وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

قهرمانی در چمپیونزلیگ، اوج تصور

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ بازیکنانی که سالیان پیش بهمراه بایرن قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کردند دیروز در نشست برلین گرد هم آمدند و در مورد وضعیت بایرن با بیلد تبادل نظر نمودند.

اجلاسی که به نشست قهرمانان نام گذاری شد دیروز در برلین برگزار شد. در این نشست قهرمانانی همچون ادو لاتک (قهرمانی در سال 1974 را به عنوان سرمربی بایرن بدست آورده بود) و پل برایتنر (1974) و توماس لینکه (2001) حضور داشتند و در مورد باواریا و لیگ قهرمانان اروپا با بیلد صحبت کردند...


یکی از تیم ها مدعی بایرن است. بایرن می تواند کیفیت لازم را ایجاد کند؟

پل برایتنر- خیر، اگر بازیکنان بتوانند 80 در صد از مهارت خود را در زمین نشان دهند بایرن می تواند در ادامه امیدوار باشد.

و در ادامه؟

برایتنر- اگر تنها یک سوال مطرح کنیم: چه تیمی مقابل بارسلونا در فینال حاضر خواهد شد؟

بایرن؟

برایتنر- از بایرن انتظار می رود و بایرن نیز پتانسیل انجام آن را دارد. تنها نکته این است که ما نباید زودتر از فینال با بارسلون مواجه شویم. در تک بازی فینال شما می توانید از بارسلون بهتر باشید اما در بازی رفت و برگشت در نیوکمپ این گونه نخواهد بود. من فکر می کنم این در حال حاضر کمی غیر واقعی است.

ادو لاتک- من ذهنیت اسپانیایی ها را به خوبی می دانم، بارسلونا در دیداری که هیچ کس انتظار آن را ندارد شکست خواهد خورد. آن برای من به مانند معجزه می ماند که آنها بتوانند در درازمدت در اوج  باشند.

آقای لینکه تیم شما در سال 2001 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. آیا بایرن فعلی از آن تیم قدرتمندتر است؟

توماس لینکه- ما سال ها در کنار هم بودیم، همه چیز را نسبت به هم درک می کردیم. ما برای کسب عنوان قهرمانی تمرکز کرده بودیم و قدرت آن را نیز بدست آوردیم. از نظر خصوصیت بازیکنان بایرن در حال حاضر وضعیت بهتری دارد. اگر شما به روبن و ریبری نگاه کنید آن را درک خواهید کرد.

ادو لاتک- برای من تیم 1974 بهترین تیم تمام ادوار بود.

در آن زمان نیز چندین بازیکن شاخص حضور داشت...

برایتنر- لطفا اجازه دهید که ما مقایسه ای نسبت به بازیکنان نداشته باشیم اما من نیز حق را به ادو می دهم. برای من نیز تیم 1974 بهترین تیم تاریخ بود.

و دلیل این انتخاب؟

برایتنر- زیرا ما فکر می کنیم تیم 1974 نسبت به همه تیم های اروپایی بسیار با کیفیت تر بود. و برای من این تنها ملاک برای انتخاب است.

لینکه در تیم 2001 و قهرمانی در سن سیرو حضور داشت. در آن زمان کان و افنبرگ در تیم بودند. واقعا اراده آنها در آن زمان چگونه به تیم وارد می شد؟

لینکه- ما در آن زمان یک تیم بسیار با تجربه و بالغ داشتیم. اما اولی کان و افنبرگ و تمامی بزرگان تیم شخصیت های بی نظری داشتند که روی تیم تاثیر گذار بود.

برایتنر- الیور کان تنها به عنوان یک دروازه بان در تیم حضور نداشت! برای یک دروازه بان ممکن است هیچ نیازی نباشد که در طول بازی تیم را راهنمایی کند اما برای اولی کان این غیر ممکن بود.

ادو لاتک- من به خاطر می آورم سال 1974 و آنچه را که با گرد مولر انجام دادیم. او مهمترین بازیکن بود زیرا او در جلوی تیم تمام پاس ها را به خوبی قطع می کرد و گل های حساسی برای ما به ثمر رساند. اما رهبری تیم بر عهده وی نبود او بازیکن مهربانی بود.

لینکه- اما الیور کان بازیکنان را تحت فشار باور نکردنی قرار می داد حتی در داخل رختکن. برای پیروزی و قهرمانی در جام های بزرگ شما به این چنین بازیکنانی نیاز دارید.

چه زمانی یک تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا پیروز می شود؟

لینکه- هر زمانی ممکن است این کار رخ دهد.

برایتنر- اگر بارسلونا اجازه این کار را دهد، بایرن و رئال و منچستر و چلسی در پشت سر آن قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد