وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

روبن: مقابل اینتر ثابت می‌کنیم جزو بزرگان اروپا هستیم

 

ستاره هلندی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ در گفت‌وگویی با نشریه کیکر در آستانه بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت مقابل اینترمیلان ثابت خواهیم کرد جزو بزرگان قاره اروپا هستیم. 

روبن گفت: برخلاف بازی قبلی با اینتر، تیمی دیگر در اختیار داریم. اینتری‌ها هم شبیه به ما هستند لذا مصاف با آنها،‌ دیداری متفاوت با قبل است. به هرحال ما جزو پنج تیم برتر قاره هستیم. ادعایی که الان باید مقابل اینتر ثابت کنیم. باید بکوشیم دراین بازی، روی ضدحمله گل بزنیم. در جدال قبل، آنها از این اشتباه ما نهایت استفاده را بردند. الان دیگر مجاز نیستیم آن اشتباه را تکرار کنیم.
این ستاره هلندی در این مصاحبه گسترده در مورد مسائل دیگر نیز صحبت کرد که مشروح آن به شرح زیر است:

آقای روبن، بایرن مجبور است چهارشنبه شب راهی بازی خارج از خانه با اینترمیلان ایتالیا شود. خاطرات شما از فینال از دست رفته بهار گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل این حریف تا چه حد در ذهنتان تازه باقی‌مانده است؟
در این زمینه زیاد فکر نکرده‌ام. بدیهی است چنین خاطره‌ای در ذهن باقی می‌ماند. یک چنین فینالی یکی از معدود بازی‌هایی است که در زندگی هر بازیکنی ممکن است باشد. آنوقت‌ اگر در آن ببازی و بعد ناکامی در فینال جام جهانی را تجربه کنی، قبل از هرچیزی باید چنین تجربه ‌ای را هضم کنی.

در این راه موفق شدید؟  

انجام این کار راحت نبود. قهرمانی جهان و لیگ قهرمانان اروپا. مسلم است که دو عنوان بسیار مهم هستند. بطور قطع این دو اتفاق را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. چون تحت هر شرایطی، یک بخش از دوران ورزشی‌ام خواهد بود. ولی خب، باید با این واقعیت کنار آمد و زندگی کرد. چیزی که انجام شده است.

تجربه آن فینال از دست رفته چه نقشی در دوئل تازه‌تان با اینترمیلان دارد؟  

اهمیت‌اش چندان بزرگ نیست. بازیکنانی جدید مثل لوئیس گوستاوو داریم. یکسری هم از جمع‌مان رفتند. برای من که این بازی حکم انتقام ندارد. اینتری‌ها صاحب جام شدند و ما نشدیم. ما این واقعیت را نمی‌توانیم تغییر دهیم. من که خودم خیلی دلم می‌خواست برنده بازی قبلی می‌شدیم. البته الان نیز برای کسب برد خواهیم جنگید.

بوت، فان‌بویتن، دمیکلیس، فان بومل، اولیچ. همه این بازیکنان، بالای 30 سال سن دارند. ستارگانی که در ترکیب اصلی بایرن در آن دوئل قبلی بودند که اکنون دیگر نیستند.
نمی‌دانم در اینباره چه باید گفت. به هرحال آنچه می‌گویید، حرفی است منطقی ولی خب، الان می‌توان افزود که تیمی دیگر در اختیار داریم. اینتری‌ها هم شبیه به ما هستند لذا مصاف با آنها،‌ دیداری متفاوت با قبل است.

البته به تیم‌تان این‌بار فرانک ریبری هم اضافه شده است.  

درست است. خیلی هم دل‌انگیز است. چون کار ما با استفاده از او بهتر و راحت‌تر می‌شود.

برای خود شما چطور؟  

نه فقط برای من،‌ بلکه همانگونه که گفتم برای کل تیم مفید واقع خواهد شد. حضور او باعث بهبودی وضعیت بایرن خواهد شد. از نظر من بازی کردن همراه با او خیلی دلپذیرتر است. او چهره‌ای شبیه من است.

نبود مارک فان‌بومل، دوست هموطن تان که راهی ایتالیا شد، تا چه حد محسوس است؟ 

این نکته که گفتید، اکنون دارد خودش را نشان می‌دهد. یعنی تا به حال که بدون او همه‌چیز خوب پیش رفته است ولی از خاطر نباید برد که لیگ قهرمانان داستان کاملا متفاوتی نسبت به بوندسلیگا دارد.

استراتژی بایرن برای بازی رفت در جوزپه مه‌آتزا چیست؟  

همان چیزی که همیشه بوده است. چون ما بایرن مونیخ هستیم. یعنی بازی همیشگی خودمان را انجام می‌دهیم. در تلاشیم به واقع فوتبال در خانه حریف بازی کنیم. شاید در این بین اینتری‌ها قدری به ما فشار وارد کنند که اگر اینگونه شود، اتفاقی غیرقابل تصور نیست. البته ما باید بکوشیم روی ضدحمله گل بزنیم. اگر خاطرتان باشد، در جدال قبل، آنها از این اشتباه ما نهایت استفاده را بردند. الان دیگر مجاز نیستیم آن اشتباه را تکرار کنیم.

فیلم بازی قبلی را تماشا کرده‌اید؟  

خیر.

چرا؟  

چون هیچوقت به گذشته‌ها نگاه نمی‌کنم. حتی حال تماشای مجدد بازی فراموش‌نشدنی را هم ندارم.

فکر می کنید چهارشنبه نتیجه خوب برای بایرن چیست؟  

نباختن.

این تیم الان بایرن از آن تیم چند ماه قبل ماه مه قوی‌تر است؟  

این موضوع را نمی‌دانم. در دور برگشت فصل گذشته ما کاملا موفق بودیم در حالیکه در دور رفت فصل جاری خیلی خوب ظاهر نشدیم. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم خیلی برتر از شرایط آن زمان هستیم ولی الان در شرایطی خوب بسر می‌بریم که همین موضوع برایم بسیار اهمیت دارد.

با توجه به قرعه، تکلیف صعود در بازی برگشت در خانه مشخص خواهد شد. در فصل جاری که در بیشتر بازی‌های خارج‌از خانه ناکامی برای بایرن وجود داشته است.
درست است. چیزی که در اصل نباید باشد. از این رو موظفیم شرایط بازی‌های خارج از خانه را بهبود ببخشیم. اکثر تیم‌ها در بازی‌های خانگی تا حدی بهتر هستند. ولی نزد ما خیلی محسوس نیست.

این موضوع با توجه به بازی در پیش در میلان، باعث دلهره و نگرانی‌تان نمی‌شود؟

خیر. ون الان بازی کاملا متفاوت با جوی دیگر در پیش داریم. ما همیشه در بازی‌های اروپایی قوی ظاهر شده‌ایم. فرقی هم نداشته بازی خانگی یا خارج از خانه باشد.

حتی اگر در نظر بگیریم بازی بسیار پرسرعتی مثل آنچه در جدال آرسنال و بارسلونا اتفاق افتاد، ‌در جدال شما و اینتر روی دهد، باعث دلهره‌تان نمی‌شود؟
باور کنید نه. از نظر من بارسا همچنان مدعی درجه اول است. سطح فوتبال آنها خیلی بالا است. چیزی که باعث لذت همه می‌شود. البته کسب برد 2 بر یک آرسنالی ها باعث حیرت من شد. آنها با شرایط بازی حتی ممکن بود 4 بر صفر ببازند.

بفرمایید اکنون بایرن در رده‌بندی کیفی فوتبال اروپا در چه جایگاهی قرار دارد؟ ما باید از خود اطمینان کافی داشته باشیم. اعتماد بنفس مان را حفظ کنیم و از آنچه موجود داریم نباید دور شویم. از این رو فکر می‌کنم در اروپا، جزو پنج تیم برتر هستیم. ادعایی که الان باید مقابل اینتر ثابت کنیم.

برد‌های اخیر بایرن همچون گذشته با نام شما ثبت شده اند. برای شما کار سخت‌تر نمی‌شود وقتی که از شما به عنوان اف.ث. روبن‌، یعنی یک تیم نام برده می‌شود.
خیر. در کل نباید از من سطح انتظارات زیاد باشد. شش ماه تمام مصدوم بودم. پس من هم به زمان برای اوج‌گیری نیاز دارم. می‌خواهم تا آنجایی که امکان دارد، سریع خودم را به تیم برسانم و بازیکنی مهم باشم. در این مسیر که تا به الان راضی هستم. در هرحال برای رسیدن به اوج خیلی کار باید انجام دهم.

لویی ونگال، سرمربی بایرن به تازگی شما و ریبری را با مسی و چابی در بارسا و اوزیل و رونالدو در رئال‌‌مادرید مقایسه کرده است. وقتی چنین قیاسی شنیدید، چه فکری کردید؟
خب، اولین چیزی که به ذهنم رسید، اینکه از چنین تعریفی با وجودی که خیلی نمی‌ پسندم، تشکر کنم. چون من، خودم هستم و نه کسی دیگر. آنها هم بازیکنانی متفاوت با من هستند. به هرحال از اینکه با بازیکنانی با کلاس جهانی مقایسه شدم، خوشحال شدم.

اکنون این نکته برهمگان روشن است که شما نیز ستارگان درجه اول دنیای توپ گرد را برای بایرن می‌خواهید.
در این باره حرف زدن برای بازیکنی مثل من دشوار است. حرف من این بود که وضعیت تیم بهتر شود. منظورم هم این نبود که برای روی نیمکت نفرات درجه اولی داشته باشیم. بلکه نفراتی کاملا برجسته در ترکیب اصلی حاضر باشند.

با توماس کرافت‌، بایرن اکنون یک سنگربان جوان در درون دروازه‌اش دارد. در بازی با ماینتس که بایرن 3 بر یک برنده شد، وی بخاطر مصدومیت از زمین خارج شد. نظرشما در مورد اوچیست؟
من نسبت به توماس اعتماد دارم. او کارش را خیلی خوب انجام می دهد. آرامش خود را نیز حفظ می‌کند.

راستی موضوع درگیری‌تان با توماس مولر برطرف شد؟ بله. این مورد خیلی وقت است که فراموش شده.

در بازی منجر به برد 4 بر صفر مقابل هوفنهایم، پاس‌های بسیار زیبای تان به او رسید. بله. درست است ولی این حالت اتفاقی بود. او اکنون بازیکن شماره 10 تیم است و به چنین پاس‌هایی نیاز دارد.

در ماه ژانویه که فصل نقل و انتقالات زمستانی بود، خیلی حاشیه‌ها در مورد یکسری از بازیکنان بوجود آمد. از جمله رودفان‌ نیستلروی، مهاجم هموطن‌تان به یکباره خواست از هامبورگ جدا شود و به رئال‌مادرید بازگردد. این رفتار او را می‌توانید درک کنید؟
بله. او را می‌شناسم و درک می‌کنم. دلش می‌خواست در سن و سال بالایی بازهم بتواند با حضور در تیمی مثل رئال، خودی نشان دهد. او دید که امسال با هامبورگ نمی‌تواند انتظار دسترسی به افتخارات خاصی را داشته باشد. هامبورگ شاید برای او شهر زیبایی باشد. ولی زندگی در مادرید برایش دل‌انگیزتر خواهد بود. می‌خواست زیر نظر مورینیو کار کند و تجربه همکاری با او را نیز داشته باشد.

راستی شما الان خوشحالید که با اینتر در شرایطی که خوزه مورینیو را ندارد، روبرو می‌شوید؟ توجه کنید او مربی بسیار بزرگی است ولی اینتر بدون او هم قدرتمند است.

بایرن قراردادهای مهم‌اش را تا سال 2015 یا 2016 تمدید کرده است. برای این منظور لام، شواین اشتایگر، ریبری، مولر، بادشتوبر و کروس چنین کرده‌اند. بفرمایید نوبت شما چه زمانی خواهد رسید؟
من بعد از اینکه فصل جاری تمام شود، هنوز دو سال دیگر از مدت قراردادم باقی است. در این مورد هیچ فکری نکرده‌ام. به آینده های دور نیز توجهی ندارم. الان هم از این که در چنین باشگاهی حاضر هستم و خانواده ام از زندگی در مونیخ راحت هستند، بسیار خوشحالم. ضمن اینکه در شش ماه اخیر بایرن از من بسیار حمایت کرده است.

امکان دارد بایرن با شما خیلی سریع تمدید قرار کند؟ بله ممکن است اینگونه شود ولی من هنوز دو سال دیگر دارم. یعنی بقدر کافی فرصت است تا در این باره حرف زده شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 23:07 http://omide-ma.blogsky.com

سلام
از اینتر متنفرم.امیدوارم بایرن حال اینتر رو بگیره.

سلام.
خوب حالشون رو می گیریم. خوووووووووووووووب!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد