وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا آلمان سبز می پوشد؟ از افسانه تیم ملی ایرلند تا واقعیت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ 9 فوریه 2012 بود که فدراسیون فوتبال آلمان به همراه شریک مالی خود، شرکت آدیداس با افتخار از پک جدید لباس تیم ملی آلمان در مسابقات یورو 2012 لهستان و اوکراین پرده برداری کرد.

لباس دوم تیم ملی آلمان یک طرح سنتی است که شامل پیراهنی سبز رنگ، شورت ورزشی سفید است. این پیراهن برای ژرمن ها خاطرات مسابقات جام ملتهای اروپا در سال 1972 را زنده می کند. جامی که آلمان ها موفق به فتح آن شدند بنابراین این طراحی ویژگی های دیگری را نیز دارا است. در واقع فدراسیون فوتبال آلمان استفاده از طرح پیراهن های تیم ملی یورو 1972 را برای یورو 2012 با شعار " سال 1972 آغاز موفقیت ها بود و 2012 فصل جدیدی است که در انتظار جاودانه شدن است."

 

چرا تیم ملی سبز می پوشد؟ 

پس از چند ماه انتظار نهایتا آدیداس پیراهن دوم آلمان برای یورو 2012 را به نمایش در آورد. این پیراهن سبز رنگ است بلی آن واقعا سبز است اما با نگاهی به پرچم تیم ملی آلمان متوجه می شویم که هیچ رنگ سبزی در آن دیده نمی شود. پس این ایده از کجا آمده است؟

خب در این مورد یک افسانه وجود دارد که به افسانه تیم ملی ایرلند شهرت دارد. افسانه به این شرح است که بسیاری بر این باورند که تیم ملی ایرلند اولین تیمی بود که حاضر شد پس از جنگ جهانی دوم با تیم ملی آلمان دیدار کند. به همین دلیل آلمان ها به افتخار ایرلندی ها پیراهن دوم تیم ملی خود را به رنگ پیراهن اول تیم ملی ایرلند قرار دادند.

اما این که هر پیراهن سبزی به ایرلندی ها بازگردد تنها یک افسانه است و واقعیت چیز دیگری است. در واقع اولین تیمی که مقابل آلمان پس از جنگ جهانی بازی کرد تیم ملی سوئیس بود نه ایرلند. همانطور که در ترکیب لباس دوم آلمان مشاهده می شود ترکیبی از دو رنگ سبز و سفید است آن تنها به دلیل زیبایی این ترکیب نیست و دلیلی دیگر در پشت آن نهفته است.

این طرح و ترکیب رنگ با استفاده از لوگوی dfb (فدراسیون فوتبال) گرفته شده است. همانطوری که در لوگوی فدراسیون تیم ملی آلمان مشاهده می شود از ترکیب رنگی سبز و سفید که یادآور زمین چمن فوتبال است استفاده شده و پیراهن دوم تیم ملی نیز با استناد به آن طراحی شد. بنابراین ایرلندی ها شما همچنان قابل احترام هستید اما دلیل طراحی پیراهن دوم تیم ملی آلمان شما نبودید و نیستید.

دیدار دوستانه آلمان برابر فرانسه در 29 فوریه در شهر برمن برگزار می شود آلمان در این دیدار برای اولین بار پیراهن های جدید خود را خواهند پوشید.

نظرات 6 + ارسال نظر
محمد_13 یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 09:15

عجب صحبتی کردی... واقعاً از ترکیب رنگ های سبز و سفید ، رنگ سبز به وجود میاد؟ًً

مهدی یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 13:23

ایده ی جالبیه!!

محسن اشتایگر یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 14:29

هرچی میپوشه فقط آبی استقلالی نپوشه

مهدی یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 14:37

محسن اشتایگر عزیز:
لابد می خوای قرمز لنگی بپوشه؟؟؟

th.m یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 15:54

مگه قرمز چشه!!!!! هر چند همون مشکی و سفید خودمون قشنگ تره....

۸۸ سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 03:58

قابل توجه شش تایی ها فکرکنم المان کم لباس سرخ نپوشیده بعدشم اونچیزیکه باعث عزیزی بایرنمونیخ شده سرخپوش بودن و بنر red power که همیشه تو الیانزه ......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد