وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لیزارازو: قدرت بایرن از بارسا هم بیشتر است

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ ستاره اسبق بایرن مونیخ گفت قدرت بایرن مونیخ از بارسلونا که مقابل چلسی شکست خورد، بیشتر است.

بیزانت لیزارازو در گفت‌وگویی با نشریه کیکر اظهار داشت: چلسی تیمی است که سعی می‌کند دیواره دفاعی متراکمی به پهنای 25 متر مقابل دروازه‌اش ایجاد کند. بر این اساس بایرن می‌تواند با استفاده از تاکتیک شوت از راه دور به گل برسد.

وی که یازده سال قبل توانست در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل والنسیا افتخار قهرمانی را کسب کند، افزود: بایرن با استفاده از این روش و ستارگانی مثل شواین اشتایگر، کروس یا روبن که شوت‌زنان قهاری هستند،‌ می‌تواند فرصت گلزنی مقابل چلسی را در فینال لیگ قهرمانان بدست آورد.

در این مصاحبه او به نکاتی دیگر اینچنین اشاره کرد:

آقای لیزارازو، شما یکی از اعضای تیم بایرن مونیخ در تیم سال 2001 بودید که عنوان قهرمانی اروپا را تحت هدایت اوتمار هیتسفلد  بدست آورد.  بازی برابر والنسیا را هنوز بخاطر دارید؟

بله. واقعا چه بازی هیجان انگیزی بود. ما به قدرت و توان خود ایمان داشتیم. اما مجبور شدیم سرنوشت قهرمانی را در ضربات پنالتی رقم بزنیم. خوب بخاطر دارم که 50 متر با اولیور کان که در درون دروازه ایستاده بود، فاصله داشتم. وقتی پیگرینو آخرین ضربه پنالتی والنسیا را در میلان زد و ما برنده شدیم، همه چیز به حد انفجار رسید. همه از فرط خوشحالی به سمت اولیور کان دویدیم و او را روی دوش گرفتیم. تیم واقعا منفجر شد و من پس از قهرمانی جام جهانی 1998 و 2000 جام ملت‌ها با تیم ملی فرانسه،‌ داشتم سومین عنوان قهرمانی بزرگم را تجربه می‌کردم.

آن تیم واقعا سزاوار کسب عنوان نخست بود؟

بله، شک نکنید. تیم آن موقع بایرن، مجموعه‌ای واحد و کاملا جنگنده از ستارگان ریز و درشت بود. تیمی که روحیه بسیار بالایی داشت. آن تیم از فینال مرگبار سال 1999 با منچستریونایتد کسب تجربه کرده و خیلی چیزها آموخته بود.

از لحاظ کیفی بایرن تیمی متوازن بود؟

بله. از نظر من خط دفاع و حمله آن تیم به یک اندازه قوی بود. آنقدر قوی که حتی روزنامه منتسب به رئالی‌ها یعنی مارکا به جای آنکه عکس مادریدی‌ها را در صفحه اولش چاپ کند، خیلی بزرگ عکس ما را منتشر کرد.

برای بازی یکشنبه 30 اردیبهشت چه فکر می‌کنید؟ آیا بایرن بازهم قهرمان خواهد شد تا عکس‌ این پیروزی تصویر اول روزنامه‌ها شود؟

من چنین پتانسیلی را در بایرن می‌بینم. این حرف را به دلیل آنکه سال‌ها بازیکنش بودم، نمی‌زنم. از نظر من بایرن پتانسیل بیشتری نسبت به چلسی برای قهرمانی اروپا دارد.

چه دلیلی بر این ادعا دارید؟

دو بازی چلسی با بارسلونا در استمفوردبریج و بایرن با رئال در مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را از نزدیک تماشاکردم. به نظرم بایرن با وجود نفراتی مثل ریبری، روبن و گومز،‌ آنقدر ظرفیت دارد که بتواند چلسی را به زانو درآورد. به نظرم قدرت بایرن حتی از بارسا که مغلوب چلسی شد، بیشتر است.

واقعا اینگونه فکر می کنید؟

بله. بارسلونایی‌ها در دیدار با چلسی سعی داشتند حریف را از طریق رد و بدل کردن پاس‌های زیاد به زانو وادارند. اما بایرنی‌ها علاوه بر این قابلیت سانتر از جناحین را نیز دارند.

و غیر از این؟

واقعا ستارگانی مثل شواین اشتایگر، کروس یا روبن اکنون در زدن ضربات آزاد و شوت‌های سهمگین،‌ بسیار توانمند هستند. در  مقابل چلسی که سعی می‌کند دیواره دفاعی متراکمی به عمق 25 متر مقابل دروازه‌اش ایجاد کند، شوت از راه دور می‌تواند یک ابزار خوب برای دسترسی به گل باشد. به نظرم، بایرن نسبت به بارسا،‌ ضرب آهنگ بیشتری در حملات دارد که همین برای چلسی مشکلات بیشتری درست می‌کند. بایرن با شوت‌های طلایی خود توسط شوتزن‌های قهارش می‌تواند به گل برسد.

در مورد چلسی چه نظری دارید؟

آنها البته با فشار روانی کمتری وارد بازی با بایرن می‌شوند. آنها به دفاع بیشتر از حمله اتکا دارند. بایرن مسلما باید راه‌های معقولی برای گذر از این دفاع سهمگین بیابد. البته با توجه به اینکه بازی نهایی در خانه خود بایرنی‌ها یعنی در آلیانس آرنا انجام می‌شود، بایرن خواه نا خواه در موضع بازی تهاجمی قرار خواهد گرفت. من امیدوارم بایرن این مقام را کسب کند.

نظرات 10 + ارسال نظر
amir hossein چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 13:48

vaghti lizarazu defa kenarie bayern bood vaghean dooosesh dashtam va hamishe fek mikardam vaghti az football khodafezi kone dge bayern mese oono peyda nemikone zoje kheili khoobi boodan ba hamidzic ,, ama khosh shans boodam ke taraftare timi hasstam ke behtarin defa rasste donyaro dare ,, i love philip lahm

محسن اشتایگر چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 14:17

امیر حسین مصطفی واقعا خسته نباشید که نظرات بازیکنان سابق بایرن را درج میکنید مارو یاد خاطرات خوش قدیم میندازید یادش به خیر

مهسا چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 15:18

چرا تو عکس نظرخواهی توماس نیست؟!یعنی قراره بازم نباشه؟!اقا این دفعه نیمکت نشین باشه بهش میگم از بایرن بره...
مثلا ستاره جام جهانی بود....اگه هوا شو داشتن پیشرفت میکرد...نه پسرفت!!!

MER3AD چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 18:08

جو گرفته توروها مهسا!! توماس تو عکس نیست اما تو بازی حتما هست اونم فیکس

مصطفی چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 19:13

مرسی محسن جان و همینطور همه دوستان خوبم. من استرسی نابود کننده از همین الان بهم گرفته که هر کاری میکنم نمیتونم بهش غلبه کنم. اینقدر خبرهای ریز و درشت هست که متاسفانه من به خاطر همین استرس میام تو پروفایلم که ترجمشون کنم اما نمیتونم بزارمشون. واقعا عذر خواهی میکنم فقط دعا کنین حالم بهتر شه و بیام . الانم میخوام برم بازی استقلال رو ببینم که خوشبختانه همین الان یه گل زد. ظاهرا تیمهای ایرانی میخوان کلی گرد و خاک راه بندازن.

farshad چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 21:09

مولر کم کم داره حیف میشه تو ترکیب بایرن برای پیشرفت بهتره بره از بایرن با اینکه خیلی دوست دارم تو بایرن باشه

شاهین چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 21:48

من تمام بازیکنانی رو که برای بایرن زحمت کشیدن و دوست دارم.مثل بعضیها هم نیستم که فقط المانی پرستن و زحمات دیگران و نادیده میگیرن. برا من فرقی نمیکنه المانی باشه یا غیر المانی. هر کی که پیراهن بزرگ بایرن و برتن کرده و زحمت کشیده.... پاهایشان را میبوسم.

علی بالاک چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 22:45

ای وای!
رفقا تیم زیر 17 ساله های آلمان در حالی که 1-0 جلو بودن ثانیه های آخر گل مساوی رو خوردن و تو پنالتی ها به هلند باختن و دوم شدن

ahmadivah چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 22:49

az harki bishtar bashe pashme dortmundam ni

جواد چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 23:22

امیدوارم این شنبه دیگه با ناراحتی نخوابیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد