وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

البر: مانوئل خودت باش؛ تو اولیور کان نیستی

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال برزیل و بایرن مونیخ در اظهارنظر تازه ای گفت مانوئل نویر، اولیور کان نیست و نباید به فکر تقلید از سبک دروازه‌بان سابق بایرن باشد.

جیووانی البر در گفت‌وگویی با تاگ‌سایتونگ اظهار داشت: من با اولیور کان زندگی کرده‌ام. او دروازه‌بانی است که همیشه می‌جنگد، همواره با تمام وجود کار می‌کند و طلب برد می کند. در حالیکه مانوئل نویر واقعا آرام‌تر از اولیور کان است. مانوئل باید در مونیخ ابتدا خودش را تثیبت کند و سبک‌ بازی خود را آشکار کند. او الیور کان نیست و با تقلید بازی این دروازبان نباید مرتکب اشتباه شود.

این چهره 38 ساله که خود روزگاری به‌عنوان لژیونر‌ برزیلی در خط حمله سرخ‌پوشان باوارایی‌ می‌درخشید و حتی همراه با آن به مقام قهرمانی اروپا در سال 2001 رسید، افزود: مانوئل، خرید تازه بایرن است. او باید خودش باشد، یعنی همانگونه که قبلا در شالکه و تیم ملی بود. اگر در مونیخ این‌گونه رفتار کند،‌ به مدارج عالی می‌رسد.

وی که از سال 1993 تا 1997 بازیکن سرخ‌پوشان بود، دراین گفت‌وگو به نکات دیگری نیز اشاره کرده است:

آقای البر، بایرن در قیاس با تیم سال 2001 چه چیزی کم دارد؟  

تصور نمی کنم فاصله با آن تیم زیاد باشد. سال گذشته بایرن حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. در آن شب متاسفانه همه چیز برای موفقیت اینتر‌ جور بود. نراتزوری‌ها نشان دادند یک درجه بهتر از بایرن هستند. فصل بعد به نظرم مونیخی‌ها می‌توانند یکبار دیگر مثل گذشته به جام حمله کنند. واقعیت این است که مونیخی‌ها همیشه یک تیم خوب بوده‌اند. البته فصل قبل در دفاع با مشکلاتی بزرگ مواجه شدند. معضلاتی که حتما باید برای فصل بعد برطرف شود. در آن صورت احتمال دارد حتی بازهم به فینال جام برسند. اگر این اتفاق رخ دهد و بایرن به بازی نهایی که خود میزبانش است ‌راه‌ پیدا کند، واقعا خوشحال خواهم شد.

چرا فصل قبل وضعیت تیم خوب نبود؟  

در فصلی که بایرن تا فینال مادرید پیش رفت، همه چیز خوب بود. هنوز بازی با یوونتوسی‌ها را به خاطر دارم. اگر برنده نمی‌شدند، در مرحله گروهی ابتدای جام حذف بودند. ولی قدرت‌شان بعدا آشکار شد. آن هم در شرایطی که قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی بودند. بعد هم مساله حضور در جام جهانی پیش آمد. پس از آن پیکارهای سخت، بازیکنان ملی‌پوش بایرن فرصت بازسازی و رفع خستگی نداشتند. در پایان نیز تیم نتایجی معمولی گرفت. در حالیکه همیشه مردم از بایرن انتظار قهرمانی دارند. پس نباید فصل بعد آنچه در 12 ماه قبل تجربه شد، تکرار شود.

به نظر شما لویی ونگال تابستان سال گذشته اشتباه کرد که بازیکن جدیدی به خدمت نگرفت؟  

مردم می‌بینند کاری که او پارسال کرد اشتباه بود. لویی البته تلاش کرد، ولی کارش بازدهی نداشت. به نظرم الان وقت خرید است. به خصوص برای تیمی مثل بایرن که یک فصل را بدون مقام پشت سر گذاشته است. اما سئوال این است در کجا باید خرید کند؟ به نظرم در خط حمله نفرات خوبی حضور دارند. در عقب زمین نیز مشکلاتی وجود داشته و عملکرد مطلوبی دیده نشده است. هرچند با نویر و رافینا، دو بازیکن درجه یک برای کار دفاعی به توافق رسیده است.

برای چنین هدفی، کادر بازیکنان موجود کافی است؟  

خیر.

چرا؟  

چون باشگاه باید برود و خودش را با جذب نفرات جدید تقویت کند. هرچند نویر و رافینا خوب هستند. ولی باید دانست یک فصل فوتبال چقدر بلند و خسته کنننده است. بایرن حتما به یک مدافع برجسته تازه نیاز دارد.

به نظر شما بایرن اکنون در قالب تیمی مثل بارسلونا یا حتی رئال‌مادرید است؟  

خیر، نسبت به این دو تیم خیلی ستاره کم دارد.

فقط ستاره؟  

علاوه بر ستاره، از لحاظ عملکرد و دستاورد فنی نیز فاصله وجود دارد. آنچه بارسا در فصل اخیر ارائه کرد،‌ به واقع در عقل نمی‌گنجد. رئال مادرید هم هرچند کادری خوب داشت، ولی بارسا خیلی خوب از آن جلو زد. در حالیکه در بایرن،‌ اصل کلی همیشه بر تیم بوده و تک‌ ستاره کمتر دارد. درست مثل تیمی که در سال 2001 قهرمان اروپا شد و خیلی هم قوی بود. بایرن باید بخواهد به سطح کیفی آن تیم برسد. مونیخ باید از صفر شروع کند و به 100 برسد. فقط هم به روبن و ریبری تکیه نکند. چون آنها یک بخش از تیم هستند.

ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش بایرن فصلی خارق‌العاده و موفق را پشت سر گذاشت. دلتان می‌خواست در کنار او بازی می‌کردید؟
قطعا بله. من در کنار کارستن یانکر بازی می‌کردم که بازی‌اش به گومز خیلی شبیه بود. در کنار او، اگر بازی کنید خیالتان راحت است که گومز می‌جنگد و مفید بازی می‌کند. خوشحالم بایرن چنین مهاجمی دارد. همیشه هم گفتم بایرن باید او را حفظ کند. البته او در فصل اول حضورش قدری مشکل داشت. خیلی‌‌ها صحبت از خریداری اشتباه ‌کردند. ولی همان موقع گفتم که به مرور گومز خودش را جا خواهد انداخت. فصل اخیر هم به خوبی نشان داد از چه توان بالایی برخوردار است.

شما در اظهارنظری گفتید مانوئل نویر، خرید جدید بایرن در درون دروازه، ‌حتی از اولیورکان هم بهتر خواهد شد. فکر می‌کنید این دو، سنگربانانی مشابه یکدیگر هستند؟
مانوئل نویر واقعا آرام‌تر از اولیور کان است. من با اولیور کان زندگی کرده‌ام. او دروازه‌بانی است که همیشه می‌جنگد، همواره با تمام وجود کار می‌کند و خواهان برد است. مانوئل باید ابتدا سبک بازی خود را آشکار کند. او الیور کان نیست و با تقلید بازی این دروازبان نباید مرتکب اشتباه شود. مانوئل خرید تازه تیم است و باید خودش باشد. یعنی همانگونه که قبلا در شالکه و تیم ملی بود. اگر در مونیخ این‌گونه رفتار کند،‌ حتما به مدارج عالی خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد