وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گذری بر یک دهه حضور میروسلاو کلوزه در تیم ملی آلمان

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ اوایل حضور میرو کلوزه در ترکیب تیم ملی آلمان به 10 سال پیش باز میگردد. خط هجومی آن زمان آلمانها را میرو کلوزه و کارستن یانکر شکل می دادند. جشن های پس از گل این دو در جام جهانی 2002 خاطره های فراموش نشدنی را برای هواداران آلمانی به یادگار گذاشته است.

10 سال از آن زمان گذشت و حال مرد خط هجومی آلمانها 32 ساله شده و برای دست یابی به اهدافی متفاوت تر از گذشته تمرکز می کند. مهاجم بی حاشیه، دوست داشتنی و همواره آماده و در خدمت تیم ملی با دو گلی که در دیدار برابر قزاقستان به ثمر رساند بیش از پیش به رکورد 68 گل زده گرد مولر، بمب افکن آلمانها نزدیک شده است.

کلوزه در مورد ثبت رکوردی جدید می گوید: "پس از گذشت این مدت که در تیم ملی حاضر بودم کاملا واضح است که می خواهم به صدر جدول گلزنان تیم ملی دست یابم و این خواسته کاملا طبیعی است. در مورد اینکه به رکورد گرد مولر دست یابم در حال حاضر صحبت نمی کنم و با این حرفها که اگر رکورد او را بشکنم٬ او را خسته نکنید. مطمئنا او از اینکه به رکورد او دست پیدا کنم خوشحال خواهد شد. او هنوز بمب افکن است و همواره نیز بمب افکن فوتبال آلمان خواهد ماند. مطمئنا ده سال شگفت انگیز را با خاطرات شیرین بسیاری در تیم ملی سپری کردم بویژه من در مورد هم تیمی های خود در این مدت بسیار فکر می کنم. هنگامیکه در خط حمله با کارستن یانکر همبازی بودم اولین عکس العملی که پس از گلزنی داشتم این بود که باید چرخ میزدم و اطراف خود را کنترل می کردم تا متوجه شوم که یانکر از چه سمتی به سوی من می آید. این به نظر هوشیاری بیشتری نسبت به گلزنی لازم داشت."

نظرات سرمربی و کاپیتان تیم ملی آلمان نسبت به وی 

یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان در مورد او می گوید: "او گلهای بسیاری برای آلمان به ثمر رسانده است. او به دلیل شخصیت و رکورد هایی که در تورنمنت های بزرگ برای خود به جای گذاشته از احترام بسیار زیادی در تیم ملی برخوردار است." میرو اولین انتخاب لو در خط حمله آلمانهاست. کلوزه اولین بازیکن تیم ملی از زمان کلاوس فیشر از 30 سال پیش تاکنون است که موفق شده است در شش دیدار ملی پیاپی گلزنی کند.  

فیلیپ لام همبازی میرو در بایرن مونیخ نیز در مورد کلوزه که در این فصل اغلب در باشگاه خود نیمکت نشین است می گوید: "او حریف را سرکوب می کند و دقیقا بزرگترین سرمایه ما محسوب می شود. ما به سادگی از این سرمایه بزرگ در تیم ملی استفاده می کنیم."

اینکه تا چه زمانی او می تواند در تیم ملی کشورش حاضر شود را نمی توان پیش بینی کرد خود میرو هم در این مورد مطمئن نیست و می گوید: "من فقط خوشحال هستم که می توانم با دیگران همگام باشم." دیدار برابر قزاقزستان 107 امین بازی ملی میرو کلوزه بود. واضح است که او می تواند به این تعداد اضافه کند ولی رسیدن به رکورد لوتار ماتئوس با 150 بازی ملی کمی دور از دسترس به نظر می آید. او می گوید: "من تابستان امسال 33 ساله خواهم شد و امیدوارم که پاهایم بتوانند مانند الان برای رسیدن به اهدافم مرا یاری کنند. اما من باید برای مدت طولانی آمادگی خود را حفظ کنم تا بتوانم رکورد 150 بازی ملی را بشکنم."

میرو کلوزه تیم ملی آلمان را خانه اول خود می داند و در هر شرایطی یک مهاجم آماده برای بازی های ملی محسوب می شود. هنر نمایی او در جام جهانی گذشته، گل های او به انگلستان و آرژانتین همواره در یاد علاقه مندان آلمان به یادگار خواهد ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد