وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لیزارازو: آقای ریبری از مسی تقلید نکن و خودت باش!

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مدافع اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه و بایرن مونیخ آلمان گفت فرانک ریبری نباید از لیونل مسی تقلید کند، بلکه باید فقط به بازی خاص خود بپردازد.

بیزانت لیزارازو در گفت‌وگویی با نشریه کیکر اظهار داشت: در اظهار نظرهای اخیر فرانک ریبری می بینم او خیلی خودش را با لیونل مسی مقایسه می‌کند. این که بازیکنی جاه طلب باشد و بخواهد به حد بازیکن مافوق‌ ستاره‌ای مثل مسی برسد، چیز بدی نیست، اما اینکه بخواهد حرکات و رفتار وی را تقلید کند، به نظرم برای ریبری خوب نیست.
لیزارازو که سابقه 97 بازی برای خروس‌های آبی (لقب تیم ملی فرانسه) را دارد و در سال‌های 1997 تا 2004 و 2005 تا 2006 برای سرخ‌پوشان بایرن بازی کرده، اظهارات فوق را در آستانه بازی بایرن با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا (جدال فرداشب در آلیانس آرنا) بر زبان آورد.
وی افزود: به عبارتی فرانک باید خودش باشد و نه کسی دیگر. او باید بداند مسی بازیکنی از بوندسلیگا نیست. پس مدل بازی‌ که ارائه می‌دهد خاص لالیگا و تیم بارسا است. در بایرن باید طور دیگری کار کرد. یعنی که در اوج توانمندی کاملا در اختیار بازی گروهی کنونی بایرن باشد.

در این گفت‌وگو چهره 42 ساله به نکات دیگری اشاره کرده که به این شرح است:
آقای لیزارازو، شما سال‌ها حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده‌اید. فکر می‌کنید امسال بهترین‌های لیگ قهرمانان چه تیم یا تیم‌های هستند؟ 

از نظر من بارسلونا برتر از هر تیم دیگری در این جام است. پس از آن رئال مادرید قراردارد. فوتبالی که این دو تیم ارائه می‌کنند، ‌آنها را در سطحی متفاوت با دیگران قرار می دهد.
بایرن مونیخ که چندین سال برایش بازی کردید، چطور؟ 

این تیم در سطح رقبایی دیگر مثل منچستریونایتد و چلسی انگلیس است. من حتی آ.ث‌میلان ایتالیا را نیز در این سطح می‌گذارم.

فکر می‌کنید بایرن بختی برای دسترسی به قهرمانی این جام را دارد؟ 

نمی توان در این مورد به صورت قطعی نظر داد، اما فکر می‌کنم بایرن با توجه به نمایش مطلوبی که در فصل جاری داشته، بتواند تا نیمه نهایی پیش بیاید. پس از این مرحله همه چیز بستگی به خیلی چیزها دارد...

به عنوان مثال چه عواملی؟ 

مثلا این که فوق ستاره ای مثل آرین روبن یا فرانک ریبری مصدوم نباشند و در اوج آمادگی بتوانند به یاری تیم بیایند. برای راهیابی به بازی نهایی چنین جامی بایرن به هر دوی این فوق ستاره‌ها آن هم در اوج توانایی نیاز دارد.

شما معتقدید این دو با خلاقیت خود باید عصای دست بایرن شوند؟ 

تا حدی خلاقیت اما همانگونه تا به اکنون در فصل فوتبال نشان داده‌اند، در ساختار بازی گروهی بایرن حل شوند و بتوانند در این قالب به کمک تیم در لحظات سرنوشت ساز بیایند. در شرایطی که اکنون مراقبت از فوق‌ستاره‌ها توسط بازیکنان حریف در بالاترین سطح ممکن انجام می‌شود، بدیهی است تنها در ساختار گروهی می‌توانند خلاقیت خود را به صورت لحظه‌ای نشان دهند.
فکر نمی کنید تا به اینجای فصل، فرانک ریبری از همتای هلندی‌اش،‌ آماده‌تر برای بایرن نشان داده؟ 

چرا. همینطور است. با توجه به شناخت جامعی که از فرانک دارم، می دانم که وضعیت آمادگی کنونی‌اش اصلا قابل قیاس با فصل گذشته نیست. او اکنون می درخشد و با انگیزه صددرصد و اشتیاق فراوان بازی‌ خود را انجام می‌دهد. ارائه چنین نمایشی البته باعث خرسندی من است. آن هم پس از مصدومیت‌های بیشماری که او را آزار دادند. همینطور پس از آن همه حواشی که در حین جام جهانی 2010 برایش پیش آمد. خدا را شکر او از آن فضا فاصله گرفته و روی فوتبال تمرکز صددرصد دارد. 
برخی از کارشناسان می‌گویند فرانک از اشتباهاتش پند گرفته است که اکنون چنین خوب عمل می‌کند.
این نظریه‌ درست است. به هرحال نسبت به گذشته‌ها، ‌همین یک سال قبل که اسیر حواشی فراوان بود، سن‌اش بالا رفته و پی به اشتباهات فراوانی که مرتکب شد، برده است، اما ...
... اما چه؟ 

این که او نباید به توانایی و قدرتی که در این دو ماه اخیر نشان داده، نباید بسنده کند. او باید در کل فصل توانایی بالا ، یکدست و ثابتی داشته باشد. باید از حالا یورو 2012 را نشانه بگیرد تا ناکامی جام جهانی 2010 فراموش شود. من یک توصیه دوستانه هم به او دارم.
توصیه! منظورتان چیست؟ 

در اظهار نظرهای اخیر می بینم او خیلی خودش را با لیونل مسی مقایسه می‌کند. این که بازیکنی جاه طلب باشد و بخواهد به حد بازیکن مافوق‌ ستاره‌ای مثل مسی برسد، چیزی بد نیست. اما اینکه بخواهد حرکات و رفتار وی را تقلید نیز کند، به نظرم برای ریبری خوب نیست. به عبارتی فرانک باید خودش باشد و نه کسی دیگر. او باید بداند مسی بازیکنی از بوندسلیگا نیست. پس مدل بازی‌ که ارائه می‌دهد خاص لالیگا و تیم بارسا است. در بایرن باید طور دیگری کار کرد. یعنی که در اوج توانمندی کاملا در اختیار بازی گروهی کنونی بایرن باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد