وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هیتسفلد: توان بایرن دو برابر دورتموند است

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ سرمربی تیم ملی فوتبال سوئیس گفت دورتموند تیمی جوان با پتانسیل بالایی است، ولی توان بایرن دو برابر بیشتر از آن‌ها است.

اوتمار هیتسفلد که در دهه ۹۰ توانست تیم بروسیا دورتموند را به مقام قهرمانی اروپا برساند و  همین افتخار را در سال ۲۰۰۱ با بایرن مونیخ تکرار کرد، اظهار داشت: ای‌کاش در تیم ملی سوئیس مهاجمی مثل ماریو گومز را در اختیار داشتم. او گلزنی ذاتی و با کلاس جهانی است و گویی در مغزش یک رادار گلزنی دارد.

این مربی که از سه سال قبل زمام امور تیم ملی سوئیس را در اختیار دارد، قبل از رویارویی امشب بایرن و دورتموند در هفته سیزدهم بوندسلیگا، با توجه به شناخت وسیعی که از این دو تیم دارد، حرف‌های جالبی را بیان کرد و بحث علاقه وافرش را به گلزنی گومز در مصاحبه با نشریه مرکور پیش کشید.
 
بایرن مثل بارسا و رئال، فراتر از منچستر و ایتالیایی‌ها 

دراین گفت‌وگو یکی از موضوعات مهمی که با مربی سالخورده و صاحب افتخار ژرمن‌ها پیش کشیده شد، احتمال قهرمانی فصل جاری باوارایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود. آن هم در شرایطی که رقبای قدرتمندی مثل بارسلونا و رئال‌مادرید وجود دارند.
هیتسفلد اظهار داشت: برای بایرن دورنمایی مثل بارسلونا و رئال مادرید می‌بینم. حتی برتر از منچستریونایتد و تیم‌های ایتالیایی، مونیخی‌ها می‌توانند مقام بیاورند. با توجه به شرایط خوب امسال آن‌ها را بسیار مصمم و با انگیزه برای کسب افتخار در لیگ قهرمانان می‌بینم.
وی افزود: بایرنی‌ها اکنون بازی کاملی ارائه می‌کنند و در این تیم همه چیز سر جای خودش است.
 
بایرن درخشان حتی بدون روبن 

این مربی باسابقه و مجرب در مورد وضعیت آسیب‌دیدگی آرین روبن، ستاره هلندی که به طور پیوسته دور از ترکیب سرخ‌پوشان است، نیز بیان کرد: فکر می‌کنم مشکل مصدومیت روبن معضلی خاص و عجیب است. هاینکس با توجه به عملکرد درخشان تیمش بدون روبن، تحت فشار برای استفاده از این بازیکن نیست. از طرفی خود روبن نیز به این واقعیت پی برده آنقدر باید آماده باشد که بتواند برای حضور در ترکیب اصلی خودش را بر مربی تحمیل کند.
 
مقایسه هاینکس و کلوپ 

وی به مناسبت رویارویی بایرن و دورتموند، مقایسه ای هم میان یوپ هاینکس، مربی ۶۶ ساله مونیخی‌ها و یورگن کلوپ، مربی جوان و نوگرای تیم دورتموند انجام داد.
هیتسفلد گفت: به نظرم این دو مربی در بوندسلیگا کاری عالی انجام داده‌اند. دورتموند با هدایت کلوپ فصل قبل خوش درخشید و فوتبال جذابی ارائه کرد. هاینکس هم اجازه داد تا بایرنی‌ها فوتبالی تماشاگر پسند ایفا کنند.
او ادامه داد:‌ سبک خاص بازی بروسیایی‌ها مستحکم است. به‌گونه‌ای که با سه برابر فشار بیشتر نیز ایستادگی می‌کند.
 
جانشین هاینکس 

یکی از موضوعاتی که در این مصاحبه با هیتسفلد در میان گذاشته شد، بحث جانشینی هاینکس بود. به این خاطر حتی بحث حضور احتمالی کلوپ به عنوان مربی جایگزین مطرح شد که پاسخ مربی پیشین زرد‌ها و سرخ‌ها این‌چنین بود: بدیهی است کلوپ می تواند گزینه‌ای برای جانشینی هاینکس در بایرن باشد. او واجد شرایط لازم است، از روحیه پیروزی‌طلبی برخوردار است. مناسبات خیلی خوبی با باشگاه تحت قراردادش دارد. به همین‌خاطر چنین مربی می‌تواند در بایرن و خیلی تیم‌های دیگر پا بگیرد و رشد کند.
 
رقابت همیشگی دورتموند 

مربی کنونی سوئیس در مورد احتمال این که دورتموند با بایرن تا پایان فصل رقابت تنگاتنگی داشته باشد، نیز اظهار نظر کرد.
وی گفت: دورتموند تیمی جوان با پتانسیل بالایی است، ولی توان بایرن دو برابر بیشتر از آن‌ها است. آن‌ها همواره در شرایطی هستند که افتخار کسب کنند. از این گذشته فوتبال در دورتموند مثل یک نماد مذهبی است و آن‌ها نیز می‌توانند به دستاورد عظیمی برسند.
 
گوتزه و بایرن 

هیتسفلد در این گفت‌وگو همچنین به شایعاتی که در مورد احتمال حضور ماریو گوتزه، ملی‌پوش جوان دورتموند در بایرن وجود دارد مطالبی را عنوان کرد.
وی گفت: شعار بایرنی‌ها همیشه جذب بهترین بازیکنان فوتبال بوده است. ماریو گوتزه هم می‌تواند جزو چنین نفراتی باشد. بایرنی‌ها همیشه دنبال جذب بازیکنانی با بالاترین سطح تطبیق‌پذیری با شرایط تیم و عالی‌ترین کلاس بازی بوده‌اند. بنابراین وقتی شخصی مثل رومنیگه از علاقه بایرن نسبت به گوتزه حرف می‌زند، باید سخنانش را جدی گرفت.
 
آرزوی داشتن مهاجمی مثل گومز 

در بخشی دیگر از این مصاحبه هیتسفلد به تعریف از خصوصیات ماریو گومز، گلزن ملی‌پوش بایرن کرد.
وی اظهار داشت: وقتی نام ماریو گومز را می‌شنوم، به خودم می‌گویم با داشتن‌ او خیال هر تیمی از بابت گلزنی راحت است. کاش مهاجمی مثل او را در تیمم داشتم. او یک گلزن ذاتی است که در مغزش رادار گلزنی دارد. به نظرم در پستی که بازی می‌کند، گلزنی در کلاس جهانی است. به همین خاطر وقتی مصدوم است، بایرن با دشواری‌هایی مواجه می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد_13 شنبه 28 آبان 1390 ساعت 15:14

بچه ها در نظر سنجی سایت گل شرکت کنید: چه کسی بهترین دروازه بان جهان است؟!

http://www.goal.com/iran/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد