وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بواتنگ: ستاره‌های مانچینی برای قهرمانی یکدل نیستند

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مدافع ملی‌پوش بایرن مونیخ گفت ستاره های تیم منچسترسیتی برای قهرمانی متحد نیستند. به طور قطع رقبای قدرتمند و مجهز دیگری مثل بارسا، رئال، منچستریونایتد و حتی ما بایرنی‌ها، قادرند به جایگاهی عالی‌تر از این تیم برای راهیابی به بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسند.

این مدافع 23 ساله فصل گذشته را همراه آبی‌های آسمانی سپری کرد و اکنون در پیراهن بایرن‌مونیخ فردا شب (سه‌شنبه) جدال حساسی را با این حریف انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا پیش رو دارد. وی افزود: منچسترسیتی در چنین تورنمنتی، تیمی جوان و فاقد تجربه است که باید این کمبود خود را به مرور جبران کند. 
وی در گفت‌وگوی خود به نکاتی دیگر نیز اینچنین اشاره کرده‌ است:
نظرتان در مورد بازی که بایرن شنبه شب مقابل بایرلورکوزن انجام داد، چیست؟ 

باتوجه به این که سه گل زدیم و روحیه شکست ناپذیری خود را همچنان حفظ کردیم، فکر می کنم پس از این مصاف بایرن به شرایط آمادگی و روحی بهتری رسیده است.
شما فصل قبل در منچسترسیتی عضویت داشتید. حریفی که سه شنبه شب (فردا) میهمان بایرن در آلیانس آرنا در لیگ قهرمانان است. مهمترین نکته مثبتی که از این تیم در خاطرتان مانده، چیست؟
این نکته که زمانیکه در منچسترسیتی بودم، در بدو ورود به گرمی مورد پذیرش هم‌تیمی‌هایم قرار گرفتم. این خاطره خوش در ذهنم باقی مانده است. فکر می‌کنم همان پذیرش گرم سبب شد تا با حضور در کنار بازیکنانی قدرتمند، به تجربیات خوبی نیز برسم که اکنون کارم را در بایرن راحت‌تر می کند.
با توجه به شناختی که از تیم سابق‌تان دارید، چه ویژگی از این تیم را برجسته‌تر از همه می‌دانید؟ 

به نظرم منچستری‌ها صاحب کادر بازیکنی عظیم هستند. خصلتی که خیره کننده است. اما از نظر من دارای دو وجه است، هم مثبت و هم منفی... 
منظورتان چیست؟ 

منچسترسیتی از لحاظ شمار بازیکن شاخص و داشتن کادری گسترده از بازیکنان در انگلیس و حتی اروپا زبان‌زد است. از یک سو همین خصلت برایش ثمرات مثبتی در بر دارد. به عنوان مثال وقتی  بازیکنی را به هر دلیلی در اختیار نداشته باشد، با کمترین مشکل می تواند در مقام جانشینی برآید. این یک ویژگی کاملا مثبت است که هرمربی در جهان دوست دارد،‌ از آن برخوردار باشد. اما همین امر، می تواند وجه منفی هم به خود بگیرد.
بیشتر توضیح می‌دهید؟ 

ببینید، من از یک سال همراهی منچسترسیتی به یکسری حقایق رسیدم. به عنوان نمونه وجود این همه ستاره، سبب نشده تا همه در کنار هم، احساس یکپارچگی و اتحاد مطلق کنند. یعنی هنوز از احساس تیم بودن فاصله دارند. می توان گفت همین مساله یعنی تفاوت احساسات در این تیم نقطه ضعفی برای منچستری‌ها محسوب می شود. درحالیکه در بایرن می‌بینم فوق‌العاده احساس یکرنگی و اتحاد وجود دارد. 
فکر می‌کنید بایرن بتواند در جدال با منچسترسیتی با توجه به این نقاط مثبت و منفی موفق شود؟ 

نسبت به این امر خوش‌بین هستم. با توجه به درایتی که در یوپ هاینکس، سرمربی تیم مشاهده می‌کنم، احساس می‌کنم شانس خوبی برای کسب موفقیت مقابل من‌سیتی داریم. به نظرم او خوب بلد است از تمام امکانات فنی بازیکنان برای تحقق برنامه‌هایش استفاده کند.
حتی اگر در دیدار با منچسترسیتی نیز در ترکیب نباشید، بازهم همین باور را خواهید داشت؟ 

بله البته. با توجه به شناختی که از هاینکس کسب کرده‌ام، می گویم ناراحت نمی شوم. او منافع تیمی را در نظر می‌گیرد و ملاحظات شخصی را منظور نمی‌کند.
در یک قیاس کلی، به منچسترسیتی با توجه به هیاهوی که در چند سال گذشته راه انداخته، بختی برای کسب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا می‌‌دهید؟
بعید می‌دانم این تیم بتواند به فینال لیگ قهرمانان برسد. به طور قطع رقبای قدرتمند و مجهز دیگری مثل بارسا، رئال، منچستریونایتد یا حتی بایرن، قادرند جایگاهی عالی‌تر از این تیم برای راهیابی به ایستگاه نهایی پیدا کنند. منچسترسیتی درچنین تورنمنتی تیمی جوان است که باید تجربه کسب کند و کمبودش را جبران کند. این نکته ای است که به دوستان منچستری‌ام نیز گفته‌ام...
دوستان منچستری؟ 

بله. درست است عضو منچسترسیتی نیستم، اما با دوستان خوبم در آنجا هنوز در ارتباط هستم. همین چند روز گذشته از طریق اس.ام.اس برای ادین ژکو، ونسان کمپانی، و نیجل دیونگ پیام دادم و کلی، کری خواندم. گفتم مقابل بایرن شانسی ندارند و دنبال قهرمانی لیگ قهرمانان هم نباشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
farshad سه‌شنبه 5 مهر 1390 ساعت 00:14

باید بدرخشی تا حسرت تو رو بخورن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد