وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آرتورو ویدال و عدم هراس از انتقال گورتسکا به بایرن مونیخ

از آرتورو ویدال به عنوان یکی از بازنده های اصلی انتقال لئون گورتسکا به بایرن مونیخ نام برده می شود، با این وجود این جنگجوی شیلیایی قصد تسلیم شدن ندارد. آینده وی در مونیخ را می توان به عواملی دیگر وابسته دانست. 

 

نبردی بسیار بزرگ در انتظار آرتورو ویدال جنگجوی خود خوانده بایرن مونیخ خواهد بود و وی با عملکرد فوق العاده خود در بازی مقابل هوفنهایم از رقابت های این هفته بوندس لیگا به اثبات رساند که آماده ورود به چنین نبردی بوده و آن را پذیرفته است و شاید به همین دلیل ویدال یک روز بعد از انتشار رسمی خبر انتقال لئون گورتسکا به بایرن مونیخ در توئیتر نوشت"اگر مسیر سخت باشد، تنها سخت کوشانی همانند من می توانند آن را ادامه دهند."

آرتورو ویدال به خوبی می داند که با اضافه شدن لئون گورتسکا به کادر بایرن مونیخ از تابستان 2018، شانس وی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم کاهش خواهد یافت و این موضوع شرایط وی رادر مونیخ برای بلند مدت با مشکل مواجه خواهد نمود. با این وجود این جنگجوی شیلیایی قصد تسلیم شدن ندارد، هر چند آینده وی در آلیانز آرنا به عواملی متعدد بستگی دارد که شاید وی نتواند خود چندان در آنها تاثیری داشته باشد. این یادداشت به بررسی این عوامل می پردازد.

یک- عملکرد آرتورو ویدال

آرتورو ویدال با اراده قوی، هوش بالای بازی خوانی و توانایی فیزیکی فوق العاده ای که دارد می تواند به بهترین بازیکن میانی در دنیای فوتبال بدل شود. با این وجود این هافبک شیلیایی از زمان حضور دو و نیم ساله خود در مونیخ به ندرت این عملکرد مورد انتظار را از خود به نمایش گذاشته و نتوانسته پتانسیل و توانایی فوق العاده خود را به اثبات رساند.

بیشتر کارشناسان فوتبال آلمان، بیش از همه از حضور کارلو آنچلوتی بر روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخربه عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی عملکرد نه چندان قابل دفاع آرتورو ویدال در مونیخ نام برده اند. در زمان حضور این سرمربی ایتالیایی ویدال چندان به صورت جدی در تمرینات تیمی شرکت نمی کرد و در زمین مسابقه نیز از توان لازم برای به معرض نمایش گذاشتن پتانسیل واقعی خود برخوردار نبود. حتی ویدال در زمان حضور آنچلوتی در مونیخ به دلیل ایجاد یک زد و خورد در یکی از رستوران های این شهر، حاشیه ساز شد و لقب Bad Boy مونیخ از سوی مطبوعات آلمانی به وی تعلق گرفت.

البته چنین مسائلی بعد از بازگشت یوپ هاینکس به مونیخ دیگر دیده نشده است. جانشین کارلو آنچلوتی در بایرن مونیخ، پیش از این نیز در زمان حضور خود در بایرلورکوزن از سابقه همکاری با آرتورویدال برخوردار بوده است و در صحبت های که با این هافبک شیلیایی داشته به طور واضح به وی اعلام نموده که هرگز تحمل چنین بی نظمی هایی را نخواهد داشت. یوپ هاینکس در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در این زمینه فاش نمود:

“من به ویدال گفتم که از شناخت بسیار خوبی نسبت به توانایی ها و پتانسیل تو برخوردار هستم. اما به تو بازی های زیادی نخواهد رسید اگر خود را هر چه زودتر به فرم ایده آل نرسانی و از این بی نظمی ها فاصله نگیری.
 

چهار ماه بعد از حضور هاینکس بر روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ، ویدال به هافبکی قابل اعتماد در میانه میدان بدل شده که با حضور خود در بخش دفاعی خط میانی بایرن مونیخ، نه تنها سبب ایجاد تعادل در میانه میدان شده، بلکه در امر گل زنی نیز عملکردی ایده آل داشته و توانسته با به ثمر رساندن شش گل در رقابت های این فصل بوندس لیگا خود را بعد از روبرت لواندوفسکی به دومین گل زن برتر تیم تبدیل نماید. حال اگر عملکرد خوب ویدال در ادامه رقابت های فصل و به خصوص در مراحل حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تداوم داشته باشد، سران باشگاه به همین سادگی مجوز خروج وی از بایرن مونیخ را صادر نخواهند نمود.

دو- سرمربی فصل آتی بایرن مونیخ

اگر یوپ هاینکس همچنان در مونیخ ماندگار شود، بی تردید هرگز راضی به جدایی آرتورو ویدال نخواهد شد. این سرمربی کهنه کار آلمانی پبش از بازی این هفته تیمش مقابل هوفنهایم نیز به صورت واضحی در این زمینه مدعی شده بود:" می توان احساس نمود که ویدال بازیکن بسیار سطح بالا و فوق العاده ای است که از تجربه بسیار خوبی در سطح بین المللی فوتبال برخوردار است." و از وی به عنوان یکی از "نیروهای بنیادی" تیم خود نام برده بود.

اما با توجه به اینکه به احتمال فراوان یوپ هاینکس در تابستان 2018 به دوران بازنشستگی خود باز خواهد گشت، از آینده ویدال در مونیخ نمی توان چندان مطمئن بود. با این تفاسیر اگر سرمربی آینده بایرن مونیخ اعتقاد چندانی به آرتورو ویدال نداشته باشد، سران این باشگاه ترجیح می دهند که این هافبک شیلیایی را در همین تابستان پیش رو به فروش رسانند، چون قرارداد ویدال تا سال 2019 اعتبار دارد و در آن زمان وی به صورت بازیکن آزاد می تواند مونیخ را به مقصد هر تیمی ترک نماید. با این وجود سران مونیخی در تلاش هستند که یوپ هاینکس را به تمدید همکاری خود به مدت یک فصل دیگر متقاعد نمایند و یا به هر طریق از نظرات و پیشنهادات وی برای انتخاب سرمربی جدید و کادر آتی تیم بهره گیرند که هر یک از این اتفاقات می تواند به نفع آرتورو ویدال تمام شود.

سه- آنتونیو کونته

آرتورو ویدال برای درخشش در میدان نیاز به اعتماد کامل سرمربی تیم دارد، در صورت جدایی هاینکس و عدم احساس چنین اعتمادی توسط ویدال از سوی سرمربی جدید بایرن مونیخ، وی ترجیح خواهد داد به پیشنهاد سرمربی سابق و مورد اعتماد خود، آنتونیو کونته فکر کند و به لندن نقل مکان نماید. سرمربی ایتالیایی چلسی سال گذشته اعلام کرده بود که مایل است بار دیگر از حضور آرتورو ویدال در ترکیب تیم خود استفاده کند، این دو بین سال های 2011 تا 2014 از سابقه همکاری بسیار خوب و موفقی برخوردار هستند. همکاری درخشانی که منجر به فتح پنج عنوان مختلف شد.

مشکل اساسی در این زمینه اما عدم اطمینان نسبت به ادامه حضور آنتونیو کونته بر روی نیمکت مربی گری آبی های لندنی است. چون اختلافات فراوانی بین این سرمربی ایتالیایی و رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی وجود دارد و به احتمال فراوان همکاری کونته با چلسی در تابستان 2018 به پایان خواهد رسید. در صورت رقم خوردن چنین اتفاقی، انتقال ویدال به لندن منتفی خواهد شد. البته در روزهای اخیر گمانه زنی های دیگری مبنی بر تمایل باشگاه منچستریونایتد نسبت به جذب ویدال نیز منتشر شده است و باشگاه اینتر و برخی از باشگاه های چینی نیز پیشنهاداتی برای انتقال این هافبک شیلیایی داشته اند، هر چند که از لحاظ ورزشی چنین پیشنهاداتی از جانب باشگاه های چینی برای ویدال هرگز جذاب و چالش برانگیز نخواهند بود.

چهار- لیگ قهرمانان اروپا

آرتورو ویدال در سطح رقابت های باشگاهی به افتخارات فراوانی دست یافته اما فتح لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه ورزشی وی به ثبت نرسیده است. در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها در فصل گذشته و در دیدار مقابل رئال مادرید، ویدال با از دست دادن یک ضربه پنالتی و اخراج از زمین مسابقه، نقش بسیار پررنگی در شکست و ناکامی مونیخی ها داشت. ویدال خود همواره تاکید کرده که به شدت خواهان کسب قهرمانی در این معتبرترین رقابت های باشگاهی فوتبال در سطح جهان است و به همین دلیل امکان انتقال وی به تیم هایی که از شرایط لازم برای فتح لیگ قهرمانان اروپا برخوردار نباشند، به شدت کاهش می یاید. البته اگر این هافبک شیلیایی با بایرن مونیخ در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان، به موفقیتی دست نیابد.

پنج- خانواده

خانواده آرتورو ویدال از شرایط زندگی خود در مونیخ بسیار راضی هستند و هرگز تمایلی به ترک این شهر ندارند و پروسه درمان پسر هشت ساله آرتورو ویدال که از زمان تولد دچار بیماری دیابت است، مهم ترین دلیل عدم تمایل آنها به ترک مونیخ است. چون پزشکان مونیخی پیشرفت بسیار فوق العاده ای در معالجه بیماری پسر ویدال داشته اند و خانواده وی به هیچ وجه مایل به قطع این پروسه درمانی موفقیت آمیز نیست.

با تمام این تفاسیر مشخص است که ویدال میدان را بدون نبرد به لئون گورتسکا واگذار نخواهد نمود چون یک جنگجوی واقعی هرگز هراسی از نبرد ندارد و جنگیدن و به چالش کشیدن جزئی از طبیعت یک جنگجو است.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد