وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لو: اوزیل و خدیرا با بازی نکردن مقابل برزیل بیشتر آماده می‌شوند

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان گفت از اوزیل و خدیرا برای دیدار با برزیل دعوت نکردیم تا برای یک فصل بازی کاملا آماده شوند.

یواخیم لو در گفت‌وگو با شبکه ز.دی.اف اظهار داشت: رویارویی با برزیل برای هر بازیکنی کاملا جذاب است اما حفظ آمادگی شان نظیر دیگر بازیکنان برای تیم ملی اولویت است. امیدوارم اوزیل و خدیرا همچنان اوج بگیرند تا برای بازی‌های ملی در ماه سپتامبر کاملا آماده باشند.

این مربی 51 ساله که تیمش روز چهارشنبه هفته جاری در شهر اشتوتگارت میزبان برزیل در دیداری دوستانه است، روز پنج‌شنبه اقدام به دعوت از 22 بازیکن کرد. مربی موفق ژرمن‌ها برای این مصاف آزمایشی از مسوت اوزیل و سامی خدیرا، دو ستاره عضو رئال‌مادرید به خاطر دوره آماده‌سازی قبل از شروع فصل چشم‌پوشی کرد.
در مقابل از ایلکای گوندوگان، هافبک 20 ساله بروسیادورتموند برای نخستین مرتبه جهت حضور در جمع شاگردانش دعوت کرد.

لو افزود: با مطالعه زیاد متوجه شدیم این دو به خاطر سفرهای باشگاهی، چندبار دچار تغییر و تفاوت زمانی شدند. همین موضوع به خودی خود روی روحیه تاثیر منفی می‌گذارد. با در نظر گرفتن این نکته، اقدام منطقی همانی بود که انجام شد. به این ترتیب اجازه دادیم جریان آماده‌سازی قبل از فصل هر دو در تیم اسپانیایی راحت‌تر ادامه یابد. باید در نظر گرفت آمادگی این دو در یک فصل، برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت است.

سرمربی آلمان در این گفت‌و‌گو به نکات زیر اشاره کرد:

آقای لو، در فهرست 22 نفره خود را برای بازی با برزیل در دیدار دوستانه چهارشنبه در اشتوتگارت، مسوت اوزیل و سامی خدیرا را انتخاب نکردید. این امر دلیل خاصی داشت؟
عدم دعوت از این دو ستاره ممتار لژیونر با در نظر گرفتن همه مسائل آماده‌سازی‌‌شان از جمله شرایط قبل از فصل بود.

چه شرایطی؟  

بازی‌های تدارکاتی رئال‌مادرید در آمریکا،‌ آلمان و چین باعث اتخاذ چنین تصمیمی شد. من با هر دو تلفنی صحبت کردم. به توافق رسیدیم که در بازی با برزیل از وجودشان چشم‌پوشی کنیم. پس از سفر به آمریکا و بعد اروپا و آخر سر چین،‌ که مسافتی کاملا طولانی است، این دو ستاره پس از 14 ساعت طی مسیر، می‌توانستند روز دوشنبه،‌ یعنی چیزی حدود 14 ساعت سفر خودشان را به اردو برسانند که تا زمان بازی با برزیل فرصتی برای احیا و رفع خستگی‌شان باقی نمی‌ماند.

ولی هر دو با وجود برخورداری از شرایط آمادگی خوب، انگیزه زیادی برای حضور مقابل برزیل داشتند.  

این نکته را درک می‌کنم. رویارویی با برزیل برای هر بازیکن کاملا جذاب است و انگیزه دارد اما حفظ آمادگی شان نظیر دیگر بازیکنان برای تیم ملی اولویت است. با مطالعه زیاد متوجه شدیم این دو به خاطر سفرهای باشگاهی، چندبار دچار تغییر و تفاوت زمانی شدند. همین موضوع به خودی خود روی روحیه تاثیر منفی می‌گذارد. با در نظر گرفتن این نکته، اقدام منطقی همانی بود که انجام شد. به این ترتیب اجازه دادیم جریان آماده‌سازی قبل از فصل هر دو در تیم اسپانیایی راحت‌تر ادامه یابد. باید در نظر گرفت آمادگی این دو در یک فصل، برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت است. امیدوارم این دو همچنان اوج بگیرند تا برای بازی‌های ملی در ماه سپتامبر کاملا در دسترس باشند.

در مقابل عدم دعوت از دو لژیونر رئالی‌، تازه‌واردی همچون ایلکای گوندوگان را به بازی با برزیل فراخوانده‌‌اید. هافبکی از بروسیادورتموند با 20 سال که تنها سابقه سه بازی آن هم برای تیم ملی زیر 20 ساله‌های آلمان دارد.
در تیم ملی شرایطش را کاملا زیر نظر داشتیم. به باور کادر فنی، او تکامل خیلی خوبی داشته است. ضمن این که در بازی‌های تدارکاتی دورتموندی‌ها در قبل از شروع فصل باشگاهی عملکرد قابل توجهی داشت.

برخی از تحلیل‌گران او را با مسوت اوزیل مقایسه می‌کنند و می‌گویند او یک اوزیل دیگر است. شما چه نظری دارید؟
ایلکای پدیده‌ای تکنیکی است که زیرکی و دقت زیادی در بازی دارد. این ویژگی‌ها می‌توانند از او در آغاز فصل باشگاهی یک ستاره جدید بسازد. ستاره‌ای که در سال قبل از شروع جام ملت‌های اروپا می‌تواند یکی از ارکان اساسی تیم ملی در آینده شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد_13 شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 16:48

برای رئال داره پارتی بازی می کنه.

احسان یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 00:16

اگه بودن خیلی بهتر بود .اون وقت با ترکیب کامل با برزیل بازی میکردیم تا بهانه دستشون ندیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد