وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

در پشت پرده پاسخ منفی توماس توخل به بایرن مونیخ چه موضوعی نهفته است؟

سران باشگاه بایرن مونیخ شانس جذب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید را از دست داده اند که رابطه دوستانه و تنگاتنگ اولی هونس با یوپ هاینکس از دلایل اصلی این موضوع محسوب می شود.  

بایرن مونیخ نه تنها رکورددار قهرمانی در بوندس لیگا است، بلکه به تازگی در زمینه به تعویق انداختن تصمیم گیری در مورد مسائل مهم و مربوط به آینده باشگاه نیز به رکورد جدیدی دست یافته است.

در واقع یافتن جانشینی مناسب برای یوپ هاینکس که در تابستان پیش رو به دوران حضور موقت خود در بایرن مونیخ خاتمه خواهد داد، یکی از اولویت های اصلی" کمیسیون انتخاب مربی" باشگاه بایرن مونیخ در این فصل بوده است. کمیسیونی چهار نفره که از کارل هاینتس رومنیگه رئیس هیات مدیره باشگاه، اولی هونس رئیس باشگاه، حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی باشگاه و یوپ هاینکس سرمربی کنونی بایرن مونیخ تشکیل شده است. سه چهارم از اعضای این باشگاه با انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ موافق بوده اند و تنها اولی هونس رئیس ابدی باشگاه در ابتدا با چنین انتخابی به صورت کامل موافق نبوده است و پروسه اخذ موافقت اولی هونس هفت ماه زمان برده است.

با این وجود تغییر نظر اولی هونس در این زمینه اندکی دیر رخ داده است، چون بر طبق ادعای روزنامه های آلمانی Bild و Süddeutsche Zeitung (SZ) که پنج شنبه گذشته منتشر شد، توماس توخل به صورت رسمی به سران باشگاه بایرن مونیخ اعلام نموده که در حال مذاکره با یک باشگاه بزرگ دیگر در فوتبال اروپا برای قبول سرمربی گری آن قرار دارد. یک روز بعد از انتشار چنین خبری سران باشگاه بایرن مونیخ سعی کردند تا رضایت توماس توخل برای پذیرش هدایت مونیخی ها از تابستان 2018 را جلب نمایند، اما به ادعای روزنامه SZ توماس توخل در یک ویدئو کنفرانس باز هم بر موضع خود مبنی بر توافق با باشگاهی دیگر تاکید نموده است.

در اواخر ماه مارس و در حالی که باشگاه بایرن مونیخ به حساس ترین زمان فصل وارد می شود، شنیدن پاسخ منفی از سوی توماس توخل می تواند به ضربه ای سخت برای این باشگاه تعبیر شود. چون توماس توخل که در حال حاضر در کنار یورگن کلوپ از بهترین سرمربیان آلمانی در سطح باشگاهی به حساب می آید دیگر در دسترس باشگاه نخواهد بود و گزینه های باقی مانده برای نشستن بر روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ بسیار محدودتر شده اند. حال این پرسش مطرح می شود که چرا بایرن مونیخ و یا به عبارت دقیق تر اولی هونس تا این حد برای انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید خود تعلل کرده است؟

دستاوردهای توماس توخل در دورتموند قابل توجه بوده اند. البته این سرمربی 44 ساله در هنگام ترک باشگاه خبرساز تر شد، چون وی در حالی که با هانس یوآخیم واتسکه از سران باشگاه دورتموند وارد جنگی لفظی شده بود، از هدایت این باشگاه کناره گیری نمود. آیا این موضوع دلیل اصلی تعلل اولی هونس برای ابراز موافقت خود با توماس توخل بوده است؟ چون بعد از اخراج کارلو آنچلوتی از سمت مربیگری بایرن مونیخ در ماه سپتامبر گذشته، توماس توخل در دایره کاندیداهای اصلی مربیگری در مونیخ قرار داشته است. با این حال اولی هونس بعد از اخراج آنچلوتی نیز توانست با انتخاب یوپ هاینکس حرف خود در باشگاه بایرن مونیخ را به کرسی نشاند و از آن زمان به بعد نیز وی به امید کسب موافقت یوپ هاینکس برای تمدید دوران حضور خود در آلیانز آرنا، در معرفی توخل به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ تعلل کرده است.

البته بعد از انتخاب یوپ هاینکس به عنوان سرمربی موقت بایرن مونیخ در اکتبر گذشته، رومنیگه با توماس توخل به طور مداوم در تماس بوده است. با این وجود بر طبق ادعای SZ سران بایرن مونیخ جمعه گذشته برای اولین بار در هفت ماه گذشته به صورت جدی برای جلب رضایت و موافقت توماس توخل تلاش کرده اند، تلاشی که با پاسخ منفی توماس توخل با شکست مواجه شده است. در حقیقت اولی هونس در این مدت بیشتر به دنبال جلب رضایت هاینکس برای تمدید قرارداد خود در تابستان 2018 بوده و از اولین اخراج وی در اوایل دهه نود میلادی همچنان به عنوان بزرگترین اشتباه دوران ریاست خود در باشگاه بایرن مونیخ نام می برد. البته جایگزینی پپ گواردیولا به جای یوپ هاینکس در اواخر سال 2013 نیز چندان به دور از جنجال نبوده است.

با این تفاسیر و بعد از پاسخ منفی توماس توخل، یوپ هاینکس و امید سران بایرن مونیخ به ماندن وی در شهر مونیخ به گزینه اول و اولویت اصلی آنها برای نیمکت مربیگری باشگاه بدل شده است. سران مونیخی البته در سال 2013 توانستند رضایت پپ گواردیولا برای پیوستن به بایرن مونیخ را جذب کنند در حالی که وی بعد از رسیدن به موفقیتی بی نظیر در بارسلونا در بین باشگاه های بزرگ اروپایی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بود. سران باشگاه بایرن مونیخ این بار در مورد توماس توخل موفق به تکرار داستانی مشابه نشدند و به نظر می رسد که به راحتی مجوز حضور این سرمربی آلمانی را در یکی از باشگاه های رقیب اروپایی خود صادر نموده اند.

اگر مونیخی ها در مدت زمان اندک باقی مانده موفق به جلب رضایت یوپ هاینکس برای ادامه فعالیت در مونیخ نشوند، باید انتخاب خود را به گزینه های باقی مانده نظیر لوسین فاروه، نیکو کوواچ، رالف هازن هوتل محدود نمایند. به هر حال برای سران بایرن مونیخ بعد از جواب رد توخل، دیگر زمانی جهت به تعویق انداختن تصمیم نهایی نمانده است.

از وب سایت آلمانی Sport1

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد