وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یواخیم لو : همه خوب هستند

 

مرد جذاب و جنتلمن نیمکت آلمان که همه دوست دارند نمایش خیره کننده او با تیمش ادامه داشته باشد. در ادامه مصاحبه‌ای خواندنی با یواخیم لو را قبل از بازی با صربستان خواهید خواند.

 

فردا دیداری زودهنگام برگزار می‌کنید. ساعت زود برگزاری دیدار چه تاثیری روی شما می‌گذارد؟

زمان بازی بسیار ویژه است! ما عمدا در ساعت 1:30 بعد از ظهر تمریناتی ویژه انجام داده‌ایم و همه روزها زود بیدار شده‌ایم. باید زمان غذا خوردن خود را تغییر دهیم تا مشکلی با زمان برگزاری دیدار نداشته باشیم. ما به بازی در ساعت 1:30 عادت نداریم و باید اوضاع را بررسی کنیم. باید ببینیم فردا چه غذایی به بازیکنان بدهیم. به آنها کربوهیدرات خواهیم داد – پاستا، نودل  - اما راه حل جادویی نداریم. هر بازیکنی باید روش آماده‌سازی خود برای نداشتن مشکل با بازی در این ساعت را بیابد.

 

خط میانی شما بسیار هجومی است…

با صرف نظر کردن از خط هافبک، مقابل استرالیا از نظر دفاعی به اندازه کافی مستحکم و فشرده نبودیم. وقتی نتیجه دو بر صفر یا سه بر صفر شد لازم نبود خیلی فشرده بازی کنیم و تصمیم گرفتیم به پیش بتازیم. البته که می‌خواهیم از این بابت خیالمان مقابل صربستان راحت باشد. می‌خواهیم مطمئن شویم که حتی مهاجمان هم به دفاع کمک می‌کنند. کلوزه، اوزیل، پودولسکی و مولر باید در حمله به دروازه حریف تهاجمی‌تر بازی کنند. شواین‌اشتایگر و خدیرا  هم می‌توانند استثنایی باشند. هر دو بازیکن خوبی هستند. خدیرا می‌تواند به سرعت از دفاع به حمله برود و شواین‌اشتایگر هم در تکل‌زنی بهتر شده است. به بازیکنانی نیاز داریم که هر دو کار را انجام دهند. تیم من از مهاجمان شروع می‌شود و اگر مهاجمان مقاومت نکنند کار دفاع سخت‌تر می‌شود. تیم باید به صورت یک واحد کلی بازی کند.

 

آیا کلوزه در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد؟

بله. او مقابل استرالیا انتظاراتم را برآورده کرد. به او گفتم که به شکلی بسیار عالی خود را آماده کرده است. می‌خواهم او بسیار بدود و همیشه وقتی سانتر می‌شود در محوطه جریمه حاضر باشد. می‌خواهم همیشه در جریان بازی حضور داشته باشد. او می‌تواند در تکل‌ها موفق باشد و ضربات سر را زودتر از حریفان بزند. به نظرم گلی که او زد بسیار به نفعش شد و اعتماد به نفس فراوانی به او داد. انتظار دارم باز هم همین طوری بازی کند.

 

می‌گویند نباید به ترکیب تیم برنده دست زد، نظرت چیست؟

البته این موضوع همیشه ربط به برنده شدن تیم ندارد. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم که حتی بعد از بردن هم می‌توانم ترکیب تیم را تغییر دهم. البته نه این که چهار، پنج بازیکن جدید را به ترکیب بیاورم، منظورم مثلا یک پست خاص است. اما ممکن است فکر کنم با بازیکن دیگری بازی کنیم یا سیستم دیگری انتخاب کنیم. یا این که بازیکنی را در ترکیب قرار دهم که سبک بازی‌اش برای مقابله با تیم رقیب بهتر است. همیشه به تغییرات فکر می‌کنم و تصمیمم را معمولا روز مسابقه می‌گیرم.

 

بازیکنانی که در اروپا شاغل هستند فصلی طولانی را پشت سر گذاشته‌اند و این می‌تواند روی بدن آنها تاثیر بگذارد. به نظر شما بازیکنان آلمان مشکلی مقابل صربستان نخواهند داشت؟

خب، فکر کنم سوال شما درباره قدرت فیزیکی بازیکنان پس از فصلی طولانی است. خب، ما تا حالا یک بازی برگزار کرده‌ایم و برخی دیگر از تیم‌ها دو بازی داشته‌اند. هنوز خیلی زود است که نتیجه بگیریم. شاید بعضی از بازیکنان بازی‌های بسیاری در میادین حضور داشته‌اند، اما حالا نمی‌شود در این باره قضاوت قطعی داشت. فشار بزرگ زمانی روی بازیکنان وارد می‌شود که به مرحله یک‌هشتم یا یک‌چهارم نهایی برسیم. آنجا هر سه یا چهار روز بازی برگزار می‌شود، بازی‌ها به وقت اضافه و پنالتی کشیده می‌شوند. این که بازیکنان خوب آماده شده‌اند و سر حال و آرام هستند را تنها در اواخر تورنمنت می‌توان دریافت. پس از یک یا دو دیدار نمی‌شود در این باره حرف زد. باید شش یا هفت دیدار برگزار شود تا بعد نتیجه گرفت. در آن هنگام است که بازیکنان باید حضور فیزیکی داشته باشند و محو نشوند. البته تا جایی که من می‌دانم بازیکنان آماده هستند و شرایط خوبی دارند. هر بازیکنی دوره آماده‌سازی را به خوبی پشت سر گذاشته و اعتقاد دارم از این نظر شرایط آنها مثبت است. اما نمی‌دانم جوانان می‌توانند در این سطح بالا از آمادگی فیزیکی بمانند یا نه. اما تلاش می‌کنیم که این طور شود.

 

آیا جای خالی بالاک را اصلا حس می‌کنید؟

خب… میشاییل بالاک. این سوالی است که بسیار از من می‌پرسند. می‌دانیم در جام جهانی و در بسیاری از دیدارها بالاک گل‌های مهم بسیار بسیار زیادی زده است. او بازیکنی بسیار باتجربه و در تراز جهانی است و بسیار به تیم کمک کرده. اما حالا یک بازی برگزار کردیم و دیدیم که می‌توانیم خسارت سنگین نبود او را جبران کنیم و مسئولیت و بار را تقسیم کنیم. تیم از این نظر در مرحله آماده‌سازی بسیار عالی بوده است. بازیکنان مسئولیت جانشینی میشاییل بالاک را پذیرفتند، اما همیشه یک علامت سوال وجود دارد. باید ببینیم آیا می‌توانیم در طول تورنمنت این گونه باشیم یا نه. ما نیاز به یک راه حل جایگزین هم داریم. گفتم که تیم ما با یا بدون بالاک یا هر بازیکن دیگری قدرتمند است. باید در وضعیتی باشیم که بتوانیم جانشین هر بازیکنی را در هر زمانی داشته باشیم. شواین‌اشتایگر و خدیرا بازیکنان بزرگی هستند که نقش بالاک را گرفته‌اند.

 

بازیکنان جوان که در کانون توجهات قرار گرفته‌اند چطور با این مساله کنار می‌آیند؟

به نظرم می‌دانیم چطور با این موارد کنار بیاییم، به ویژه بازیکنان جوان این را می‌دانند. می‌دانیم که آنها بسیار تشویق می‌شدند. به همین دلیل بین عملکرد و نتیجه فاصله گذاشتیم. می‌دانیم که در ورزشگاه‌ها طرفداران بسیار مشتاق و پرهیجان هستند. اما برای بازیکنان مثال‌های بسیاری زدم که مثبت و منفی بودند. ایتالیا در جام جهانی 2006 نمایش خوبی نداشت ولی قهرمان شد. هلند به طرز عجیبی در یورو عالی بود و همه می‌گفتند آنها قهرمان می‌شوند. باید به عنوان مربی و از دور به خودم نگاه می‌کردم. به نظرم بازیکنان هم می‌توانند چنین کاری انجام دهند و خود را کنترل کنند. نمی‌توانید فرض کنید که یک تیم جوان همیشه در بالاترین سطح بازی کند، اما احساس می‌کنم آنها بسیار انگیزه دارند. تیم من بسیار می‌خواهد که تا مراحل پایانی به پیش برود. بازیکنان در تمرینات کاملا تمرکز دارند و این به من اعتماد به نفس بالایی می‌بخشد. هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد و باید مراقب باشیم چون جام جهانی تازه شروع شده است. نمی‌دانید که بازیکنان تحت فشار زیاد چطور بازی خواهند کرد. چیزی که می‌توانم تضمین کنم این است که ما بی‌نهایت انگیزه داریم و پتانسیل فوق‌العاده‌ای داریم. بازی‌های سخت‌تری در پیش است، از جمله بازی مقابل استرالیا و ما هم تشنه موفقیت هستیم.

 

آقای لو، دو سال پیش آلمان بازی‌هایش در یورو 2008 را با برد مقابل لهستان عالی شروع کرد و سپس مقابل کرواسی به مشکل برخورد و شکست خورد. چه درسی از آن هنگام می‌گیرید؟

مقایسه چنین تورنمنت‌هایی همیشه سخت بوده است. من این نکته را به تیم گوشزد کرده‌ام. ما عالی شروع کردیم و بعد مقابل کرواسی بسیار قدرتمند شکست خوردیم. خوشبختانه بازی سوم را بردیم و صعود کردیم. ما فشار دومین بازی را دوست نداشتیم. اما به نظرم یک باخت در یک تورنمنت مشکلی ندارد. صربستان تیم بسیار قدرتمندی است و بگذارید روشن بگویم که باید آماده باشیم تا بتوانیم پیروز شویم. آنها هم همینطور. اما ما آماده بازی مقابل تیم قدرتمند صربستان هستیم و هر کاری انجام خواهیم داد تا پیروز شویم. تلاش خواهیم کرد در حملات خود خلاق باشیم و در زمین قدرت بالای خود را نشان دهیم و حاکم میدان باشیم. در دفاع باید بی‌نهایت مراقب باشیم و عالی کار کنیم.

 

همه تیم‌ها تا کنون حداقل یک بار بازی کرده‌اند. به نظرتان تیم‌های دیگر در مقایسه با شما از نظر مهارت و پتانسیل در چه وضعیتی هستند، و بازیکنان شما چطور دیگر دیدارها را می‌بینند؟

ما یک کادر فنی داریم که به بازی‌های دیگر گروه‌ها نگاه می‌کنند، به ویژه بازی تیم‌هایی که احتمال رویارویی ما با آنها هست. استرالیا – غنا را با دقت بسیار خواهیم دید. گاهی بازی‌ها را در کنار هم تماشا می‌کنیم. بعید می‌دانم دیگر دیدارها تاثیری مستقیم روی کار من داشته باشد. آرژانتین امروز برد و نمایش قدرتمندی داشت و دیگر تیم‌ها هم خیلی عالی بودند. اما تیم‌هایی هم بوده‌اند که چندان عالی کار نکرده‌اند. فکر نمی‌کنم لازم باشد به بقیه دیدارها بنگریم و از آنها برای خودمان نتیجه بگیریم. ما برنامه خود را داریم و باید به آن وفادار باشیم. با هر تیمی که بازی داشته باشیم، بسیار ویژه آنها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و البته از بازی‌های قبلی آنها هم به نکاتی پی می‌بریم.

 

اوضاع تیم چطور است؟

همه خوب هستند. شواین‌اشتایگر نتوانسته بود تمرین کند چون سرما خورده بود، ولی به تمرینات بازگشته. همه بازیکنان می‌توانند مقابل صربستان بازی کنند. در چند روز گذشته صربستان را با جزئیات و مفصل مورد بررسی قرار داده‌ایم. صربستان به غنا باخت اما آنها از نظر فنی فوق‌العاده عالی هستند. آنها بازیکنان بسیار قدرتمند زیادی دارند و بازیکنانشان بامهارت هستند. این که آنها بازی اول را باخته‌اند باعث شده خطرناک‌تر هم شوند و باید دیداری بسیار دشوار برگزار کنیم. بازی آنها را در مرحله مقدماتی هم دیدم. آنها مقابل فرانسه و رومانی بسیار بسیار قوی بودند. گرفتن توپ از آنها کار دشواری است.

 

برخی می‌گویند قرار است کاری انجام شود که رطوبت چمن کم شود...

ما فرصت آن را نیافتیم که روی چمن تمرین کنیم چون تمرین ما را لغو کردند! اما زمین عالی است. انتظار داریم هوا بهتر شود و باید به هر حال برای نبردی سنگین آماده شویم. صربستان مانند مشت‌زنی است که اولین ضربه را خورده و می‌خواهد ضربه بعدی را به ما بزند. دیدار ما تاریخی است. مربی صربستان می‌گوید این بازی سال است. در فرهنگ صربستان آنها مبارزانی بسیار قدرتمند بوده‌اند و توانسته‌اند به وعده‌هایشان عمل کنند. در چند سال گذشته آنها را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند و انتظار دارم آنها نسبت به بازی اول بهتر شوند. آنها تا آخرین دقیقه بیشتر از بقیه خواهند دوید.

 

کاکائو برای تیم شما چقدر مهم است؟

او یکی از انعطاف‌پذیرترین بازیکنان من است و یکی از خطرناک‌ترین آنها هم هست. او مقابل مجارستان، بوسنی و مالت بازی کرد و حالا در مقابل استرالیا هم به میدان رفت. او همیشه خطرناک است. او بازیکنی بسیار بامهارت و با توان بالاست. نمی‌دانم در ترکیب ثابت قرارش دهم یا بعدا او را به عنوان بازیکن جانشین به میدان بفرستم. می‌دانم هر گاه بازی کند از همان اولین دقیقه حضورش حمله خواهد کرد و ما را به پیش خواهد راند.

نظرات 2 + ارسال نظر
شهاب جمعه 28 خرداد 1389 ساعت 18:16 http://germany06.blogfa.com

سلام دوست عزیز.بادوتاپست آپم.

[ بدون نام ] شنبه 26 تیر 1389 ساعت 12:25

بدنبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد