وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هاینکس،غریبه ای آشنا برای رئال؛ قهرمان فراموش شده

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ لورنسو سانس، رئیس باشگاه رئال، با وجودی که هاینس هفتمین قهرمانی اروپایی را با رئال کسب کرد، ولی او را از سمت خود برکنار کرد.

یوپ هاینکس (متولد 1945، مونشن گلادباخ)، مربی ای که بعد از32 سال، رئال را قهرمان اروپا کرد و این تیم را به هفتمین قهرمانی اروپایی اش رسانده بود. با وجود کسب این جام ارزشمند، هاینکس در پایان همان فصل (در سال 8-1997) از سمت خودبرکنار شد.

حتی کسب یک قهرمانی اروپایی هم مانع از برکناری این مربی آلمانی نشد. رئال بعد از مدتها با ارائه یک فوتبال کامل و تماشایی قهرمان اروپا شد ولی سبک کاری این مربی آلمانی باعث شده بود که سانس اعتمادش را به او از دست بدهد. این مربی آلمانی هرگز نتوانست ردپایش را در برنابئو گذاشته و نامش را در تاریخ این باشگاه ثبت کند. 

هاینکس در 20 می سال 1998 و در آمستردام آرنا شاهد برد تیمش مقابل یوونتوس زیدان در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. این مربی آلمانی در دورانی که فوتبال بازی می کرد، ستاره تیم بوروسیا مونشن گلادباخ بود و در رقابتهای یورو1972 و جام جهانی 1974 نیز پیراهن تیم ملی آلمان را برتن می کرد.

کارنامه مربیگری هاینکس در فوتبال آلمان و اسپانیا تکمیل شد. او در سال 1979 مربی گری را در بوروسیا آغاز کرد و بعد از آن هدایت بایرن را در دست گرفت و دو قهرمانی در بوندس لیگا را با این تیم کسب کرد.هدایت اتلتیک بیلبائو اولین چالش مربیگری هاینکس در خارج از اروپا بود.او تیم اهل باسک را به اروپا رساند.بعد از آن هدایت تنریفه را دردست گرفت. لورنسو سانس، در آن زمان کاپلو را به عنوان مربی تیمش برگزیده بود؛ کاپلو رئال را قهرمان لالیگا کردو بعد روانه میلان شد؛ درآن زمان بود که سانس به سراغ هاینکس آمد. البته زیر نظر او رئال نتوانست فشار حضور در کورس قهرمانی لالیگا را تحمل کند. البته رئال هاینکس دراروپا موفق بود و با حذف دورتموند در نیمه نهایی، به فینال راه یافت و در فینال هم به لطف گل تماشایی میائوویچ، یوونتوس را از پیش رو برداشت. البته رئال در آن فصل با هاینکس در رده چهارم جدول لالیگا قرار گرفت و اگر قهرمان فصل قبل رقابتهای اروپایی نشده بود، در فصل بعد نمی توانست در رقابتهای اروپایی حضور یابد

از همین رو بود که سانس تصمیم گرفت تا هاینکس را به خاطر عدم کنترلش برروی رختکن رئال از سمت خود برکنار کند و هیدینک را به عنوان مربی جدید تیمش برگزید

از سوی دیگر، هاینکس به بنفیکا رفت و بعد از آن دوباره هدایت اتلتیک بیلبائو را در دست گرفت و در نهایت دوباره به آلمان بازگشت و هدایت تیمهای مختلفی را در دست گرفت.

بایرن تیم کنونی هاینکس است. او در سال 2010 به جای لوئیس فان خال روی نیمکت مربیگری بایرن قرار گرفت و اکنون این فرصت را دارد تا از کهکشانی ها انتقام بگیرد؛ انتقامی اروپایی. زمان انتقام برای این مربی المانی فرا رسیده ، مربی ای که هرگز نفهمید که چرا با وجود قهرمان کردن تیم دراروپا از سمتش برکنار شد!

نظرات 1 + ارسال نظر
b سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 22:53

ازبس نفهمنددیگه این اسپانیایی ها!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد