وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه اختصاصی الیور کان با سایت خبری TZ در مورد شرایط تیم ملی

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ الیور کان دروازه بان سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان پس از دیدار تیم ملی آلمان برابر قزاقستان مصاحبه ای با سایت تی زد انجام داده که در ادامه خواهید خواند.

جناب الیور کان تیم ملی سه شنبه شب دیداری دوستانه برابر تیم ملی استرالیا برگزار خواهد کرد. بازی ظاهرا ساده ای برای تیم ملی است و تنها ریسک آن وجود خستگی دیدار برابر قزاقزستان در تیم است. بهتر نبود این دیدار با فاصله زمانی بیشتری انجام می شد؟
من اینگونه فکر نمیکنم. در این دیدار بازیکنان جدیدتری در ترکیب تیم ملی قرار میگیرند و می توانند خود را در این دیدار نشان دهند. ما در آلمان رقابت زیادی برای حضور بازیکنان در ترکیب تیم ملی داریم. این مسابقات دوستانه می تواند آمادگی بهتری را برای آنها ایجاد کند.

بنابراین این مسابقات مبارزه ای برای کسب جایگاه بازیکنان در تیم ملی خواهد بود؟ 

من فکر می کنم تا حدودی این مطلب درست باشد به خصوص که در این مسابقات جوایزی نیز اهدا می شود و انگیزه ای دیگر برای درخشش در این دیدار ها را برای بازیکنان ایجاد می شود.

نظر شما در مورد پست دفاع چپ تیم ملی چیست؟ 

بله. بازیکنان بسیاری در دفاع چپ تیم ملی مورد آزمایش قرار گرفتند. بواتنگ بسیار خوب در این پست بازی کرد، مارسل یانسن و حالا هم آئوگو کسی که در این پست به تسلط دست یافته است. اما اینکه چه کسی برای این پست مناسب است جای علامت سوال را باقی می گذارد. باید این تصمیم به سرعت گرفته شود. اینگونه شرایط زمانی اتفاق می افتد که رقابت شدیدی بین بازیکنان وجود داشته و بازیکنان همسطحی در اختیار باشد. اینکه چه کسی در گذشته در این پست بازی می کرده مهم نیست. شما همیشه باید گزینه های بهتری در دست داشته باشید. تماشاگران نسبت به بازیکنانی که در جام جهانی عملکرد مناسبی داشته اند تحسین بیشتری خواهند کرد ولی این دلیل برای انتخاب کافی نیست زیرا از آن زمان یکسال می گذرد.

بنابراین شما فکر می کنید سوت اعتراض تماشاگران در دیدار برابر قزاقزستان بهمین دلیل باشد؟ 

من احساس می کنم نمی توان به وضوح گفت که به این دلیل است. اما این طبیعی است که هواداران انتظار داشته باشند بازی با کیفیت تری را از تیم ملی کشورشان شاهد باشند. به خصوص پس از درخشش خیره کننده در جام جهانی.

اما بازیکنان و کادر فنی تیم ملی از این حرکت عصبانی شده بودند. 

من میدانم. در زمان خودم نیز اینگونه برخورد ها پیش می آمد و احساس آنها را درک می کنم اما به عنوان یک بازیکن شما همواره باید خونسردی خود را حفظ کنید و زیاد هیجان زده نشوید.

آیا بازیکنان در این دیدار مقصر بودند؟ 

خیر اصلا اینگونه نیست. اینگونه دیدار ها بسیار است. طبیعی است هنگامیکه شما 3 بر 0 پیش افتاده اید پست های بازیکنان را مقابل حریف برای ارزیابی توانایی های آنها تغییر دهید. هر کسی که فوتبال بازی کرده باشد از این مسئله آگاه است.

چرا هنگامی که شواین اشتایگر صاحب توپ می شد، جمعیت سوت اعتراض می زدند؟ 

این موضوع مختص بازیکنان بایرن بود و آن بدلیل رقابت تیم ها در بوندسلیگا می باشد که هواداران کایزرسلاترن نسبت به مونیخی ها نشان دادند.

شواین اشتایگر از بازگشت به مونیخ اجتناب کرد و می خواهد مقابل استرالیا بازی کند. نظر شما در مورد تصمیم وی چیست؟
اگر این با سوت اعتراض هوادارن مرتبط باشد می توان این عملکرد باستین را نشانه خوبی دانست ولی به شخصه فکر نمی کنم این تصمیم او ارتباطی با حواشی بوجود آمده در دیدار برابر قزاقزستان داشته باشد.

از دیدار برابر قزاقزستان چه برداشت های می توان برای تیم داشت؟ 

تنها می توان گفت عملکرد خوبی بود.

حتی کلوزه هم در این دیدار چندان پر فروغ نبود. 

من فکر می کنم دیدار مقابل حریفانی که کاملا به فکر دفاع هستند و برایشان زیاد گل نخوردن مهم باشد بسیار سخت است.

نظر شما در مورد بازگشت میشائیل بالاک به تیم ملی چیست؟ 

او بازیکن شایسته ایست٬ بازی های زیادی برای تیم ملی انجام داده است و از این نظر که او خود را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بر حق می داند درست است. از طرف دیگر حضور او در تیم ملی به وضعیت جسمانی وی و نظر کادر فنی در مورد او وابسته است. او به نظرم باید تصمیم بگیرد که چه کاری برای وی مناسب است آن را انجام دهد.

بنابراین او بهتر است که از تیم ملی خداحافظی کند؟ 

او در حال حاضر 34 سال سن دارد و علاوه بر این او برای آسیب دیدن بسیار مستعد است و شما در فوتبال امروز نیاز به بازیکنانی دارید که در طول 90 دقیقه انرژی لازم را برای دویدن و درگیری داشته باشند و از همه این ها مهمتر قابلیت بازسازی بازیکن و بازگشت به فرم ایده آل پس از یک رقابت سنگین است. همه این جوانب به من می گوید که او برای حضور در ترکیب تیم ملی موانع بسیاری خواهد داشت.

نظر شما در مورد تصمیم یواخیم لو در مورد او چیست؟ 

من دقیقا نمی دانم ولی من احساس می کنم که او به خروج بالاک از تیم ملی تمایل داشته باشد. این امکان دارد که آنها بگویند میشائیل بالاک عزیز ما بنا بر دلایل بالا هیچ گونه برنامه ای برای شما نداریم. ما حالا بازیکنان دیگری در اختیار داریم. در این حالت چه اشتباهی صورت گرفته است؟ چرا این مسئله مشکل ساز شود؟ این جایگاه مربی است که تصمیم گیری می کند و سپس آن را اجرا خواهد کرد حتی اگر آن سخت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد