وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جانشین کلوزه کیست؟

 

همانطور که همگان به خاطر خواهند آورد، توماس مولر در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تاریخ‌ساز شد. این مهاجم بااستعداد 20 ساله پنج گل را به ثمر رساند، رکورد جالب توجهی برای بازیکن زیر 20 سال که تنها پله را بالاتر از خودش می‌بیند.

با تعداد گل‌های قابل توجهی که مولر به ثمر رساند، کارآئی خود برای تیم ملی را اثبات کرده است؛ او با زدن سیزده شوت به دروازه (شش شوت درون چارچوب) موفق شد تا 5 گل به ثمر برساند.
خب پس از آن چه اتفاقی رخ داد؟ در مسابقات انتخابی یورو 2012، مولر در مجموع و تا آخرین مسابقه انجام شده عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. او در چهار مسابقه‌ای که انجام داده 9 بار به سمت دروازه و سه بار هم به سمت خارج چارچوب شلیک کرده است، اما تا کنون موفق به گلزنی نشده‌ است.
در پیروزی سه‌شنبه شب آلمان بر قزاقستان، مولر سه موقعیت گلزنی را از دست داد؛ انگار او هنوز در حال و هوای جام جهانی است.
 مولر تنها مهاجم گل‌نزن آلمان نیست. مسوت اوزیل بازی‌ساز فوق‌العاده‌ای است، و بسیاری اوقات دفاع حریف را دور می‌زند. اما اوزیل، حتی اگر در بهترین موقعیت گل‌زنی قرار داشته باشد، باز هم به دنبال پاس دادن و بازی‌سازی است.
 عدم تمایل اوزیل به گلزنی ممکن است ناشی از عدم حضور او در رقابت‌های دوستانه پیش از جام جهانی باشد. اما دلیل این امر هر چه باشد، برای بازی‌ساز فوق العاده‌ای چون او اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد که در جلوی دروازه اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد.
در جناح چپ، لوکاس پودولسکی بازی می‌کند که در رقابت‌های انتخابی دو گل به ثمر رسانده اما به طور کلی نمایش چندان خیره‌کننده ای نداشته است. گل اول او در پیروزی 1-6 برابر آذربایجان به ثمر رسید، و گل دوم پودولسکی هم در دقایق پایانی بازی سه‌شنبه به ثمر رسید؛ یعنی زمانی که مدافعان قزاقستان نای ایستادن هم نداشتند چه رسد به اینکه بخواهند مهاجم آلمانی را متوقف کنند.
 پودولسکی در برابر ترکیه هم یک فرصت مسلم گلزنی را از دست داد و در آخرین بازی ملی هم حداقل سه فرصت گلزنی دیگر را به هدر داد. تنها مهاجم گلزن و تمام عیار تیم ملی آلمان، میروسلاو کلوزه است که در چهار دیدار رقابت‌های انتخابی یورو 2012 شش گل به ثمر رسانده است.
 اگر به دلیل عملکرد فوق العاده و تیزهوشی کلوزه در جلوی دروازه حریفان نباشد، ممکن بود آلمان اکنون در گروه 1 این رقابتها وضعیت بسیار متفاوتی داشته باشد. خروج زودهنگام او از بازی سه‌شنبه شب یادآور این مسئله بود که آمادگی و توان بالای گلزنی کلوزه نباید نادیده گرفته شود. بعید است که توانائی نه چندان بالای آلمانها در جلوی دروازه حریفان مانع از رسیدن آنها به رقابت‌های یورو 2012 گردد: نزدیک‌ترین تعقیب کننده با پنج امتیاز پشت سر آنها قرار دارد، و بر خلاف رقابت‌های انتخابی جام جهانی، رقابت چندان حساس وسختی برای کسب عنوان اول هر گروه وجود ندارد.
 اینکه این یادداشت پس از پیروزی 0-3 آلمان برابر قزاقستان نوشته شده تنها به این دلیل است که یادآور شویم آلمانها در مجموع عملکرد تیمی بسیار خوبی داشته‌اند. با این وجود باز هم این حقیقت را نباید نادیده گرفت که اگر کلوزه در ترکیب تیم حضور نداشته باشد آلمان فرصت‌های گلزنی بسیاری را از دست داده و هیچ جایگزین باکیفیت و مناسبی را برای او در اختیار ندارد.
نباید فراموش کنیم که بزرگترین سرمایه آلمان در جام جهانی داشتن خط حمله بسیار سریع و تند و تیزی بود که هر چهار بازیکن خط حمله قادر بودند فرصت‌های به دست آمده را به گل تبدیل کنند. اما پس از جام جهانی از این جمع تنها یک نفر باقی مانده که می‌توان به عنوان گلزن تمام عیار روی او حساب باز کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
یویو پنج‌شنبه 22 مهر 1389 ساعت 15:10

اره اونم میرو جونه امیدوارم مصدومیتش جدی نباشه

احتمالا جدی نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد