وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پنج دلیل برای تماشای بوندسلیگا

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ بوندسلیگای جدید شروع شده و با خصوصیات جذابش بار دیگر میلیون ها بیننده تلویزیونی را جذب خود کرده است. در این مقاله پنج دلیل برای شما می آوریم که چرا محبوبیت بوندسلیگا رو به افزایش است و افتتاحیه آن در 199 کشور دنیا به طور زنده پخش میشود.

هشتاد و سه روز از روز پایانی بوندسلیگا گذشت تا فصل جدید با شرایطی با شکوه که نظیر آن را فقط در وستفالن اشتادیون میتوانید بیابید آغاز شود. جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در استادیوم و میلیون ها نفر در 199 کشور جهان پیام دورتموند را شنیدند: بروسیا دورتموند بار دیگر کلاسش را ثابت کرد و نشان داد آماده دفاع از عنوان قهرمانی اش است. شاید هنوز برای گفتن با قطعیت زود باشد ولی هر چه می گذرد بیشتر و بیشتر میتوان گفت که دورتموند آماده است بعد از بایرن مونیخ دومین تیم قدر آلمان در عرصه بین الملی باشد.

بوندسلیگا امسال جای سری آ ایتالیا را در رده بندی یوفا گرفته و چهار سهمیه برای لیگ قهرمانان خواهد داشت، این سهمیه اضافی اروپایی انگیزه بیشتری برای تیم های بوندسلیگا ایجاد میکند. در آستانه شروع بوندسلیگای جدید پنج دلیل برای شما می آوریم که چرا باید به تماشای بوندسلیگا بنشینید.

 

بوندسلیگا غیر قابل پیش بینی است 

شاید کلیشه باشد اما در آلمان باید انتظار غیر منتظره را داشته باشید، با وجود چهار قهرمان در پنج سال اخیر و هفت تیم مختلف در جایگاه سه تیم اول در سه سال اخیر بوندسلیگا به بهشت یا شاید کابوس شرط بندان تبدیل شده است. هر سال یک یا گاهی دو تیم شگفتی ساز ظاهر می شوند تا وضعیت را به هم بریزند، مثلاً هرتا برلین را در نظر بگیرید که در 2009 چهارم شد بعد به دسته دوم رفت و قهرمان شد و حالا دوباره در بوندسلیگا حاضر است. این فقط یک نمونه از نوسانات هیجان انگیز بوندسلیگا است.

 

گل های بیشتر، هواداران بیشتر 

با میانگین 42،653 نفر تماشاگر بوندسلیگا با فاصله زیاد بیشترین لیگ تماشا شده اروپا در سال گذشته (و سالیان گذشته) بود. تماشاگرانی که تقریباً همیشه استادیوم را تا آخر پر کرده اند به طور میانگین 2.92 گل در هر بازی دیده اند که بالاترین میزان در میان لیگ های معتبر اروپایی است. در معیار های گل زده و تماشاگر بوندسلیگا سال هاست بالاتر از لیگ انگلیس، اسپانیا و ایتالیا است اما جو حاکم بر بازی ها چیزی است که بی نظیر است و سبک فوتبال انرژتیک و جذاب تیم های آلمانی است که آنها را از دیگران متمایز میکند.

 

ستاره های فردا را امروز ببینید 

اوزیل، نویر و شواین اشتایگر تنها چند نمونه از سوپر استار هایی هستند که در چند سال اخیر در خاک آلمان ظاهر شده اند. با وجود موفقیت مستمر تیم های جوان بازیکنان جوان تری را در تیم ها می بینیم و با وجود شرایط سخت گیرانه سازمان لیگ برای توسعه جوانان، بازیکنانی را می بینیم که به اندازه بازیکنان بزرگسالی تا ده سال بزرگتر از خودشان مهارت و کارایی دارند. سال گذشته حدود یک سوم بازیکنان بوندسلیگا 21 سال یا جوان تر بوده اند و مسن ترین بازیکن تیم منتخب فصل به انتخاب سایت گل 25 ساله بوده، بنابراین اگر یک خصوصیت ورزشی باشد که لیگ آلمان در آن فراتر از انتظار در آن برتر باشد کیفیت جوانانش است.

 

فریب داور در کار نیست 

دوست داشته باشید یا نه فرهنگ داوری آلمان طوری است که داوران با دفاع فیزیکی در محوطه جریمه با ملایمت رفتار می کنند و تمایلی به اخراج بازیکنان بدون اخطار ندارند. این سبک داوری عوارضی هم دارد و در نتیجه مدافعان با قدرت بیشتری بازی می کنند و گاهی از خطاهایی که میتواند پنالتی باشد فرار می کنند اما در عوض تمایل کمتری در مهاجمان برای تمارض و فریب داور به وجود می آید و به ندرت پیش می آید بازیکنی بدون دلیل خود را به زمین بزند.

 

گذشته ها گذشته 

سپ هربرگر از اسطوره های مربی گری آلمان زمانی گفت: پایان یک بازی شروع یک بازی دیگر است، به محض اینکه مسابقه ای تمام می شود آماده سازی برای مسابقه بعدی شروع میشود. این کلمات معروف هربرگر در فرهنگ فوتبال آلمان آمیخته شده است و در ساختار اساسی بوندسلیگا نهادینه. بنابراین گذشته مهم نیست، تیمی که از لحاظ تاریخی و سابقه ضعیف تر است خود را از پیش باخته نمی داند بلکه بازی در مقابل تیم بزرگ را فرصتی برای درخشش می داند. نبود برنده و بازنده مطلق یک لیگ رقابتی غیر معمول را به وجود آورده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
reza دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 11:55

اوم خیلی الی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد