وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مقایسه نفر به نفر بازیکنان اینتر و بایرن

 

بدون شک مهمترین و حساسترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دو تیم فینالیست فصل گذشته برگزار خواهند کرد. بایرن مونیخ قهرمان دو گانه آلمان و اینترمیلان که فصل گذشته سه گانه اروپا را بدست آورد در دیداری حساس امشب در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار یادآور فینال سال 2010 مادرید خواهد بود که با پیروزی دو بر صفر اینتر و قهرمانی آن در لیگ قهرمانان اروپا به اتمام رسید. باواریایی ها برای جبران و گرفتن انتقام شکست در فینال سال گذشته با انگیزه زیادی مقابل اینتر حاضر خواهند شد. هر دو تیم شروع ضعیفی در این فصل داشتند و از کورس قهرمانی اندکی دور ماندند اما به نظر با تغییراتی که در کادر فنی رقیب ایتالیایی انجام شد آنها توانسته باشند اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره بازیابند و با پیروزی هایی که بدست آوردند در دو امتیازی میلان صدر نشین قرار گرفتند.

بایرن نیز نتایج نسبتا خوب و قاطعانه ای را در چند هفته اخیر کسب کرد. پیروزی 4 بر صفر مقابل هوفنهایم و برد شیرین 3 بر 1 برابر ماینتس در براشوگ اشتادیون موجب شد تا آنها برای 24 ساعت هم که شده مکان دومی جدول را برای اولین بار در این فصل تجربه کنند. بایرن این فصل با بدشانسی های زیادی مواجه بود مصدومیت های مکرر بازیکنان کلیدی و اختلاف نظر هایی که بین مدیران و کادر فنی پیش آمد را می توان از جمله مهمترین دلایل ضعف آنها در بوندسلیگا برشمرد.

اما شرایط غول های باواریا در لیگ قهرمانان متفاوت بود. آنها در 4 دیدار اول خود در مرحله گروهی پیروز بودند و به عنوان اولین تیم صعود خود را محرز کردند. رکورد 5 پیروزی در 6 دیدار بیانگر اقتدار آنها در بازیهای اروپایی است. اینتر دیدار های خود در لیگ قهرمانان را با تساوی 2 بر 2 مقابل توانته و پیروزی مقتدرانه 4 بر 0 مقابل وردربرمن دیگر تیم آلمانی آغاز کرد ولی با گذشت زمان قدرت آنها رو به زوال گذاشت و در آخرین دیدار مرحله گروهی با شکست 3 بر 0 مقابل برمن به عنوان تیم دوم گروه خود پا به مرحله 8/1 گذاشتند.

بررسی دو تیم در لیگهای داخلی 

یکی از مهمترین معایب بایرن در این فصل عدم نتیجه گیری آنها در بازی های خارج از خانه می باشد آنها در آلیانس آرنا بی نظیر هستند و اکثر دیدار های خود در این فصل را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. 26 امتیاز از دیدار های خانگی نشانگر اقتدار آنها در آلیانس و مقابل هواداران پر شور مونیخی است. به بررسی نتایج سه هفته اخیر آنها در بوندسلیگا می پردازیم. آنها مقابل کلن و در زمین حریف در حالیکه دو بر صفر پیروز میدان بودند با از دست دادن تمرکز تیمی نتیجه را 3 بر 2 به حریف واگذار کردند. در هفته بعد هوفنهایم را با بازگشت زوج روبری 4 بر 0 در هم کوبیدند و در دیگر دیدار خارج از خانه مقابل ماینتس با درخشش ستارگان آلمانی خود 3 بر 1 پیروز و با روحیه ای بالا آماده ی دیدار برابر اینتر شدند.

اینتری ها فصل را با بنیتز اسپانیایی آغاز کردند. نتایج نه چندان مناسب او در ابتدای فصل موراتی را بر آن داشت تا عذر او را فقط با گذشت شش ماه بخواهد و لئوناردوی برزیلی را که فصل گذشته سرمربی رقیب سنتی آنها آث میلان بود جایگزین او کند. البته این تغییرات جواب داد و از 26 دسامبر که لئوناردو سکان رهبری اینتر را بعهده گرفت موفق به کسب 9 پیروزی در 11 دیدار شد و اینتر را به دو امتیازی میلان رسانید. به بررسی نتایج سه هفته اخیر آنها در سری آ می پردازیم اینتر در دربی ایتالیا مقابل یوونتوس با حساب یک بر صفر شکست خورد ولی در هفته بعد توانستند 2 بر 1 تیم خوب فیورنتینا را شکست داده و در آخرین روز هفته گذشته نیز با حساب یک بر صفر از سد کالیاری گذشتند و به رتبه دوم جدول سری آ صعود کردند.

بررسی و مقایسه بازیکنان دو تیم

توماس کرافت - خولیو سزار 

دروازه بان های دو تیم شرایط متفاوتی دارند. سزار 31 ساله و با تجربه است در حالیکه کرافت 22 ساله سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان را تجربه خواهد کرد. سزار را میتوان جزء چند دروازه بان برتر دنیا دانست. حضور او درون دروازه اینتر می تواند یکی از نقاط قوت میلانی ها محسوب شود.

کرافت جوان نیز استعداد بی نظیری از خود نشان داده است و توانست اعتماد ونگال را جلب کرده و در نیم فصل دوم دروازه بان شماره یک باواریایی ها باشد. درخشش او مقابل رم و در ورزشگاه المپیک این شهر یکی از بهترین بازی های توماس محسوب می شود. سرعت و جسارت را می توان از ویژگی های دروازه بان جوان مونیخی دانست.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
کرافت این فصل دو بازی برای بایرن در لیگ قهرمانان انجام داده است که در مجموع 180 دقیقه حضور خود سه گل مقابل رم دریافت کرد.

همتای برزیلی او خولیو سزار در سه بازی اینتر در درون دروازه قرار گرفت و در مجموع 226 دقیق حضور خود 5 گل دریافت کرده است او در دیدار برابر برمن بدلیل مصدومیت در دقیقه 46 تعویض شد.

فیلیپ لام - خاویر زانتی 

دو کاپیتان تیم در واقع از اسطوره های باشگاه محسوب می شوند. هر دو بازیکن در کارهای دفاعی تیم نقش مهمی بر عهده دارند و در تاکتیک های هجومی نیز می توانند از بهترین ها باشند. فیلیپ لام که با جدایی مارک فان بومل اکنون کاپیتان بایرن محسوب می شود او با اضافه شدن به خط حمله و سانتر های بی نقص یکی از مهره های ارزشمند ونگال محسوب می شود سرعت و هوش بالا و رفت و برگشت های مکرر او را به مهره ای بدون جایگزین در تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن تبدیل کرده است.

خاویر زانتی حتی در 37 سالگی نیز برای اینتر موثر بازی می کند او در کارهای دفاعی بسیار عالی است. مدافع آرژانتینی اینتر نقش بسزایی در استحکام خطوط تدافعی میلانی ها دارد البته او این روزها در پست هافبک دفاعی نیز به کار گرفته شده است. ولی به نظر با حضور روبن در بال راست تهاجمی بایرنی ها حضور او در سمت چپ خط دفاعی برای مهار روبن محتمل تر باشد.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
فیلیپ لام مرد خستگی ناپذیر بایرنی ها در هر 6 دیدار اروپایی حضور داشته و مجموعا 540 دقیقه برای بایرن به میدان رفته است. تنها دو ضربه به سمت دروازه در این 6 دیدار از او بازیکنی در خدمت تیم و موفق در امور دفاعی می سازد. او در این شش حضور اروپایی کارتی دریافت نکرده است.

زانتی در 5 دیدار گروهی اینتر حضور داشته و در مجموع 414 دقیقه حضور خود موفق به گلزنی نیز شده است. او در پیروزی 4 بر 3 مقابل تاتنهام موفق به گلزنی شد البته حضور او در ترکیب می تواند به اعتماد به نفس بازیکنان اینتر بیافزاید رهبری او بی نظیر است.

هولگر بادشتوبر - لوسیو 

یکی دیگر از محصولات آکادمی فوتبال بایرن بادشتوبر جوان است که در قلب دفاع مونیخی ها جای خواهد داشت. هولگر 21 ساله فصل گذشته در سمت چپ دفاعی بایرن تجربه حضور مقابل اینتر را داشته است اما این فصل با تصمیم درست ونگال به قلب دفاع منتقل شده و به نظر می تواند در این پست نقش موثرتری داشته باشد. تقابل نیروی جوانی هولگر و تجربه اتوئو به نظر بر جذابیت های این دیدار خواهد افزود.

لوسیو مدافع 32 ساله و کهنه کار اینتر سالها در فوتبال آلمان حاضر بوده. او با لورکوزن به فینال لیگ قهرمانان راه یافت و چندین سال را نیز در بایرن سپری کرد کاملا با شرایط و بازیکنان بایرن آشنا است و حضور او در ترکیب اینتر می تواند به توانایی های دفاعی آن ها بیافزاید. هجوم ها و تکنیک پا به توپ لوسیو از دیگر ویژگی هایی است که حضور او در این مسابقه را پررنگ تر خواهد کرد. مطمئنا وظیفه اصلی او در این دیدار مهار گومز مهاجم گلزن بایرن خواهد بود. البته او چند هفته ای را بدلیل مصدومیت از دست داد و شرایط بازی را پیدا کرده و با توجه به تجربه بالا می تواند از نقاط قوت اینتر محسوب شود.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
بادشتوبر در این فصل 3 بازی برای بایرن انجام داد و بدلیل مصدومیت چند دیدار مرحله گروهی را نیز از دست داد. بایرنی ها در مجموع 270 دقیقه ای که بادشتوبر را در اختیار داشتند توانستند از 2 موقعیت گلی که او در دیداربرابر رم و بازل فراهم کرد به گل دست یابند. او در دیدار برابر بازل یک کارت زرد دریافت کرده است.

لوسیو در 5 دیدار از 6 بازی مرحله مقدماتی حاضر بوده است در مجموع 422 دقیقه در لیگ قهرمانان به میدان رفته و در دیدار برابر تاتنهام تنها گل اینتری ها از پاس او و با ضربه اتوئو به ثمر رسید که در نهایت این دیدار با حساب 3 بر 1 به سود تاتنهام به پایان رسید. او تک کارت زرد خود را نیز در همین دیدار دریافت کرد.

باستین شواین اشتایگر - استفان کامبیاسو 

دو هافبک میانه میدان دو تیم نقش مهمی در روند بازی خواهند داشت. توپ گیری های کامبیاسو و مهار نفوذ ها و بازی سازی شواین اشتایگر بدون شک جنگ تمام عیاری را رقم خواهد زد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پیروزی در میانه میدان می تواند کلید موفقیت هر یک از دو تیم باشد.

شواین اشتایگر یکی از مهمترین ابزار ونگال و نقش طراح را در تیم او دارد جنگندگی و پاس های زیبای او برای مهاجمان می تواند برای اینتری ها خطرساز شود. شواینی کاپیتان دوم بایرن و سرگروه تیم در میانه میدان است مطمئنا مجری نظم تاکتیکی ونگال در تیم خواهد بود علاوه بر این، او با شوت های سهمگین خود نیز می تواند باواریایی ها را برای رسیدن به هدف یاری دهد.

استفان کامبیاسو نجات دهنده اینتری ها بود تک گل او مقابل توانته جواز صعود میلانی ها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان شد یک هافبک جنگنده و کاملا فیزیکی که می تواند در درگیری های تک به تک موفق باشد شوتهای او به سمت دروازه را نیز باید از ویژگی های او دانست.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
شواینی در 5 دیدار مرحله مقدماتی در ترکیب بایرن حضور داشت او فقط دیدار برگشت مقابل رم را بدلیل سه اخطاره شدن از دست داد و جالب اینکه بایرنی ها بدون حضور او شکست خوردند در واقع او در تمام دیدار هایی که در این فصل برای بایرن بازی کرد با پیروزی مونیخی ها همراه بود. او در 425 حضور اروپایی با دو گل و دو پاس گل توانست یکی از موثرترین بازیکنان بایرن باشد.

کامبیاسو در 4 دیدار مرحله گروهی حضور داشت و مجموعا 360 دقیقه بازی کرده است او در این فصل توانست یک بار گلزنی کند که اینتر با همین تک گل کامبیاسو جواز صعود را دریافت کرد. او همچنین در پیروزی 4 بر صفر اینتر مقابل وردربرمن حضور داشت و یکی از گل های اینتر نیز از پاس زیبای او به ثمر رسید نکته جالب در مورد او این است که با وجود بازی فیزیکی هنوز در این فصل کارتی دریافت نکرده است.

فرانک ریبری - مایکون 

فرانک ریبری بزرگترین غایب فینال 2010 بود به اعتقاد بسیاری از هواداران بایرن عدم حضور او در ترکیب و تنها بودن روبن یکی از مهمترین دلایل شکست در فینال بود. تکنیک و سرعت و هماهنگی او با روبن یکی از نقاط مثبت شاگردان ونگال محسوب می شود حضور او در کناره ها و نفوذ هایش مطمئنا برای مایکون دردسر ساز خواهد شد.

مایکون نیز با نفوذ های خود در سمت راست خط هافبک اینتر و شوت های سنگین و تکنیک بالای خود بال هجومی اینتر را فعال و خطرناکتر می کند و با وجود ضعف در سمت چپ دفاع بایرن، به نظر می رسد این امر برای آنها می تواند اندکی دردسرساز شود و مطمئنا ونگال برای مهار او برنامه ای ویژه خواهد داشت.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
فرانک ریبری یکی از مصدومان این فصل بایرن بود که خوشبختانه به این دیدار رسید او بدلیل مصدومیت تنها توانست دو دیدار اروپایی را بهمراه بایرن تجربه کند او در دیدار برابر بازل دو گل از سه گل بایرنی ها را به ثمر رساند و یکی از دو گل بایرن در دیدار برگشت مقابل رم نیز از پاس زیبای ریبری حاصل شد. در واقع 167 دقیقه حضور دو گل و یک پاس گل آمار خوبی برای مهاجم فرانسوی محسوب می شود.

مایکون در 4 بازی از 6 دیدار مرحله مقدماتی حاضر بوده و مجموعا 360 دقیقه در لیگ قهرمانان این فصل بازی کرده است. او سه ضربه به سمت دروازه داشته و یک کارت زرد نیز در تساوی 2 بر2 اینتر مقابل توانته دریافت کرده است.

آرین روبن - گوران پاندف 

آرین روبن یکی از بهترینهای بایرن است. تکنیک بالا سرعت و شوت های ناگهانی از ویژگی های روبن محسوب می شود. مصدومیت طولانی او و عدم حضور در ترکیب بایرن یکی از دلایل شروع ضعیف بایرن در این فصل به حساب می آید. حضور او و ریبری در جناحین زمین و حرکات ویرانگر این دو می تواند بایرنی ها را برای جبران شکست در فینال امیدوارتر کند. به طور حتم یکی از مهمترین برنامه های دفاعی اینتر مهار این دو بال هجومی خواهد بود. البته توماس تاچل سرمربی ماینتس آخرین حریف بایرن پیش از این دیدار می گوید: "هیچ تیمی نمی تواند 100% در مهار آنها موفق باشد."

گوران پاندف مهاجم 27 ساله و انرژیک با تکنیکی قابل قبول است. سبک بازی وی مشابه با مهاجم موفق فصل گذشته بایرن اویکا اولیچ می باشد بسیار جنگنده و خستگی ناپذیر نشان می دهد و می تواند برای هر خط دفاعی دردسر ساز شود و با دوندگی های بسیار خود فرصت را در اختیار دیگر مهاجمان تیم قرار دهد با وجود مصدومیت میلیتو به نظر حضور پاندف در ترکیب اینتر بسیار محتمل باشد. باواریایی ها در فصل نقل و انتقالات نیم نگاهی نیز به این مهاجم مقدونیه ای داشتند.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
آرین بدلیل مصدومیتی که در بازی های جام جهانی گریبانگیرش شده بود نتوانست در این فصل حتی یک دیدار اروپایی نیز در ترکیب بایرن تجربه کند مطمئنا اولین دیدار اروپایی او مهمترین دیدار بایرن نیز محسوب خواهد شد.

پاندف در 5 دیدار این فصل در ترکیب اینتر حضور داشت 341 دقیقه برای میلانی ها به میدان رفت که حاصل آن تنها یک پاس گل در دیدار برابر توانته در روز اول مسابقات بود. او در مجموع 6 ضربه به سمت دروازه داشته است و کارت زرد یا قرمزی نیز در کارنامه این فصل او ثبت نشده است.

توماس مولر - وسلی اشنایدر

توماس مولر جوان یکی از با انگیزه ترین بازیکنان بایرن برای دیدار چهارشنبه شب می باشد. او موقعیت هایی برای گلزنی در فینال 2010 بدست آورد که بدلیل کم تجربگی نتوانست از آن استفاده کند و اکنون آماده جبران فینال است. او دیگر جوان کم تجربه سال گذشته نیست آقای گل جام جهانی و پدیده سال 2010 فوتبال جهان تجارب لازم برای ستاره شدن را بدست آورده است. او پشت سر ماریو گومز به کار گرفته می شود و می تواند با تلاش و سماجت های خاص خود دفاع اینتر را مشغول خود کرده و فرصت هایی را برای گلزنی گومز فراهم آورد. البته عملکرد او در این فصل بسیار عالی بوده او هم در گلزنی و هم در پاس های منجر به گل آمار فوق العاده ای داشته است.

وسلی اشنایدر مغز متفکر اینتری ها است. او در آخرین دیدار اینتر در سری آ بدلیل کشیدگی عضله حضور نداشت اما به تمرینات بازگشته و لئوناردو به طور حتم برنامه های هجومی تیم را روی او برنامه ریزی خواهد کرد. شوت های سهمگین و ضربات آزاد پشت محوطه جریمه از مهارتهای اشنایدر محسوب می شود. پاس های عمقی او و فرار های اتوئو می تواند تاکتیک مناسبی برای لئوناردو و شاگردانش باشد. اشنایدر پشت اتوئو بازی خواهد کرد و می تواند از ضربات برگشتی نهایت استفاده را ببرد. البته تجربه شواین اشتایگر در مهار لئو مسی در جام جهانی می تواند برای مهار اشنایدر نیز از سوی ونگال مورد استفاده قرار گیرد.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
توماس مولر در هر 6 دیدار مرحله مقدماتی در ترکیب باواریایی ها حاضر بود. او دومین گل بایرن در دیدار رفت برابر رم و یکی از 4 گل مونیخی ها مقابل کلوژ را به ثمر رساند. علاوه بر این او در دیدار برابر بازل و رم توانست دو پاس منجر به گل نیز به کارنامه خود اضافه کند. مولر با دو گل و دو پاس گل از خوب های بایرن در مرحله گروهی بود.

وسلی اشنایدر در 5 دیدار مرحله گروهی حاضر بوده است وضعیتی مشابه مولر دارد برای او نیز دو گل و دو پاس منجر به گل در کارنامه اروپایی این فصل ثبت شده است. نکته جالب در مورد او می توان به آمار بالای ضربات به سمت دروازه اشاره کرد او به طور متوسط در هر دیدار بیش از سه شوت روانه دروازه حریفان کرده که از این حیث در میان بازیکنان دو تیم رکورد دار است.

ماریو گومز - ساموئل اتوئو 

دو مهاجم آماده و گلزن در این فصل بسیار عالی بودند و از برترین گلزنان تیم های خود محسوب می شوند. ماریو گومز به روزهای اوج خود در اشتوتگارت نزدیک شده است او اکنون امید اول بایرنی ها برای گلزنی محسوب می شود. مهاجم 25 ساله و بلند بالای بایرن آقای گل بوندسلیگا است او با درخشش خود توانست میرو کلوزه گلزن اول آلمانها در 10 سال اخیر را نیمکت نشین خود کند. فیزیک خوب ، ضربات سر و استفاده از هر دو پا برای ضربه زدن از ویژگی های گومز به حساب می آید.
مهاجم 29 ساله اینتر ساموئل اتوئو گلزن اول میلانی ها است. فرصت طلبی، تکنیک و سرعت بالا و ضربات غافل گیرانه او می تواند بایرنی ها را دچار مشکل کند. اتوئو در این فصل آماده نشان می دهد و با مصدومیت میلیتو بار تهاجمی اینتر بر دوش اوست. تجربه بالای اتوئو می تواند شب سختی برای بداشتوبر کم تجربه و جوان رقم بزند.

آمار در این فصل چمپیونزلیگ:
گومز علاوه بر آقای گلی در بوندسلیگا بهترین گلزن بایرن در رقابت های اروپایی نیز محسوب می شود او در 6 دیدار مرحله گروهی رقابتها در ترکیب بایرن حضور داشت و در مجموع 6 گل نیز به ثمر رساند. او مقابل کلوژ موفق شد تا اولین هتریک اروپایی خود را تجربه کند. علاوه بر 6 گل او یک پاس منجر به گل نیز در کارنامه دارد. یکی از نکات منفی او دریافت دو کارت زرد در مرحله گروهی می باشد که برای پست مهاجم این آمار کمی زیاد بوده و نگرانی ها را بابت سه کارته شدن و محرومیت در دیدار برگشت افزایش می دهد.

ساموئل اتوئو آمار فوق العاده ای دارد او در هر 6 دیدار گروهی حاضر بود و در مجموع 7 گل به ثمر رساند و مقابل برمن هتریک کرد. علاوه بر گلزنی او در امر پاسوری نیز موفق عمل کرده است او سه پاس منجر به گل در کارنامه دارد و تمامی این آمار حکایت از فوق العاده بودن او و تهدیدی برای دروازه بایرن دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد