وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لام: بایرن هدفمند می‌خرد، اما رئال فقط بازیکن هجومی می‌گیرد

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مدافع و کاپیتان تیم فوتبال بایرن‌مونیخ گفت از جنبه خرید بازیکن، مونیخی‌ها هدفمند خرید می کنند و رئال‌مادرید فقط بازیکن هجومی می‌گیرد.

فیلیپ لام در گفت‌وگو با بیلد اظهار داشت: از نقطه نظر خرید بازیکن وجه تشابهی میان بایرن و رئال‌مادرید نمی‌بینم. مادریدی‌ها همه ساله فقط می روند و چهار، پنج بازیکن هجومی خریداری می‌کنند. در حالی‌که اگر به خرید‌های ما در بایرن خوب نگریسته شود، مشخص خواهد شد انتقاداتی که از بایرن می شود، درست نیست. در واقع خریدهای ما مهم، هدفمند و برای رفع اشکالات صورت می‌گیرد. در حالی‌که رئال اینگونه نیست.
در این گفت‌وگو مدافع با تجربه باورایی‌ها به نکات دیگری نیز اشاره کرد که اظهارات مدافع ملی پوش آلمانی را می خوانیم:

آقای لام، فرانتس بکن‌باوئر ، رئیس افتخاری بایرن مونیخ از کریستین نرلینگر ، مدیر ورزشی تیم انتقاد می کند و می‌گوید در ظاهر، فعالیت هایش زیاد به چشم نمی خورند. شما این انتقاد را بر مسئول ورزشی درست می دانید؟
خیر. بازیکنان همه روزه با کریستین نرلینگر همکاری می کنند. می دانیم کارمان با او در چه زمینه ای است. او یک متخصص کامل در کارش است. مصداق بارز این قضیه همین نقل وانتقالاتی است که در بایرن صورت می گیرد.

بنابراین حرف بکن‌باوئر را قبول ندارید؟  

خیر. این نقطه نظر کسی است که اکنون در متن امور مدیریتی بایرن نیست. متاسفانه از اینگونه اتفاقات معمولا در بایرن پیش می آید، اما ...

اما چه؟  

کسی که همه روزه جریانات روی داده را در متن باشگاه تجربه نمی کند و از دور دست، قضاوت دارد، موضع‌اش نمی تواند همیشه درست باشد. هرکس که کاملا به تیم نزدیک باشد و مدیر ورزشی را ببینید ، متوجه خواهد شد که کریستین نرلینگر از چه قدرت و کیفیت کاری بالایی برخوردار است.

این اواخر اولیورکان نیز از بایرن مونیخ انتقاد کرده است. حرف او این است که در ورای نقل و انتقالات باشگاه سیاست روشنی وجود ندارد. ظاهرا می گوید که خریدهای بایرن هدف‌دار نیست. فقط مثل رئال مادرید دنبال اسم ها است.
با یک نگاه کارشناسی به خریدهای بایرن مونیخ مشخص می شود که این استدلال درست نیست. در واقع خریدهای ما مهم، هدفمند و برای رفع اشکال‌ها است. اصلا از این جهت بازیکنانی که دقیقا چنین خصوصیاتی دارند جذب تیم می شوند. من هیچ وجه تشابهی از این جهت میان بایرن و رئال مادرید نمی بینم. رئالی که همه ساله فقط پنج بازیکن هجومی خریداری می کند.

چهارشنبه گذشته راهی تعطیلات تابستانی در یونان شدید. با چه حسی این سفر را آغاز کردید؟  

با احساسی بسیار دل انگیز. با این احساس که با وجود یوپ هاینکس، در حقیقت مربی به بایرن باز خواهد گشت که باشگاه را کاملا می شناسد و تیم نیز به او اعتماد کامل دارد و ...
علاوه بر این که خریدهایی که انجام دادیم واقعا خیره کننده هستند. برای این منظور فقط کافی‌ است مانوئل نویر از شالکه را در نظر بگیرید. وقتی کارش برای انتقال به بایرن درست شد و آن هیاهوی انتقال بالاخره تمام شد، بسیار خوشحال شدم.

برداشت تان از حضور مانوئل نویر در بایرن چیست؟  

نویر واقعا دروازه بانی در کلاس جهانی است، اما حتی دیگر خریدهای ما به گونه ای هستند که می توان گفت در فصل بعد باعث قدرت‌گیری تیم می شوند. این جوری ما باردیگر تاخت و تاز را از سر خواهیم گرفت.

کارل هاینس رومنیگه در قضیه انتقال نویر می گفت او ژن بایرنی در وجودش است. شما هم متوجه این نکته شده اید؟
ببینید، مانوئل از آن دسته ورزشکارانی است که دنبال برد هستند. اگر منظور از ژن همین باشد، قطعا مانوئل آن را در خود دارد. با این خصیصه می توان به عنوان دروازه بان در تیمی مثل بایرن مونیخ موفق شد. در بایرن ما دروازه بانی مانند اولیور کان داشتیم که وقتی تیم 5 گل می زد و فقط یک گل می خورد عصبانی می شد، این همین روحیه دروازه بانی دربایرن مونیخ است و این ژن در نویر نیز وجود دارد که می تواند به وی برای موفقیت در بایرن کمک کند. بازهم می گویم از اینکه وی به جمع ما پیوسته، بسیار خوشحالم.

تازه واردی مثل رافینیا می گوید بازیکن روبرویم را عصبانی می کنم. واقعا بایرن به چنین بازیکنی نیاز دارد؟
وقتی ما خوب بازی کنیم، خود به خود تیم مقابل را عصبانی می کنیم. هریک از ما در این حالت باعث عصبی کردن تیم مقابل می شود. ما به بازیکنان با کیفیت در تیم مان نیاز داریم. چیزی که رافینیا به طور قطع دارد.

شما یک متر و 70 سانتی متر قد دارید. رافینا دو سانت از شما بلندقدتر است. با این ترکیب می توان گفت که بایرن کوتاه قامت ترین مدافعین کناری لیگ را در اختیار دارد. چنین چیزی مشکل ساز نیست؟
خیر. قد در زمینه کاری ما آن هم وقتی چندین بازیکن بلندقامت درتیم داریم، مساله ساز نیست. برای این منظور کافیست به تیمی مثل بارسلونا نگاه کنیم. آنها هم دو مدافع میانی بلندقامت دارند، ‌اما در کناره ها شباهتی به ما دارند. مهم این است که بتوانی خوب فوتبال بازی کنی.

آندریس یونکر مربی موقت اواخر فصل تیم باور داشت که تیم جدید بایرن در فصل آینده از همان روز باردیگر تاخت و تاز را شروع خواهد کرد. این حرف را باورکردنی است؟
بدیهی است که چنین چیزی هدف ما است. می خواهیم در لیگ از همان روز اول بدرخشیم. کاری که اصلا راحت نخواهد بود.

در تعطیلات پاهایتان را روی صندلی خواهید گذاشت و حسابی لم خواهید داد. از این که چاق شوید نگران نیستید؟
(می خندد) شاید تا حدی چاق شوم ولی چیز غم انگیزی نیست. در همان جلسات اولیه شروع کار همه کاهش وزن پیدا می کنند. من در تعطیلات مرتب تنیس بازی می کنم. به طور متوسط 2 ساعت در روز که باعث می شود چاق نشوم و آماده بمانم.

نظرات 3 + ارسال نظر
farshad جمعه 27 خرداد 1390 ساعت 23:11 http://bayern.blogsky.com/#http://

به نکته خیلی قشنگی اشاره کرد به این میگن یک کاپیتان باهوش و زرنگ افرین

عرفان شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 22:38

حالا واقعا منظور رافینیا از حرفش چی بوده؟
چجور بازیکنیه؟ از نظر تکنیک و سرعت نسبت به فیلیپ لام چطوره؟

بازیشو ندیدم.
شاید میره جلوی بازیکن حریف زبون در میاره اعصابشو خرد کنه

عرفان شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 22:50

شایدم حرفای بی تربیتی میزنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد