وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نویر میراث دار بزرگانی که در بایرن اسطوره شد

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مانوئل نویر برترین بازیکن فصل گذشته بوندسلیگا از نگاه کیکر اولین فصل حضور خود در بایرن را روز یک شنبه تجربه خواهد کرد. او میراث دار دروازه بانان بزرگی است که در بایرن به اسطوره های ملی بدل شدند و از این حیث مسئولیتی سنگین بر دوش نویر خواهد بود.

بایرن مونیخ همواره دروازه بانان بزرگی را درون دروازه داشته است اسطوره هایی مانند سپ مایر و اولیور کان را می توان از شاخص های این پست مهم در باشگاه بایرن به حساب آورد و همین عقبه بزرگ مسئولیت سنگینی را بر دوش مانوئل نویر جوان تحمیل خواهد کرد.

ورود نویر به بایرن با مشکلات زیادی برای مسئولان بایرن همراه بود. تردید های مسئولان شالکه برای فروش نویر و اصرار وی به منظور خروج از شالکه و حضور در باشگاهی بزرگ و عدم تمدید قرارداد با معدنچی ها، هیچ راهی به جز فروش نویر به بایرن برای گلزنکرشنی ها پیش رو نگذاشت. ورود نویر به مونیخ و حضور در تمرینات پیش از فصل با حواشی متفاوتی از سوی هواداران بایرن همراه شد. بیانیه های متعدد و پارچه نوشته هایی که در دیدارهای دوستانه بایرن از سوی اولترا باواریایی ها به نمایش درآمد عرصه را بر مدیران بایرن تنگ کرد و نگرانی ها را برای ادامه این روند اعتراض آمیز گسترش داد. با این وجود حمایت دو کاپیتان و کادر فنی و مدیریت تیم از بهترین دروازه بان آلمان به نظر می رسد توانسته باشد اندکی حواشی را تعدیل کند. فصل جدید به یورو 2012 ختم خواهد شد و همین امر می تواند نگرانی های لو را برای به حاشیه کشیده شدن دروازه بان شماره یک تیم ملی افزایش دهد.

به هر روی نویر اکنون شماره یک جدید بایرن محسوب می شود و مقایسه وی با کان و مایر از هم اکنون آغاز شده است. پسر 25 ساله گلزنکرشنی فصلی دشوار را در اف سی هالیوود تجربه خواهد کرد. گام نهادن جای پای بزرگانی همچون کان و مایر بسیار دشوار است. الیور کان، در طول دوران حضور خود در بایرن موفق شد هشت عنوان بوندسلیگا، شش قهرمانی در جام حذفی و یک عنوان اروپایی کسب کند. سپ مایر دیگر اسطوره باواریایی ها درون دروازه نیز عنواین بسیاری از جمله چهار قهرمانی در لیگ و جام حذفی، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک عنوان قهرمانی در جام یوفا را کسب کرده است با این تفاسیر به خوبی متوجه خواهیم شد که چرا هواداران بایرن اینگونه برای این پست ویژه از خود تعصب نشان می دهند و برای جانشینی اسطوره های خود، وسواس زیادی قائل هستند.

یوپ هاینکس در مورد نویر اینگونه می گوید: "نویر، یک دروازه بان استثنائی است او می تواند نام خود را مانند پیشینیانیش در تاریخ باشگاه بایرن ثبت کند." مدیر اجرایی باشگاه بایرن کارل هاینس رومنیگه نیز نویر را یکی از بهترین دروازه بانان جهان می داند. برترین گلزن بوندسلیگا ماریو گومز درباره نوئر می گوید: "او یک بازیکن پر جنب و جوش است و همیشه می خواهد پیروز شود و این برای ما بسیار خوب است."
نویر بایرن را خانه خود می داند و در مورد باشگاه بایرن می گوید: "در حال حاضر همه چیز بسیار پیشرفته تر و بزرگ تر از شالکه است و به طور خلاصه می توانم بگویم که حضور در مونیخ تصمیم صحیحی بود." مربی نویر در بایرن تونی تاپالوویچ است و هدف نویر از تمرین در کنار او پیشرفت لحظه به لحظه است. او ادامه می دهد: "بهبود در هر زمینه ای از عملکردم درون دروازه هدف اصلی ام را تشکیل می دهد. من می خواهم اشتباهاتم را به حداقل برسانم و عملکردی عالی داشته باشم. من هنوز هم می خواهم لحظه به لحظه بهتر شوم." و این یکی از وجوه مشترک دیگری است که نویر با اولیور کان دارد.

کسب تجربه از اشتباهات گذشتهموضوع به حادثه ای که حدود دو سال گذشته در آلیانس آرنا اتفاق افتاد برمی گردد، زمانیکه مانوئل نویر برای جشن پیروزی پرچم کرنر را مانند الیور کان در دست گرفت. او در مورد این مساله با پوزخندی اینگونه پاسخ می دهد: "من آن زمان بسیار جوان بودم و کم تجربه". این سخن از نویر به خوبی تاسف و پشیمانی وی را از چنین حرکتی نشان می دهد و اگر کمی خوش بینانه به موضوع بنگریم شاید بتوان این جمله را به عنوان یک عذرخواهی مغرورانه به حساب آورد.

بایرن پس از بازنشستگی الیور کان درون دروازه با مشکلات حادی روبرو بود و هرگز نتوانست جانشین مناسبی برای کان بیابد ولی به نظر نویر جوان و خوش قد قامت بتواند برای مدت مدیدی باواریایی ها را درون دروازه بی نیاز کند. این درواقع هدفی بود که مدیران بایرن از به خدمت گرفتن نویر دنبال می کردند. اولی هوینس به صراحت در مورد این موضوع گفت: "نویر برای ده سال درون دروازه بایرن خواهد بود".

عملکرد نویر در این فصل بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا می تواند موجب محبوبیت وی در میان هواداران شده و تمامی حواشی را از میان بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد