وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شالکه - بایرن مونیخ؛ نبرد دشمنان دیر آشنا!

 

در هفته پانزدهم بوندسلیگا شالکه دیدار حساسی را برابر بایرن مونیخ برگزار خواهد کرد. شالکه با شکست 5 بر 0 هفته گذشته برابر کایزرسلاترن شرایط سختی را در دیدار امشب خواهد داشت. آنها برای پیروزی برابر قهرمان بوندسلیگا تحت فشار قرار دارند و برای خروج از بحران به کسب سه امتیاز این دیدار خانگی چشم امید دوختند.

شرایط دو تیم 

شرایط شالکه در این فصل کمی پیچیده است. آنها در هفته 13ام بوندسلیگا پیروزی پر گل 4 بر 0 بدست آوردند و در شروع همان هفته در دیدار لیگ اروپایی خود توانستد لیون را با نتیجه پر گل 3 بر 0 شکست دهد و در شرایطی که همگان به روند رو به رشد شالکه امید داشتند آنها هفته گذشته شکست عجیب 5 بر 0 را در برابر لاترن دریافت کردند.

این شکست واکنش های شدیدی را از سوی مدیران باشگاه بهمراه داشت و حتی گزینه های جایگرینی برای ماگات نیز مطرح شد اما به نظر میرسد که آنها تا تعطیلات زمستانی به ترکیب کادر فنی خود دست نخواهند زد. ماگات پس از شکست سنگین هفته گذشته سه بازیکن تیم خود هاینس سارپی، جرمین جونز و الکساندر بائمجونن را از تمرینات تیم  بدلیل کم کاری در برابر لاترن اخراج و به تیم آماتورهای باشگاه تبعید کرد.

مشکل کجاست که تیمی با وجود رائول و هانتلار در خط هجومی خود در 14 بازی فقط 19 گل به ثمر رسانده است؟ به نظر میرسد فارفان تنها بازیکن موثر شالکه در بازی های اخیر این تیم میباشد و بار گلزنی های تیم بر عهده او است. البته در شرایطی که لیگ هنوز به پایان نرسیده است نمیتوان تحلیل مناسبی را در مورد تاکتیک های هجومی شالکه ارائه داد ولی آن چیز که کاملا مشهود است اکثر حملات شالکه از سمت راست هجومی این تیم پایه گذاری میشود و هرگاه سمت راست این تیم فعال شود میتواند برای مهاجمان شالکه موقعیت ساز باشد. البته نباید از سمت چپ شالکه و بازیکنانی نظیر ادو و اشمیتز غافل شد.

شالکه در این دیدار کریستف موریتز را در اختیار نخواهد داشت و بر اساس گزارش های جدید به نظر میرسد که فارفان نیز بدلیل ابتلا به سرماخوردگی از ابتدا در ترکیب نباشد. اما مصدوم بزرگ آنها کریستین پاندر شرایط بازگشت را پیدا کرده است. باواریایی ها خاطره خوبی از او ندارند او بازیکنی است که در سال 2009 دروازه بایرن را گشود و موجبات قطع رابطه کلینزمن با باشگاه را سبب شد.

از آن سوی میدان بایرنی ها با شرایطی ایده آل به گلزنکرشن سفر خواهند داشت. در نشست عمومی سالیانه باشگاه سه شنبه گذشته، هوینس در سخنرانی خود از بحثهایی که پیرامون او و ونگال پیش آمده بود عذر خواهی کرد و همچنین خطاب به اشتایگر گفت باشگاه خواهان تمدید قرارداد طولانی مدت با شماست با اعلام این خبر حاضران به تشویق بازیکن محبوب باواریا پرداختند. حتی فرانک ریبری که در این جمع حضور یافته بود از صحبتهای طولانی خود با ونگال و حل مشکلات پیش آمده بین آنها خبر داد. بنابراین میتوان گفت حواشی بوجود آمده در چند هفته گذشته با مدیریت خوب حل و فصل شده و دوباره اردوی بایرن به آرامش رسیده است.

فن‌بویتن مدافع بلژیکی بایرن که در ابتدای فصل نتوانست بدلیل مصدومیت و مشکلات مربوط به تولد اولین فرزند خود به خوبی در تمرینات بایرن شرکت کند در مورد بازی ضعیف خود برابر فرانکفورت گفت: "من دیگر بازیکن 21 ساله نیستم. در برابر فرانکفورت شرایط مناسبی از نظر جسمانی و ذهنی نداشتم." با توجه به شرایط پیش آمده به نظر میرسد انتخاب اول ونگال در خط دفاعی برای دیدار برابر شالکه برنو و دمیکلیس باشد.

با درخشش تیموشوک در هفته گذشته به نظر میرسد او در ترکیب اصلی بایرن قرار گیرد و باید منتظر تصمیم ونگال برای انتخاب بین تونی کروس و فان بومل بود که البته با بازی های خوبی که کروس در هفته های اخیر انجام داد به نظر از بخت بیشتری برخوردار باشد.

میرو کلوزه نیز از چهارشنبه به تمرینات بایرن بازگشت و به نظر می رسد او دیدار شالکه را از روی نیمکت دنبال کند. بادشتوبر همچنان با نظر پزشکان تیم به تمرینات انفرادی خود ادامه میدهد تا بلکه پیش از تعطیلات زمستانی به آمادگی خود دست پیدا کند.

ماریو گومز مهاجم آماده بایرن که فرم عالی خود را بدست آورده است آمادگی خود را برای به ثمر رساندن 10 امین گل این فصل برابر شالکه اعلام کرد.

وضعیت هوا

وضعیت جوی این روزهای اروپا بسیار سرد و برفی است و پیش بینی وضع هوا نشان میدهد که دیدار امروز دو تیم احتمالا زیر بارش برف برگزار خواهد شد و این اولین دیدار این فصل بایرن در زیر بارش برف خواهد بود. بایرن فصل گذشته سه بار در زمین برفی به میدان رفته است (2 بار در لیگ و 1 بار در لیگا پوکال) که هر سه بار با پیروزی از زمین خارج شده است.

 

مقایسه بازیکنان موثر دو تیم: 
یورگ بوت و مانوئل نویر: 

هر دو دروازه بان در این فصل عملکرد مناسبی داشتند. هر دو پشت مدافعان ضعیف خود ستونی مستحکم و قابل اعتماد هستند.

آمار این فصل:
- بوت تا اینجای فصل 68 درصد دفع موفق توپ داشته است و نویر 64 درصد

- یورگ بوت فصل گذشته 79 درصد دفع موفق داشته و در صدر جدول دروازه بانها  و نوئر با 73 درصد پس از بوت در مکان دوم قرار گرفت.

- دروازه بان دورتموند رومان ویدنفلر تا اینجای فصل بهترین دروازه بان این فصل بوندسلیگا بود.

                                                                              

فن بویتن و متسلدر: 

این دو مدافع مرکزی روزهای خوبی را در این فصل سپری نمیکنند. متسلدر یکی از بدترین بازی های خود را برابر لاترن انجام داد و بویتن نیز نیمه اول بازی برابر فرانکفورت را بسیار نا امید کننده انجام داد و بین دو نیمه تعویض شد.

 آمار این فصل:
 - متسلدر در این فصل در 61 درصد درگیری ها و کار دفاعی موفق بوده است و فن بویتن 59 درصد موفق بود.

 - هر کدام در این فصل یک گل به ثمر رسانده اند.

 - در بازی جوانمردانه نیز این دو وضعیتی مشابه داشتند. متسلدر به طور متوسط در هر 80 دقیقه یک اخطار دریافت کرده است و فن بویتن در هر 77 دقیقه.

  

شواین اشتایگر و رائول: 

هر دو از ستاره های بزرگ تیم خود هستند و پشت سر مهاجمان بازی میکنند با این تفاوت که رائول در دیدار هایی به عنوان مهاجم  به میدان رفته است و شواینی در پست هافبک دفاعی نیز برای بایرن بازی میکند.

آمار این فصل:
- رائول به عنوان یک مهاجم در کارهای دفاعی نیز آمار خوبی داشته است. او در 48 درصد درگیری های بر سر توپ موفق بوده است و شواین اشتایگر 47 درصد.

- شواینی به طور میانگین در هر دیدار 98 بار توپ را لمس کرده است و رائول تنها 39 بار به طور متوسط توپ را لمس کرده است.

- شواین اشتایگر در این فصل دو گل برای بایرن به ثمر رساند است و در بسیاری از گلهای بایرن نیز سهیم بوده است و رائول 6 گل در این فصل برای شالکه به ثمر رسانده است.

 

ریبری و  فارفان: 

هر دو بازیکن جناحین زمین و هجومی هستند فارفان در سمت راست و ریبری در سمت چپ امروز تقابل جذابی را به نمایش میگذارند.

 آمار این فصل:
 - ریبری در این فصل گلی به ثمر نرسانده و سه پاس گل داده است و فارفان یک گل زده و سه پاس گل داده است.

 - ریبری به طور میانگین هر 12 دقیقه یک شوت به سمت دروازه زده است و فارفان هر 42 دقیقه به سمت دروازه شوت زده است که در این مورد ریبری وضعیتی بهتری دارد.


گومز و هانتلار: 

هانتلار در این فصل بوندسلیگا 7 بار برای شالکه گلزنی کرده است و گومز 9 بار برای بایرن در این فصل گل به ثمر رسانده است. گومز در 5 بازی اخیر بایرن گلزنی کرده است.

آمار این فصل:
- مهاجم هلندی شالکه در تعداد پاسهای گل وضعیت بهتری نسبت به مهاجم بایرن دارد.

- گومز هر 18 دقیقه به طور میانگین به سمت دروازه شوتزنی کرده است و مهاجم هلندی شالکه هر 21 دقیقه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد