک فصل در اوج بمانند، بسیار کم است. واقعا چه کسی فکر می کرد در نبرد با چلسی، بارسلونا شکست بخورد؟ یا رئال مادرید پس از برتری 2 بر صفر در ابتدای بازی برگشت، مقابل بایرن حذف شود؟ مشخص است که یک نبرد داخلی مثل ال کلاسیکو پیدا شد که قدرت و نفس دو تیم اول اسپانیا را گرفت. دورتموند هم در بوندسلیگا خوش درخشید اما  در لیگ قهرمانان اروپا ناتوان بود. این موارد نشان می دهد تیم ها قابلیت حضور یکدست قدرتمند در همه عرصه ها و پیکارهای باشگاهی را ندارند.

با این اوصاف بازی نهایی لیگ قهرمانان را چگونه می بینید؟

در مورد بایرن اول از همه باید دید که خط دفاعش چگونه عمل خواهد کرد. من به جرات خواهم گفت که بایرنی ها در این دیدار بسیار صاحب توپ خواهند بود. اگر بایرن بتواند از خط دفاع آسوده خاطر باشد و این خط تیم را به درستی به جلو هدایت کند، آنوقت فرصت های قابل توجهی برایش خلق خواهد شد.

از طرفی چلسی نشان داده حتی با یک نفر کمتر مثل بازی با بارسا می تواند بی دغدغه به کارش ادامه دهد. آنها با سرلوحه قراردادن فوتبالی کاملا دفاعی و اقتصادی خودشان را در بین مدعیان مطرح کردند. آنها می دانند که به فوتبال زیبا جایزه داده نمی شود و هیچ تیمی بر این اساس قهرمان نخواهد شد. پس از نظر توان تیمی مشخصا قابلیت های بایرن بیشتر است. هر چقدر که از زمان بازی بگذرد و دروازه آنها مصون از دریافت گل باقی بماند، در این صورت، من شانس موفقیت چلسی را بیشتر می دانم.

از باستین شواین اشتایگر، فیلیپ لام، فرانک ریبری و آرین روبن ، یعنی بازیکنان کلیدی مونیخ مقابل چلسی چه انتظاری دارید؟

انتظارم این است تا جایی که امکان دارد، از توان خود برای موفقیت بایرن خرج کنند. مسلط و با تمرکز باشند و اتفاق فینال جام حذفی را فراموش کنند.

از جنبه تاکتیکی چه انتظاری برای این بازی دارید؟

این که بایرن بتواند از نظر فنی بازی خود را بر حریف دیکته کند و وارد محوطه جریمه حریف شود. روشن است چلسی به بازی دفاعی اتکا می کند و اصولا قابلیتش نیز دفاع است.  بایرن باید بتواند از این سد عبور کند تا به موفقیت مقابل تیم روبرتو دی متئو برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد