وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرلورکوزن - بایرن مونیخ؛ ۳ امتیازی به ارزش ۶ امتیاز

 

امروز و در هفته سیزدهم بوندسلیگا٬ بایرن مونیخ به میهمانی بایرلورکوزن خواهد رفت. این جدال دشوار خارج از خانه سبب نخواهد شد باوارییها که فصل گذشته به مقام نخست رسیدند، از فکر کسب هر سه امتیاز این دیدار غافل شوند.

شاگردان لوئیس ونگال هلندی که در هفته‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشتند، برای آنکه در وهله نخست به هواداران پرشمار خویش نشان دهند به ثبات کافی رسیده ‌اند، در تلاش برای کسب نتیجه در ورزشگاه بای آره‌نا خواهند بود.
آنان می دانند که بردی خارج از خانه حتی سبب خواهد شد در این روزهای آخرین نیم فصل اول باشگاهی از رده ششمی جدول صعود کرده و یکی، دو پله در جدول بالا روند.
از طرفی این رویارویی برای یوپ هاینکس، سرمربی میزبان از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا او مقابل تیمی خواهد ایستاد که سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی برایش زحمت کشیده است.  

پیروزی در این بازی بایرن را به اختلاف 2 امتیازی لورکوزن در جدول می رساند و می تواند رتبه بهتری را نیز برای غول باواریا رقم بزند. از سوی دیگر اگر لورکوزن پیروز این دیدار باشد اختلافی 8 امتیازی با بایرن ایجاد خواهد کرد و با پیروزی محتمل دورتموند برابر فرایبورگ بایرن از صدر جدول 15 امتیاز عقب خواهد افتاد. تمام این عوامل فشار مضاعفی را بر بایرن برای پیروزی در این میدان ایجاد میکند. 

آنچه درحال حاضر مهم است شرایط دو تیم در جدول بوندسلیگاست که بایرن را به مراتب ناموفق تر نسبت به حریف امروزش بایرلورکوزن نشان می دهد. به رغم مصدومیتهای طولانی مدت میشائیل بالاک و اشتفان کیسلینگ، بایر از پنج بازی آخر خود در چهار مسابقه پیروز بوده و تنها شکست آنها برابر ماینتس رخ داده است. بایرلورکوزن درست مثل سال قبل بدون اتکا به یک تک ستاره خاص، در لیگ آلمان خود را جمع و جور می کند و خیلی سخت می توان نقطه ضعفی در تعقیب کننده اصلی دورتموند در این رقابتها پیدا کرد.

سامی هیپیا که سال گذشته نقشی اساسی در تثبیت موقعیت خط دفاعی بایرلورکوزن داشت، احتمالا امروز بعد از رفع مصدومیت خود در برابر بایرن به میدان می رود. این بازگشت در بهترین شرایط زمانی صورت می گیرد برای اینکه اشتفان راینارتس که جانشین او شده بود به خاطر دریافت پنج کارت زرد از حضور در این بازی محروم است. دردیوک هم بعد از پایان مصدومیت خود شرایط بازی کردن را پیدا کرده ولی اینکه در برابر مونیخی ها به میدان رود یا نه هنوز مشخص نیست. اما بازیکنی که بدون تردید در صورت فرصت پیدا کردن، می تواند در بازی مهم این هفته بوندسلیگا هم نگاهها را به سوی خود جلب کند سیدنی سام خواهد بود. ستاره خط میانی لورکوزن که بیشتر حضور در لیگ دسته دوم بوندسلیگا را تجربه کرده و هامبورگ در تصمیمی عجیب بعد از اینکه او دو سال به طور قرضی در کایزرسلاترن توپ زد، به وی اجازه داد به طور رایگان از این تیم جدا شود.

سیدنی سام بدون تردید اصلی ترین عامل بازگشت کایزرسلاترن به بوندسلیگا یک بود و با 10 گل زده و هفت پاس گل طی فصل گذشته در این موفقیت نقشی کلیدی ایفا کرد. رودی فولر مدیرفنی بایر این را می دانست و برای همین او را در اختیار گرفت و تا سال 2015 هم با وی قرارداد بست. سیدنی سام معمولا در جناح راست برای لورکوزن بازی می کند و دراین فصل چهار گل برای تیمش به ثمر رسانده است. بایرن مونیخ مسلما برای مهار او در زمین به مشکلات زیادی برخورد خواهد کرد. در جبهه مقابل در اردوی بایرن هم در جریان بازیهای دوستانه ملی هفته گذشته اتفاقهای زیادی افتادند. مارک فن بومل ثابت کرده که دیگر حتی بدون اینکه مصدوم شود هم نمی تواند با تیم ملی هلند تمرین کند.

کاپیتان بایرن پیش از اینکه رومنیگه شکایت نامه دیگری علیه تیم ملی هلند تنظیم کند و به فیفا بفرستد به مونیخ برگشت ولی او مسلما بازی امروز برابر بایر را از دست می دهد. ریبری و برنو طبق آنچه در تمرینات روزهای اخیر مشاهده شده به طور ثابت در ترکیب امروز بایرن به میدان می روند. اگر دمیکلیس برای بازی کردن آماده نباشد، آنگاه ونگال با برنو و فن بویتن تیمش را در زمین می چیند. اما اگر دمیکلیس آماده باشد و باز هم مربی هلندی روی برنو حساب کند، آنگاه باید مطمئن شد که رابطه او و ستاره آرژانتینی اش هرگز بهبود نخواهد یافت. درمورد ریبری هم ونگال هنوز به این باور دست نیافته که او برای بازی کردن در ترکیب تیم صددرصد آماده نشان می دهد.

به همین خاطر اگر ریبری سر از نیمکت بایرن دربیاورد هیچ اتفاق عجیبی نخواهد بود. ونگال به احتمال فراوان برنامه های هجومی خود را با کروس، شواین اشتایگر و آلتینتاپ تنظیم می کند ولی درهفته های گذشته ثابت شده که این انتخاب مناسب نیست ولی مشخصه اصلی بایرن در این فصل لج بازیهای بی حد و اندازه مربی هلندی است که صدای همه مسئولان تیم را هم درآورده است. بایرن هم اکنون بعد از هانوفر رکورد بدترین خط حمله را در بازیهای خارج از خانه داشته و در سه بازی از پنج بازی خارج از خانه اش حتی نتوانسته دروازه میزبانان خود را باز کند.

دیدار دو تیم می تواند نتایج متفاوتی را برای آنها رقم بزند. در اینجا 5 دلیل برای پیروزی احتمالی هر یک از دو تیم بر می شماریم:

دلایل پیروزی لورکوزن

1- بایرلورکوزن در سه بازی اخیر خود در بوندسلیگا پیروز بوده است. و از رتبه 5 جدول به رتبه 2 صعود کرده و از سوی دیگر آنها در بازی های اخیر خود توانسته اند  از نظر سرعت تیمی به دورتموند نزدیک شوند.

2-آنها در استفاده از ضربات آزاد پشت محوطه جریمه و کرنرها وضعیت بسیار خوبی دارند. به طوریکه 7 گل از 8 گل اخیر خود را از ضربات ایستگاهی، کرنر و پنالتی به ثمر رسانده اند و در مجموع، این فصل 12 گل از شروع مجددهای بازی به هدف نشانده اند.

3- آنها ذخیره هایی موثر و طلایی دارند، هفت گل بایر در این فصل توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسیده است که از این حیث با ماینتس برابری میکنند.

4- آنها در ورزشگاه خود بازی خواهند کرد که جو حاکم در آن علیه بایرن بوده و هواداران لورکوزن علاقمند به عدم نتیجه گیری بایرن در بوندسلیگا می باشند.

5- رناتو آگوستا پس از مصدومیت به شرایط خوب گذشته نزدیک شده است. بازیساز برزیلی در دو دیدار اخیر که بعد از بازگشت از مصدومیت برای لورکوزن انجام داد شرایط خوبی را داشت در پیروزی برابر اشتوتگارت گل اول تیم را به ثمر رساند و در دیدار برابر سن پائولی هم عملکرد خوبی از خود نشان داد.

دلایل پیروزی بایرن: 

1-رکورد عالی آنها در لیگ قهرمانان و همچنین رکورد مناسبی که برابر لورکوزن دارند آنها در 11 بازی اخیر خود برابر لورکوزن شکست نخورده اند.

2- بایرن در حال حاضر در 8 بازی اخیر بوندسلیگا شکست نخورده و 6 بازی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است.

3-در 8 بازی اخیر بایرن (بوندسلیگا و لیگ قهرمانان) ماریو گومز 11 گل برای تیم به ثمر رسانده است و از شرایط خوبی برخوردار است. این مهاجم با انگیزه ی افزایش تعداد گلهای خود میتواند برای لورکوزن دردسر ساز شود.

4- دانیل پرانیچ دیگر بازیکن بایرن است که به شرایط ایده آل خود بازگشته و این بازیکن کروات پایه گذار 5 گل از 10 گل گذشته بایرن بوده است و از نظر تعداد پاس گل در بین بازیکنان مونیخ صدر نشین است.

5- بازگشت ریبری و فن بومل به ترکیب تیم می تواند روحیه ی تیمی را افزایش دهد. ریبری برابر نورنبرگ 20 دقیقه برای بایرن به میدان رفت و گل سوم بایرن از سانتر زیبای او شکل گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
افسانه شنبه 29 آبان 1389 ساعت 12:09

سلام
مرسی از تحلیل خوبی که قبل بازی گذاشتی
میگم به نظرت چرا ونگال درباره ریبری اینطوری گفت؟

سلااااام
خواهش میکنم
نمیدونم تا اونجا نباشیم نمیدونیم چی شده. ولی فکر میکنم شاید ریبری اون وظایفی رو که ونگال بهش گفته انجام نداده و شاید زیاد تک روی میکرده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد