وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا بایرن برای قهرمانی در اروپا به ویدال نیاز دارد؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ با قطعی شدن خبر پیوستن هاینکس به بایرن شایعه ها مبنی بر پیوستن آرتورو ویدال به بایرن به عنوان زوج شواین اشتایگر در خط میانی و پست هافبک دفاعی قوت گرفت.  

در حالیکه مهمترین اولویت های بایرن دروازه و خط دفاع است اما نمی‌توان حفره ای را که بعد از رفتن فان بومل به میلان در خط هافبک ایجاد شده انکار کرد. بایرن خلا یک هافبک جنگنده را به خوبی‌ احساس می‌ کند. هافبکی که توانایی توپ ربایی و اضافه شدن به هر دو خط دفاع و حمله را داشته باشد.
لوئیس گوستاوو هنوز خودش را در این پست ثابت نکرده، همینطور تونی کروس. تیموشوک هم چند بازی‌ دیگر تا پایان فصل فرصت دارد تا خودش را در این نقش ثابت کند اما در سن ۳۲ سالگی در این پست زیاد دوام نخواهد آورد. حالا که قرارداد ویدال در سال ۲۰۱۲ به پایان می‌ رسد و بقیه اروپا هم اکثرا هنوز از توانایی های او آگاه نیستند بایرن باید برای جذب او اقدام کند.
ویدال بازیکنی است با خصوصیات‌ توپ ربایی، پاس دهی، دریبل زنی، قدرت بدنی بالا و جنگندگی و همچنین تطبیق پذیری برای بازی‌ در پست های مختلف. برای فهمیدن اهمیت وجود بازیکنی تلاشگر و جنگنده در تیم بایرن باید نگاهی‌ به عقب و فصل موفق ۲۰۱۰-۲۰۰۹ بیندازیم. در بازی‌ جذاب آنها تلاش و زحمت کارگری هم دیده میشد، در حالیکه ریبری و روبن چشم ها را خیره می‌ کردند زحمت های کارگر گونه بازیکنانی مانند فان بومل و اولیچ بود که مکمل آنها و باعث شکوفایی آنها میشد. اما حالا که فان بومل رفته و اولیچ هم مصدوم و در حال پا به سن گذاشتن است بایرن نیاز به بازیکن جدید دارد و ویدال میتواند گزینه خوبی‌ باشد.
ویدال در جامعه ای کارگری در شیلی به دنیا آمده که این را می‌توان در سبک بازی‌ اش هم دید. او از تکنیک خوبی‌ هم برخوردار است اما کارایی‌ بالا و سرعت فراوانش است که از او یک هیولا در خط میانی می‌ سازد. برای ویدال عجیب نیست که در هر بازی بین ۲۵ تا ۳۰ بار برای تصاحب توپ درگیر شود. مهارت او در توپ ربایی بدون شک در کلاس جهانی است.
در بازی‌ با توپ هم ویدال کارایی‌ زیادی دارد. او یک بازیکن کلاسیک شماره ۱۰ نیست اما ۹ گل و ۸ پاس گل در ۲۷ بازی‌ برای او ثبت شده که برای یک بازیکن دفاعی آمار خوبی‌ است. تمایل او به دنبال کردن توپ از او یک بازیکن همیشه آماده دریافت توپ می‌ سازد. علاوه براین او داوطلبانه وظیفه پخش توپ را هم به عهده میگیرد. در بازی‌ مقابل ویارئال او به رکورد ۱۴۸ تماس با توپ رسید. مانند شواین اشتایگر او هم تمایل به توپ پخش کنی‌ دارد ضمن اینکه میتواند با دریبل زنی توپ را از نیمه خودی خارج کند. این ویژگیها برای تیمی که دوست دارد از فرصت های ضد حمله استفاده کند حیاتی هست.
علاوه بر اینها ویدال هم مانند گوستاوو بازیکنی تطبیق پذیراست و میتواند در خط دفاع هم بازی‌ کند. بایرن درحال حاضر جایگزین مطمئنی برای لام ندارد و خوش شانس بوده که کاپیتانش را در دو فصل دور از مصدومیت دیده. ویدال در میانه زمین بهتر میتواند توانایی هایش را نشان دهد اما تجربه بازی‌ در خط دفاع را دارد و میتواند گزینه مناسبی هم برای بازی‌ در سمت راست دفاع باشد.
به راحتی‌ میتوان نتیجه گرفت که بایرن از خرید ویدال سود زیادی خواهد برد. بعد از نوری شاهین و اسون بندر، ویدال سومین هافبک دفاعی برتر بوندسلیگا در این فصل بوده اما یک مانع بزرگ در راه انتقال او به بایرن وجود دارد که آن هم رودی فولراست که میخواهد او را برای فصل بعد لیگ قهرمانان نگه دارد. بایرن مطمئنا او را دنبال خواهد کرد اما اینکه چقدر جدی خواهد بود به قیمت او و عملکردش در بازی‌ برابر بایرن بستگی دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد_13 دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:09

چه مقاله مزخرفی!!! ون بومل کجاش برای بایرن تاثیر گذار بود!!! به غیر از خطاهای بی مورد و وحشیگری چه غلطی میکرد؟!!! آینده خط میانی بایرن مونیخ رو تونی کروس و شواین اشتایگر می سازن.

محمد_13 دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 11:15

در ضمن اینو بگم که نمی خوام منکر تونایی های وبدال بشم ولی اینو رو هم باید در نظر بگیریم که تونی کروس چیزی حدود 4 ماه رو مصدوم بوده و بدشانسی آورده بود وگرنه به محض خروج ون بومل بازیکن فیکس بلامنازع بود.( اگر ون بومل هم لش داشت بازم من تونی کروس رو بهش ترجیح میدادم.) تونی کورس هنوز شانس کافی برای اثبات خودش رو پیدا نکرده تا بخواد شایستگی خودشو نشون بده. ون گال هرچقدر در فروش لوسیو اشتباه کرد در مورد فروش ون بومل تصمیم کاملآ درستی گرفت.

سین جیم شنبه 24 اردیبهشت 1390 ساعت 11:07

چند سالشه ؟

نمیدونم. داری سین جیم میکنیاااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد