وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

خدیرا: جای خالی بالاک را پر می‌کنم

 

با آن که بار سنگین جانشینی میشاییل بالاک، کاپیتان مصدوم آلمان روی دوش سامی خدیرا است، اما او کمبودی در زمینه اعتماد به نفس ندارد: «به این جا آمده‌ایم تا به دستاوردی ویژه برسیم. می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که می‌توانیم خوب فوتبال بازی کنیم.»

خدیرا23 ساله که پدری تونسی و مادری آلمانی دارد، تنها پنج بازی ملی در کارنامه دارد اما به دلیل شخصیتش توجه‌ها را در باشگاه اشتوتگارت و تیم ملی آلمان جلب کرده است. او در بازی‌های دوستانه آلمان تاثیرگذار بود و می‌خواهد این فرم را در بازی اول گروه D مقابل استرالیا تکرار کند: «استرالیایی‌ها دفاع بسیار موثری دارند، به شکلی ویژه فشرده بازی می‌کنند و در نبردهای انفرادی قدرتمند هستند. اگر مقابل آنها کند بازی کنید، دچار مشکل می‌شوید. باید مراقب باشید و نباید آنها را دست کم بگیرید. ما هرگز چنین کاری نمی‌کنیم چون کاملا تمرکز کرده‌ایم و قصد داریم با سرعت بالا بازی کنیم.»

با توجه به تکنیک و قدرت بازی‌خوانی این هافبک دفاعی، او باید در کنار باستین شواین‌اشتایگر سرعت بازی را تنظیم کند. این نقش کاملا برازنده این هافبک آگاه از نظر تاکتیکی است، بازیکنی که در اولین فصل حضور حرفه‌ای‌اش در فوتبال، تاثیری بسیار زیاد در قهرمانی اشتوتگارت در فصل 07/2006 داشت. او می‌گوید: «تنها من نیستم که در ترومپت خواهم نواخت. اما از دیکته کردن بازی و داشتن نقش پیوند دفاع و حمله لذت می‌برم.»

یواخیم لو مشتاق است که استرالیا را ببرد، اما آیا جای خالی بالاک حس خواهد شد؟ خدیرامی‌گوید: «نبود میشاییل به ما بسیار ضربه زد، اما نباید دیگر اندوه این مساله را داشته باشیم. اعتقاد دارم من و باستی مقابل بوسنی به خوبی جای او را پر کردیم.»

آلمان آن بازی را سه بر یک برد و سپس به آفریقای جنوبی پرواز کرد. خدیرادر پایان می‌گوید: «همه ما آماده پذیرش مسئولیت هستیم. روشن است که بازیکنی مانند بالاک به راحتی قابل جانشینی نیست، به ویژه از نظر شخصیتی. اما متقاعد شده‌ام که می‌توانیم آن قدر با شور و اشتیاق بازی کنیم که جای خالی او را چندان حس نکنیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد