وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پیروزی مقابل سوئد؛ شروعی جدید برای مانشافت

حذف از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2018 می توانست به فاجعه و تحقیری بزرگ برای مدافع عنوان قهرمانی تبدیل شود. اما سرمربی مانشافت پیش از دیدار مقابل سوئد انقلابی را آغاز نمود که می توان آن را دلیل اصلی موفقیت تیم دانست.  

آلمان در بازی شنبه شب مقابل سوئد چیزی برای از دست دادن نداشت و حذف از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی می توانست به تحقیری بزرگ برای مدافع عنوان قهرمانی تبدیل شود.اما با توجه به روند اتفاقات این دیدار می توان مانشافت را شایسته سناریوی خوشایند پایانی آن دانست. چون شاگردان یوگی لوو در طول این دیدار با وجود مصدومیت نابهنگام سباستین رودی و گل غافلگیر کننده سوئدی ها که از روی اشتباه عجیب تونی کروس به ثمر رسید، هرگز نا امید نشده و دست از تلاش برنداشتند.

حال با گل ثانیه های پایانی و پیروزی بخش تونی کروس، سرنوشت آلمان ها جهت حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2018 در دستان خودشان قرار گرفته است. دیدار مقابل سوئد هر چند با پایانی خوش برای مانشافت به همراه بود، اما به نحوه عملکرد شاگردان یوگی لوو با توجه اشتباهات فراوانی که مرتکب شدند و شانس های زیادی که از دست دادند انتقادات زیادی وارد است، با این وجود هواداران مانشافت می توانند همچنان به تیم خود امیدوار باشند، چون پیروزی مقابل سوئد از لحاظ روانی پتانسیل زیادی را در اردوی مانشافت آزاد خواهد کرد و می بایست آن را همانندی شروعی جدید برای این تیم دانست.

مانشافت قبل از این دیدار نیازمند کسب هر سه امتیاز بازی بود و یوگی لوو به عنوان سرمربی تیم تحت فشار بسیار زیادی قرار داشت. به همین دلیل وی برای کسب سه امتیاز این دیدار تصمیماتی اتخاذ نمود که می توان نشانی از انقلابی کوچک در آنها دانست. بازی بدون حضور مسوت اوزیل در ترکیب اصلی تیم یکی از این تغییرات بزرگ بود، چون از سال 2010 در همه بازی های مانشافت در جام های جهانی و رقابت های یورو وی به عنوان کارگردان اصلی تیم، از سوی کادر فنی تیم در ترکیب اصلی قرار می گرفت. یوگی لوو برای این رویارویی حساس همچنین از حضور سامی خدیرا که عملکردی ضعیف در دیدار مقابل مکزیک داشت چشم پوشی نمود تا یکی دیگر از بازیکنان فاتح جام جهانی 2014 از حضور در ترکیب اصلی تیم برای این بازی حساس محروم شود.

یوگی لوو در ترکیب اولیه مانشافت برای این دیدار فوق العاده حساس از شش بازیکن تیم فاتح جام کنفدراسیون های سال 2017 و چهار بازیکن فاتح جام جهانی 2014 به همراه مارکو رویس بهره برد. در سی دقیقه ابتدایی دیدار آلمان ها تیم برتر میدان بودند و تا زمان مصدومیت سباستین رودی عملکردی شاداب تر نسبت به اولین دیدار خود در این تورنمنت به نمایش گذاشتند. سپس برای لحظه ای کوتاه آشفتگی خاصی بر بازی آلمان ها مسلط گردید که منجر به گل غافلگیر کننده سوئد شد. بعد از دریافت این گل اما شاگردان یوگی لوو تمرکز خود را از دست ندادند و با شجاعت و خلاقیت بیشتری سعی در نزدیک شدن به دروازه سوئد داشتند.

یوگی لوو سرمربی مانشافت روز قبل از بازی خبر از نمایش واکنشی مناسب نسبت به شکست مقابل مکزیک داده بود، با توجه به برطرف شدن مشکل یوناس هکتور حضور وی در زمین به جای پلاتنهارت قابل پیش بینی بود، همچنین رودیگر نیز به جای متس هوملس که از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شده بود، دیگر تغییر اجباری و مشخص ترکیب ابتدایی مانشافت بود. اما از دو تغییر دیگر یوگی لوو برای رویارویی مقابل تیم جنگنده سوئد می بایست به عنوان واکنش مناسب قول داده شده، نام برد. یوگی لوو برای مشکل بازی سازی و عدم هماهنگی تاکتیکی تیم در خط میانی سامی خدیرای پر اشتباه را نیمکت نشین نمود، اما نیمکت نشینی مسوت اوزیل بی تردید با غافلگیری بیشتری برای دوستداران فوتبال مانشافت به همراه بوده است.

یوگی لوو اما در ادامه بازی نیز از حضور سامی خدیرا و مسوت اوزیل در مستطیل سبز چشم پوشی نمود تا نشان دهد که در ادامه راه نیز مصمم به اجرای تصمیمات انقلاب گونه خود خواهد بود. بازی سوئد می توانست به پایانی دراماتیک برای مانشافت در جام جهانی 2018 تبدیل شود، اما ایده های کادر فنی مانشافت سبب شد تا هیجان حضور آلمان در روسیه تمدید شود.

از وب سایت روزنامه آلمانی FAZ

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
babak دوشنبه 4 تیر 1397 ساعت 01:53

تغییرات لوو امیدوار کننده است گرچه هنوز انتقادات متوجه اوست اما ظاهرا به تدریج تغییرات انجام می شود ، جای امیدواری است که بازی به بازی بهتر شوند ، استفاده از بازیکنی مثل برانت در مدت زمان بیشتر به تیم سرعت بیشتر می دهد ،،هنوز کار تمام نشده ، بازی با کره جنوبی آسان نیست ، الان اول راه هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد