وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آشنایی بیشتر با یوپ هاینکس

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ یوپ هاینکس برای سومین بار عنوان سرمربیگری بایرن مونیخ را در فصل آینده بر عهده خواهد گرفت. متن زیر برداشت آزادی از سایت یوفا در این زمینه است.

مودب، سرد و کمی عبوس؛ یوپ هاینکس توانست بایرن را در سال 90-1989 به قهرمانی بوندسلیگا برساند. او از سال 1987 تا 1991 برای اولین بار سرمربی بایرن بود و بار دیگر در سال 2009 به بایرن بازگشت و برای سومین بار فصل آینده سرمربی باواریایی ها خواهد بود.

هاینکس 65 ساله که اکنون مربی لورکوزن است موافقت خود را برای بازگشت به بایرن در تابستان آینده اعلام کرد. او جانشین لوئیس ونگال سرمربی فعلی بایرن خواهد شد. هاینکس به خوبی می داند که سران باشگاه مونیخی تنها بدنبال قهرمانی و کسب عنوان هستند. هاینکس در دوران بازیگری خود موفق شد در طول 369 بازی بوندسلیگایی 220 گل با پیراهن بروسیا مونشن گلادباخ و هانوفر به ثمر برساند.

هاینکس اولین حضور خود به عنوان مربی را با مونشن گلادباخ در سال 1979 تجربه کرد. در اواسط دهه 80 ایوالد لینن در بروسیا مونشن گلادباخ زیر نظر هاینکس فعالیت می کرد. او در مورد هاینکس می گوید: "بارها اتفاق افتاده است که من می خواستم او را به کره ماه شوت کنم. او خودش را تحت فشار دیوانه کننده ای قرار می دهد و زمانیکه از ما ناامید می شد می توانست به خود آسیب بزند. بازیکنان جوان همواره از او وحشت زده بودند."

هاینکس در اینتراخت فرانکفورت تجربه ناموفقی داشت. او در فصل 95-1994 درگیری با بازیکنان داشت که این اختلافات در این فصل بالا گرفت. هاینکس تیمی منضبط و با دیسیپلیم می خواهد. او فردی بود سخت گیر و منظم٬ با این حال پس از قهرمانی در جام باشگاههای اروپا در سال 1998 با رئال مادرید هاینکس کمی آرامتر شده بود.

بودو ایگنر دروازه‌بان سابق تیم ملی آلمان و باشگاه رئال مادرید در سال 2003 گفت: "این روزها من بیشتر با جنبه های انسانی مواجه می شوم و سعی می کنم تا این نوع رفتارها را از خود نشان دهم. این چیزی بود که من در اسپانیا یاد گرفتم." او که در رئال مادرید زیر نظر هاینکس بازی می کرد در مورد او اضافه می کند: "هاینکس مربی است از نوع دل بوسکه٬ او آرام و منظم است و مانند فابیو کاپلو و خوزه مورینیو با مشت آهنین سلطه نمی کند."

او ممکن است نسبت به سابق آرامتر شده باشد ولی هاینکس در اواسط دهه 2000 نتوانست در بوندسلیگا موفق باشد. او در شالکه (04-2003) و مونشن گلادباخ (07-2006) عملکردی ناامید کننده داشت. انتخاب او به عنوان جانشین یورگن کلینزمن در سال 2009 برای خودش نیز شوک آور بود. هوینس پس از انتخاب وی گفت: "اخراج او در سال 1991 نیز بزرگترین اشتباه بوده است."

با این حال، او توانست بایرن را به لیگ قهرمانان برساند و سپس در لورکوزن نیز نتایج قابل قبولی بدست آورد. هم اکنون لورکوزنی ها با اختلاف 7 امتیازی نسبت به دورتموند در مکان دوم جدول رده بندی بوندسلیگا جای دارند. راینر کالموند مدیر سابق لورکوزن در مورد او می گوید: "هاینکس گام بزرگی را برای ما برداشت و او بسیار آرامتر و محترمانه تر از گذشته برخورد می کند."

هاینکس در مورد تغییر حالات روحی اش می گوید: "همسرم چند سال پیش دچار بیماری شدید شده بود و من در طول دو تا سه سال شاهد عمل های جدی جراحی بودم و در چنین شرایطی من متوجه شدم که چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که بسیار مهمتر از مسائلی است که ما به آن فکر می کنیم. من آنچنان نیز که می گویند مانند فیلیکس ماگات سختگیر نیستم. مهمترین چیز این است که شما صادق باشید. رزومه من ممکن است باعث ترس و رعب بازیکنان جوان شود اما مهم این است که من از همان ابتدا به گونه ای برخورد خواهم کرد که به آنها نشان دهم می توانیم با همدیگر صحبت کنیم. شما باید بتوانید به حرفهای بازیکنان گوش دهید و در مقابل آنها شنوا باشید."

شنیدن چنین کلماتی از زبان هاینکس در 20 سال پیش غیر قابل باور بود. با این حال کارل هاینس رومنیگه سبک کاری او را دوست دارد و می گوید: "اگر او روبروی شما بیاستد و با شما صحبت کند می توانید به حرارت و انگیزه درون او پی ببرید. هاینکس جوانتر از سن خود به نظر می رسد."

نظرات 3 + ارسال نظر
سینا جمعه 12 فروردین 1390 ساعت 12:20 http://strawberrykisses.blogfa.com

ایول چه باحاله

میلادکان جمعه 12 فروردین 1390 ساعت 17:09 http://www.footbali.mihanblog.com/

همه ی تبلیغات وبلاگم را کلیکی کردم البته دو نوعه یکی زر کلیک یکی طوفان اذر
هر وقت وقت کردی بیا یک کلیک کن
راستی تو چرا تو وبلاگت تبلیغات نمیذاری این دوتا سایتی که من توش عضو شدم خیلی باحاله اگه خواستی عضو بشی زیر مجموعه من بشو

سین جیم شنبه 24 اردیبهشت 1390 ساعت 11:01

امیدوارم هاینکس بتونه ما رو دوباره قهرمان اروپا کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد