وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلمان - ایتالیا؛ همه چیز آماده برای انتقام ژرمنها

تیم ملی آلمان امشب در شرایطی پذیرای ایتالیا در دورتموند خواهد بود که موقعیت دو تیم در سطح بین المللی در ماه های اخیر از خیلی جهات متفاوت بوده است. 

آلمان در ادامه مسیری که فوتبال این کشور را متحول کرده در برابر تیمی می ایستد که بدترین جام جهانی خود را در آفریقای جنوبی تجربه کرد. آلمان در جام جهانی گذشته روی سکوی سوم ایستاد، ولی ایتالیا در همان مرحله مقدماتی از دور رقابتها حذف شد.
امشب ژرمنها فرصت خوبی دارند تا انتقام شکست تلخ سال ۲۰۰۶ در همین ورزشگاه را از آتزوری بگیرند. ایتالیا در نیمه نهایی آن جام با پیروزی مقابل میزبان این مسابقات توانست به دیدار نهایی راه یابد و با شکست دادن فرانسه در فینال، جام قهرمانی را از آن خود کند.
 آخرین رویارویی آنها هم همان دیدار نیمه نهایی سال ۲۰۰۶ بود که با پیروزی ایتالیا در وقتهای اضافه همراه شد، اما آلمان نسبت به تیمی که پنج سال پیش برابر آتزوری ایستاد، تفاوتهای زیادی کرده است. یواخیم لو در این تیم انقلابی اساسی ایجاد کرده و اوزیل ستاره رئال مادرید را در خط میانی و توماس مولر مهاجم بایرن مونیخ را در خط حمله به عنوان دو عنصر اصلی موفقیتهای این تیم معرفی کرده است.
ماریو گومز دیگر مهاجم باواریایی ها به علت مصدومیت، بازی امشب را از دست خواهد داد و کلوزه که ۵۸ گل ملی در کارنامه خویش ثبت کرده، به احتمال فراوان از ابتدای بازی در خط حمله این تیم به میدان می رود. اما گومز که ۱۶ گل در فصل جاری برای تیمش به ثمر رسانده، در جریان بازی شنبه بایرن برابر کلن مصدوم شد و بازی با ایتالیا را از دست داد. علاوه بر او شرایط سامی خدیرا هم به علت آسیب دیدگی خیلی مشخص نیست.
خدیرا در بازی آخر رئال برابر سوسیه داد روی نیمکت نشست، ولی همراه با مسوت اوزیل برای حضور در این بازی دوستانه به آلمان سفر کرد. از نظر الیور بیرهوف مدیر تیمهای ملی، هر بازیکنی که در اردوی تیم حاضر شده، از شرایط بازی کردن برخوردار است. 6 بازیکن دیگر آلمان هم روز دوشنبه با دیگر اعضای تیم ملی تمرین نکردند، ولی حضور آنان در بازی امشب در هاله ای از ابهام قرار دارد.
خدیرا و اوزیل جزو این بازیکنان بودند که به صورت انفرادی تمرین کردند. نفرات دیگر، لام، شواین اشتایگر، مولر و مرتساکر بودند. در تیم ملی لو جایی برای میشائیل بالاک کاپیتان سابق ژرمنها وجود نخواهد داشت. بالاک پس از چهار ماه مصدومیت، به میادین بازگشته است. او در ماه سپتامبر با شکستگی شدیدی مواجه شد و به خاطر همین مسأله مدت زیادی از تیم ملی هم دور ماند. در غیاب او، فیلیپ لام مثل گذشته بازوبند کاپیتانی آلمان را در اختیار خواهد گرفت. ماریو گوتزه، ستاره جوان دورتموند می تواند در این بازی دومین تجربه ملی خود را جشن بگیرد. او پس از انجام بازیهای درخشان در ترکیب بروسیا دورتموند صدرنشین بوندسلیگا، نظر یواخیم لو را جلب کرد و به تیم ملی دعوت شد.
لو اصرار زیادی داشت که او به جای بازی در تیم ملی زیر ۲۱ ساله های آلمان، در تیم ملی اصلی کشورش بازی کند. ستاره ۱۸ ساله دورتموند دراین رابطه گفته است: «خانواده ام به من گفته اند، باید خونسرد باشم.» او اولین بازی اش درتیم ملی را نوامبر گذشته برابر سوئد انجام داد.
ایتالیا و آلمان در بازیهای مرحله گروهی جام ملتهای اروپا ۲۰۱۲ در گروههای خود صدرنشین هستند و از شانس زیادی برای صعود به مسابقاتی که در لهستان و اوکراین برگزار می شوند، برخوردار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد