وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بکن‌باوئر: محمد علی٬ برای همیشه اسطوره باقی خواهی ماند

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ اسطوره فوتبال آلمان و جهان در یادداشتی تولد ۷۰ سالگی قهرمان مسلمان تمام ادوار تاریخ بوکس حرفه‌ای دنیا را تبریک گفت.

فرانتس بکن باوئر در مقاله‌ای که در روزنامه بیلد منتشر شد، به مناسبت فرارسیدن سالروز ۷۰ سالگی محمد علی کلی در روز ۱۷ ژانویه (امروز- سه‌شنبه) در یادداشتی تحت عنوان "محمد تو همیشه اسطوره باقی خواهد ماند" نوشت:
محمد عزیز، اکنون ۷۰ ساله شده ای، اما حتی با وجودی که ۷ سال از من بزرگتر هستی، و برای من و بسیاری از مردم جهان بزرگ هستی و همگان یادت را گرامی می‌دارند. تو تنها ورزشکاری بودی که من به خاطر تماشای مسابقاتت، نیمه شب از خواب بیدار می‌شدم و تا به امروز همین حس را نسبت به تو داشته‌ام. یادم هست سال ۱۹۷۷ ما دو نفر با هم آشنا شدیم. آن موقع من بازیکن تیم کاسموس نیویورک بودم و در ورزشگاه مدیسون از نزدیک نبرد تو با ارنی شیورز را به چشم دیدم. فردای آن روز با تو در هتل امکان دیدار پیدا کردم. بن وت، گزارشگر تلویزیون که دوست مشترک‌مان بود، امکان آن ملاقات را فراهم کرد. عادت تو این بود با زدن دست راست به چانه  رفیقت با او سلام می کردی. یادم هست چقدر در آن ملاقات با هم گپ زدیم و شوخی کردیم که من هم مرتب به تو می گفتم: محمد چقدر خوشحالم که فوتبالیست شدم و نه یک بوکسور. چون آن وقت دیگر ملاقات تو جز رینگ بوکس برایم امکانی نمی داشت...
بکن باوئر افزود: تو همچنان اسطوره‌ای بزرگ هستی. نه فقط به خاطر بازی ‌های فراموش نشدنی ات مقابل جورج فورمن و جو فریزر. بلکه این که در زندگی شخصی از راه درست خارج نشدی و با کسالتی که سال‌هاست گریبانت را گرفته، به خوبی کنار‌آمدی.
چهره بزرگ فوتبال دنیا و آلمان در این نوشته با دوست مسلمان خود نیز مزاحی نیز این‌چنین داشت: آخرین مرتبه که ما همدیگر را دیدیم سال ۲۰۰۳ بود که برای یکسری امور به اروپا سفر کرده بودی. وقتی تو به من به خاطر ۶۰ سالگی تبریک گفتی، دقیقا نوشتی: فرانتس عزیز، با این حال من هنوز از تو خوش‌تیب‌تر  هستم. بله. درست گفتی. حتی این عنوان برازنده تو است. برای تو آرزوی تمام خوبی‌ها را دارم. دوستت، فرانتس بکن باوئر.

نظرات 3 + ارسال نظر
th.m سه‌شنبه 27 دی 1390 ساعت 16:12

من نفهمیدم این محمد علی کیه اخر!؟

محسن اشتایگر سه‌شنبه 27 دی 1390 ساعت 16:20

قهرمان بوکس جهان امریکاییه مسلمان بود قبل انقلاب هم یه بار به ایران اومد

ramin سه‌شنبه 27 دی 1390 ساعت 17:48

marhaba be 2 nafaretoon

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد