وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی وضعیت نتایج بایرن در خارج از خانه؛ هدیه بایرن به میزبانان

 

مدافع عنوان قهرمانی در آلیانس آرنا به سختی امتیاز از دست می دهد و با کسب 23 امتیاز در دیدارهای خانگی نتیجه خوبی را از این حیث بدست آورده است. بایرن در جدول نتایج خانگی این فصل حتی از صدر نشین قاطع بوندسلیگا بروسیا دورتموند نیز بالاتر قرار دارد.

اما شرایط در مسافرت بسیار متفاوت می شود.

هنگامی که بایرنی ها مونیخ را ترک می کنند یک تضاد شگفت انگیز اتفاق می افتد. پس از پایان هفته 21 ام بوندسلیگا باواریایی ها تنها موفق شدند 3 دیدار خارج از خانه خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. آنها فقط هوفنهایم، اشتوتگارت و وردربرمن را شکست دادند که هیچ کدام از این تیمها وضعیت مناسبی در این فصل بوندسلیگا نداشتند.

بایرن علاوه بر این سه پیروزی٬ چهار تساوی نیز در بازی های بیرون از خانه بدست آورده که در مجموع شاگردان لوئیس ونگال 13 امتیاز از دیدار های دور از خانه کسب کرده اند و در رده 8 ام جدول بازی های بیرون از خانه قرار دارند. در اینجا به بررسی اینکه چرا بایرن در بازی های خانگی بسیار عالی عمل می کند و در بازی های بیرون از خانه وضعیت متفاوتی دارد می پردازیم:

از دست دادن شانس های گلزنی 

برای شروع باید به این نکته اشاره کرد که بایرنی ها بیشترین گل زده را در اختیار دارند. آنها بطور میانگین در هر دیدار بیش از یک گل به ثمر رسانده اند. البته اگر بدانیم که در هر دیدار حداقل 5 شانس گل زنی را ازدست میدهند دیگر این موضوع یک سورپرایز نمی تواند باشد. از طرف دیگر دفاع بایرن نیز وضعیت خوبی در بوندسلیگا دارد. آنها بطور میانگین کمتر از یک گل در هر دیدار دریافت کرده اند و در 5 دیدار خانگی آنها بدون دریافت گل از زمین خارج شدند.

وقتی بایرنی ها از مونیخ دور می شوند به نظر تمرکز و تعهد بازیکنان کمتر می شود. آنها در هفت دیدار خارج از خانه ابتدا از حریف پیش بودند و فقط در سه دیدار آن موفق به پیروزی نهایی شدند. برابر مونشن گلادباخ٬ برابر وولفسبورگ و مقابل کلن بازی را از دست دادند. آخرین دیدار آنها در شنبه گذشته برابر کلن درحالیکه 2 بر صفر پیش بودند به یکباره تیم فروپاشید و 3 گل دریافت کردند تا نتیجه را به آنها واگذار کنند. امتیازات ارزشمندی را بایرن بدلیل عدم تمرکز بازیکنان از دست داد.

مدیریت و بازیکنان ناامید 

مدیریت باشگاه از این وضعیت ناراضی است: "تیم کاملا در نیمه دوم با یک نگرش اشتباه وارد زمین می شود. همانند دیدار برابر مونشن گلادباخ، شالکه و لورکوزن و چه کسی می داند شاید دیدار های بعدی."  کارل هاینس رومنیگه صحبتهای خود را با بیان یک حقیقت تاریخی کامل می کند. او در مورد شکست برابر کلن اضافه می کند: "این نخستین بار بود که پس از سال 1997 بایرن درحالیکه با دو گل پیش بود بازی را نهایتا به حریف واگذار کرد." آنها سال 1997 در دیدار برابر لورکوزن درحالیکه با 2 گل پیش بودند 4 بر 2 شکست خوردند.

توماس مولر مهاجم با استعداد باواریایی ها پس از دیدار برابر کلن به هم تیمی های خود حمله کرد و از واژه حماقت استفاده کرد او می گوید: "ما واقعا از نظر ذهنی دچار مشکل شده ایم." بایرن در 46 سال اخیر تنها 6 بار در 11 بازی خارج از خانه امتیازی کمتر از این بدست آورده بود که آخرین آن در سال 94-1993 زمانیکه 9 امتیاز از سه پیروزی خارج از خانه بدست آورده بود.
با این حال آنها در مونیخ بی نظیرند و به حریفان خود اجازه کسب امتیاز نمی دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد