وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کلینزمن: مغز مورینیو 200 کیلومتر در ساعت کار می کند!

 

یورگن کلینزمن درکالیفرنیاست و در زمینه یک کار تجاری در مورد پروژه های فوتبالی فعالیت می‌کند. اما او بازیکنی است که بخشی از تاریخ اینتر و بایرن را رقم زده و نمی تواند نسبت به فینال لیگ قهرمانان بی اهمیت باشد.

* به نظر شما حضور بایرن و اینتر در فینال لیگ قهرمانان درست است؟ ** چرا که نه؟ هر دو تیم جزو 10 تیم برتر دنیا هستند و بهترین بازیکنان ملی را در اختیار دارند و راه سختی را برای رسیدن به مادرید داشته اند. اگرچه از نظر من بارسلونا از هر دو آنها بهتر است.  

* پس چرا آنها به فینال نرسیدند؟
** اینتر شانس آورد. اگر دو بازی دیگر بین دو تیم انجام شود، شاید نتیجه تغییر کند.
* اول گواردیولا و بعد هم فن خال و روبن تاکتیک دفاعی مورینیو را محکوم کردند. شما با نظر آنها موافق هستید؟
** نه، ژوزه فرمول درست را پیدا کرده و خیلی خوب اجرا می کند. به خصوص در ایتالیا که نتیجه مهمترین نکته است. بقیه مسایل فلسفه بافی است. می توان تا ابد راجع به این مسایل حرف زد ولی هر مربی سیستم خاص خودش را دارد.
* بایرن شایسته حضور در فینال بود؟
** بله، روبن در مناسب ترین لحظات گلزنی کرد ولی فصل آنها هم روی اپیزودهای کوچک شکل گرفت. اگر آنها مقابل یووه حذف می شدند، الان فینال دیگری روی صحنه می رفت.
* با غیبت ریبری، بایرن چقدر ضرر می کند؟
** خیلی زیاد. او بازیکنی است که روی غریزه حرکت می کند. وقتی ذهنش آزاد است، همه کار انجام می دهد. اما فن خال در خط دفاع ضرر نمی کند. ریبری کمی در کار دفاعی کند است.
* کلید اصلی اینتر چه بازیکنی است؟
** نمی خواهم وارد جزئیات بشوم. دقایق اولیه بازی خیلی مهم هستند. هیجان را باید کنترل کرد و به تحریکات پاسخ داد. من فکر کنم بازی به وقت اضافه بکشد.
* طرفدار چه تیمی هستید؟
** نمی توانم انتخاب کنم.
* اینتر از 45 سال پیش جام را نبرده و بایرن از 9 سال پیش قهرمان نشده است. این آمار فشار روی بازیکنان را زیاد می کند؟
** می دانم که این جام چه ارزشی برای اینتر دارد. می دانم که این بازی چه ارزشی برای هواداران این تیم دارد. فشار روی آنها خیلی بیشتر است. اما همه اعضای باشگاه و بازیکنان تجربه ای دارند که مسلما روی بازی آنها تاثیر نخواهد گذاشت.
* از مورینیو خوشتان می آید؟
** خیلی او را تحسین می کنم. او مغزی دارد که 200 کیلومتر در ساعت برای فوتبال کار می کند. از اینکه چطور کارش را سازماندهی می کند و بازیها را تنظیم می کند، خوشم می آید. حتی در تحریک کردن هم کارش را خوب بلد است.
* بایرن بعد از شروع ضعیف فان خال، چطور خودش را پیدا کرد؟
** نمی دانم. نسبت به تیم من 70 میلیون یورو بیشتر هزینه شده است. ولی هیچکس اعتمادش را در این تیم از دست نداده. روبن، اولیچ و بوت اصلی ترین بازیکنان بایرن هستند.
* و فان خال؟
** بله، او هم نقش مهمی دارد.
* اگر بایرن قهرمان شود، سهمیه آلمان از ایتالیا بیشتر خواهد بود. رمز فوتبال آلمان در این سالها چه بوده است؟
** قوانین خیلی سخت برای باشگاههایی که از نظر اقتصادی اوضاع خوبی ندارند. هیچ مالک خارجی در باشگاهها وجود ندارد. ضمن اینکه هواداران نقش مهمی در کنترل تیمها دارند. بایرن را اگر رومنیگه و هوینس هم نباشند، می توان با هواداران کنترل کرد. این خیلی مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد