وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ده سال از قهرمانی تاریخی باواریاییها در لیگ قهرمانان گذشت

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ ده سال پیش باواریایی ها با هدایت اتمار هیتسفلد موفق شدند جشن قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در سن سیرو به پا کنند.

الیور کان به سمت راست شیرجه می زند. هر دو دست خود را مشت می کند و سپس توپ را دریافت کرد و بعد از آن همه از شادی منفجر شدند. الیور کان پس از دفع توپ با مشت گره کرده به سمت هواداران دوید و فریاد شادی خود را در آسمان میلان رها کرده بود.

حتی بکن باوئر در جایگاه ویژه نیز از هیجان قهرمانی دور نمانده بود و از پیروزی لذت می برد. اشتفان افنبرگ کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان را در آسمان میلان به بالای سر برد و باواریایی ها آقای اروپا شدند. اتمار هیتسفیلد دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را با یکی دیگر از باشگاه های بزرگ آلمانی تجربه می کرد و نام وی به عنوان یکی دیگر از مربیان بزرگ اروپا در تاریخ رقابت های باشگاهی اروپا ثبت شد.

تماشای تصویر شادی و هیجان قهرمانی حتی با گذشت 10 سال، هنوز نیز تازگی خود را حفظ کرده است. باواریایی ها 23 می 2001 قهرمانی خود را برای مرتبه چهارم در ورزشگاه سن سیرو جشن گرفتند. این قهرمانی پس از 25 سال برای آنها بدست آمد و این یکی از بهترین و تاریخی ترین لحظات باشگاه بود. هواداران بایرن در ورزشگاه یک صفحه نمایش با این عنوان ایجاد کرده بودند: "امروز یک روز تاریخی است!!".

این قهرمانی تاریخی بایرن را بازیکنانی مانند: الیور کان درون دروازه، پاتریک اندرسون، کوفور، توماس لینکه در مرکز خط دفاعی، لیزارازو و ساینول در مدافع کناری، هارگریوز و افنبرگ و مهمت شول و حسن صالحمیدزیچ  در خط میانی و جیووانی البر مهاجم بایرن در این دیدار رقم زدند. کارستن یانکر و پائولو سرجیو و آلکس زیکلر نیز نیمکت نشینان بایرن را تشکیل می دادند. دیدار نهایی فصل 2001 با تساوی 1 بر 1 دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد که بایرنی ها با نتیجه 5 بر 4 موفق شدند حریف اسپانیایی را شکست داده و قهرمان اروپا شوند.

برای مراسم جشن ده سالگی قهرمانی در اروپا بازیکنان سابق دور هم دوباره جمع می شوند. جیوانی البر و پائولو سرجیو از برزیل هارگریوز از منچستر و صالحمیدزیچ از تورین و تورستن فینک از بازل به دعوت بایرن وارد باشگاه شدند.

الیور کان زمانی که بازیکنان سابق را در کنار خود می دید گفت: "این دقیقا مانند مراسم فارغ التحصیلی مدرسه است که شما دوباره از دیدن هم شاگردی های گذشته خود هیجان انگیز می شوید."

پیروزی تاریخی 

حدود 35 هزار نفر از هواداران بایرن بازی فینال را از استادیوم المپیک مونیخ به صورت زنده در صفحه نمایش تعبیه شده تماشا می کردند. پس از پیروزی باواریایی ها تماشاگران حاضر تمام شب را به جشن و پایکوبی گذراندند. بازیکنان نیز تا 7 صبح در میلان به جشن و شادی مشغول بودند و بهترین شب خود را با بیداری صبح کردند. قهرمانان با پرواز میلان به مونیخ ساعت 1 بعدازظهر به باواریا بازگشتند.

"پس از 25 سال حالا کاپ اینجا بود!". الیور کان کاپ نقره ای لیگ قهرمانان را از بالکن سالن شهر به هواداران نشان می داد. فرانتس بکن باوئر می گوید: "قهرمانی جهان و اروپا و جام یوفا هیچ کدام آنها برای من لذت بخش تر از فتح لیگ قهرمانان نبود." بازیکنان به ترتیب به بالکن می آمدند و کاپ را بر روی سر می بردند و مورد تشویق هواداران قرار می گرفتند. صالحمیدزیچ که در جشن دهمین سالگرد فتح لیگ قهرمانان حضور یافته بود می گوید: "فینال میلان، ضربات پنالتی، جشن شبانه اینها مواردی هستند که من هر روز به آن فکر می کنم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد