وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بزرگ ترین چالش بایرن مونیخ در سال های اخیر: خداحافظی با لواندوفسکی؟

در روزهای اخیر گمانه زنی ها در زمینه تمایل روبرت لواندوفسکی به ترک بایرن مونیخ و پیوستن به رئال مادرید به شدت افزایش یافته است. بی تردید این مهاجم لهستانی دلایلی فراتر از مسائل مالی برای چنین انتقالی دارد که می تواند برای مونیخی ها بسیار گران تمام شود. 

 

روبرت لواندوفسکی برای آخرین سال های دوران حرفه ای فوتبال خود اهداف روشنی را در نظر گرفته است. مهاجم لهستانی باشگاه بایرن مونیخ در این زمینه در کتاب خاطرات خود آورده است:

“به شدت در آرزوی فتح لیگ قهرمانان هستم. می خواهم بعد از اتمام دوران فوتبالم همه عناوین ممکن را در ویترین افتخارات خود داشته باشم.
 

لواندوفسکی در خانه خود اتاقی را به همه جام ها، عناوین و افتخارات تیمی و انفرادی که تا کنون کسب کرده، اختصاص داده است و در فصل آینده این امکان وجود دارد که وی در لباس باشگاهی دیگر به دنبال شکار عناوینی تازه تر باشد. نشانه هایی مبنی بر اینکه مهاجم لهستانی در فکر ترک مونیخ است، دیده شده و به صورت واضحی وی مایل به حضور در رئال مادرید و به واقعیت تبدیل کردن رویاهای خود است. باشگاه رئال مادرید نیز به نظر در حال رصد کردن شرایط لواندوفسکی و انجام چنین انتقالی در تابستان پیش رو است. هر چند که این مهاجم لهستانی حدود یک سال پیش قرارداد خود را با مونیخی ها تا سال 2021 تمدید کرده است.

 

پیشنهاد رونالدو به لواندوفسکی

در تابستان آتی لواندوفسکی 30 ساله خواهد شد و انتقال احتمالی وی به رئال مادرید در ایده آل ترین زمان ممکن رخ خواهد داد و بی تردید قرارداد احتمالی وی با رئال مادرید می تواند به بزرگترین و آخرین قرارداد دوران حرفه ای وی تبدیل شود. مادریدی ها از سال 2013 و بعد از پیروزی 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دنبال جذب لواندوفسکی بوده اند. مهاجم زهرداری که در آن دیدار فراموش نشدنی موفق به ثمر رساندن هر چهار گل نماینده آلمان شد. بعد از اتمام این دیدار به نقل از برخی رسانه های اسپانیایی فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید در دیدار کوتاهی با لواندوفسکی به وی گفته بود: "ما خواهان حضور تو در باشگاه خودمان هستیم."

حتی کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید نیز بعد از پیروزی 4-2 مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته، به لواندوفسکی پیشنهاد حضور در جمع مادریدی ها را داده است. به هر حال سران باشگاه رئال مادرید به شدت به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای کریم بنزما هستند و در کنار روبرت لواندوفسکی شرایط هری کین مهاجم باشگاه تاتنهام را نیز زیر نظر گرفته اند. 

بر اساس گزارش های برخی رسانه های انگلیسی لواندوفسکی همچنین مورد توجه باشگاه های چلسی و منچستریونایتد نیز قرار گرفته تا رئال مادرید در راه جذب وی بدون رقیب نباشد و از سوی دیگر با توجه به اینکه لواندوفسکی به تازگی با تغییر مدیر برنامه های خود، پینی زهاوی را به این سمت برگزیده، احتمال تغییر باشگاه از سوی این مهاجم لهستانی بسیار بالا به نظر می رسد. چون زهاوی 73 ساله از شبکه ارتباطی بسیار وسیعی بین باشگاه های معتبر فوتبال اروپا برخوردار است و ردپای وی در برخی از بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال اروپا قابل رویت است.

انتقال به رئال مادرید به دلایل گوناگونی برای روبرت لواندوفسکی جذاب خواهد بود، وی می تواند دستمزد خود را افزایش دهد. ضمن اینکه شانس فتح لیگ قهرمانان با رئال مادرید نسبت به بایرن مونیخ بالاتر به نظر می رسد و همچنین نباید فراموش کرد که لواندوفسکی به صورت بین المللی تری می تواند در مادرید برند خود را به نمایش بگذارد.

 

RL9 در مسیر CR7

روبرت لواندوفسکی در شبکه های اجتماعی خود را RL9 می نامد و بیش از دوازده میلیون نفر وی را در دنیای مجازی تعقیب می نمایند. آنا همسر وی نیز که از ستاره های دنیای Fitness به حساب می آید در صورت انتقال لواندوفسکی به مادرید می تواند به چهره شناخته شده تری بدل گردد. کوچراسکی مدیر برنامه های سابق لواندوفسکی در این زمینه پیش از این مدعی شده بود:

“روبرت هنوز جای پیشرفت بیشتری دارد. همه می دانند که وی می تواند در دنیای فوتبال به بازیکن بزرگتری تبدیل شود. ما در چنین مسیری گام خواهیم برداشت و برای مطرح تر شدن برند جهانی وی تلاش خواهیم کرد.
 

برای بایرن مونیخ اما جدایی لواندوفسکی بسیار گران تمام خواهد شد چون در حال حال حاضر در کادر مونیخی ها وی به همراه مانوئل نویر تنها بازیکنان بدون جانشین محسوب می شوند. هفته گذشته و در رویارویی با هرتابرلین این مهاجم لهستانی برای دویست و پنجاهمین بار در دیداری از بوندس لیگا به میدان رفت. در رقابت هایی که وی موفق به ثمر رساندن 171 گل نیز شده است. لواندوفسکی در لباس بایرن مونیخ حتی عملکردی موثرتر از گرد مولر اسطوره تکرار نشدنی مونیخی ها داشته است، چون گرد مولر ملقب به بمب افکن به طور میانگین در هر 105 دقیقه یک گل به ثمر رسانده، در حالی که چنین آماری برای لواندوفسکی هر 88 دقیقه یک گل است. آمار خیره کننده ای که از نظر بسیاری از کارشناسان وی را به بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان بدل کرده است.

سران مونیخی بی تردید با مبلغی بیش از 80 میلیون یورو اجازه خروج لواندوفسکی را صادر خواهند نمود، البته اگر آنها برنامه ای برای فروش مهاجم خود داشته باشند. چون یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ به تازگی در پاسخ به پرسشی در زمینه احتمال فروش لواندوفسکی مدعی شده: "بایرن مونیخ هرگز باشگاهی فروشنده نیست." با این وجود لواندوفسکی می تواند به اولین بازیکنی در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ تبدیل شود که سران باشگاه با واگذاری وی بیش از یک صد میلیون یورو درآمد داشته اند.

آیا زمان واگذاری لواندوفسکی فرا رسیده است؟ روز چهارشنبه روزنامه آلمانی Bild در مطلبی خبر درگیری بین متس هوملس و لواندوفسکی را منتشر نمود که بر طبق آن هوملس به خاطر عدم جدیت لواندوفسکی در تمرینات با وی درگیر شده است. آیا از بروز چنین اتفاقی می توان به عنوان آغاز ناسازگاری لواندوفسکی با باشگاه نام برد؟

تیمو ورنر گزینه مورد نظر مونیخی ها

با همه این تفاسیر سران باشگاه بایرن مونیخ به شدت به دنبال تسریع در روند تغییر نسل کادر بازیکنان خود هستند. قرارداد یان کریستین دریزن به عنوان مدیر امور مالی باشگاه به تازگی تا سال 2023 تمدید شده است. کسی که همواره در مذاکرات برای جذب بازیکنان جدید و انعقاد قرارداد با آنها نقشی مهم داشته است. در فصل آتی لئون گورتسکا و سرگی گرنابری به عنوان دو بازیکن ملی پوش آلمانی به ترکیب تیم اضافه خواهند شد. مالکوم از تیم بوردوی فرانسه به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای پست مهاجم کناری مطرح است و به همین دلیل در صورت جدایی لواندوفسکی مونیخی ها به شدت نیازمند به جذب مهاجمی جدید خواهند بود.

تیمو ورنر جوان از تیم لایپزیش یکی از گزینه های مورد نظر سران بایرن مونیخ در این زمینه محسوب می شود و رالف رنگنیک مدیر ورزشی باشگاه لایپزیش به همین دلیل خواهان تمدید قرارداد این ملی پوش آلمانی شده است. هر چند که قرارداد ورنر با لایپزیش در حال حاضر تا سال 2020 اعتبار دارد. در صورت شکست مونیخی ها در راه جذب تیمو ورنر، آنها برای جانشینی لواندوفسکی مجبور به جذب مهاجمی از خارج بوندس لیگا خواهند بود. موضوعی که می تواند به بزرگترین چالش این تیم در سال های اخیر بدل شود.

 

از وب سایت روزنامه آلمانی Die Welt

 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
mehrangermany شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 14:51

حامد یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 14:22

خدانگهدار لواندوسکى...
سلام بر ورنر...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد