وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دوم شدن بایرن در گروه؛ اتفاقی خوب یا بد؟

همانند سال قبل باواریایی ها در کسب صدرنشینی در گروهشان ناکام ماندند در قرعه کشی مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در گلدان تیم های دوم قرار بگیرند.  
فصل گذشته قرار گرفتن در رده ی دوم برای بایرن اتفاق خوبی بود چرا که برخی تیم های قدرتمند نیز در گروهشان دوم شده بودند. بایرن فصل قبل به قرعه ی مناسب خود یعنی آرسنال برخورد کرد تا براحتی راهی مرحله ی یک چهارم گردد.

حال قصد داریم تا ببینیم که آیا دوم شدن بایرن در این فصل از رقابت ها به نفعش خواهد بود یا خیر.

از گروه یک منچستر یونایتد و بازل صعود کرده اند.پر واضح است که در این گروه دوم شدن بایرن احتمال برخورد با رقیب قدرتمند تر را ممکن می شود و دیدار با منچستر یونایتد بسیار سخت تر از مصاف با بازل می باشد.

از گروه سوم رم و چلسی صعود کرده اند. اگر چه تیم پایتخت نشین تیتالیایی این فصل عملکرد خوبی داشته و در گروهی که چلسی و اتلتیکو مادرید بوده توانسته صدرنشین شود، اما بدون تردید مصاف با چلسی کونته قطعا برای بایرن سخت تر می بود. بایرن نشان داده که در برابر تیم های با خصوصیت تدافعی به مشکل می خورد. همچنین با توجه به سرگروه شدن تیم های انگلیسی، اگر بایرن نیز سر گروه می شد، احتمال رویارویی با جلسی یک سوم(33.3درصد) بود که در قرعه کشی بسیار شانس بالاییست. از این رو در این گروه دوم شدن بایرن برای این تیم به نفع بوده است.

از گروه چهارم بارسلونا و یوونتس صعود کرده اند. اگرچه در نگاه اول بارسلونا رقیب سخت تری بنظر می آید اما یووه که در 3 دوره ی قبلی 2 بار فینالیست شده است نیز به هیچ وجه رقیب آسانی نیست. شاید بتوان تنها تفاوت این دو تیم را در فوق ستاره ای به اسم مسی دید که در تیم ایتالیایی چنین بازیکنی که بتواند در مواقع نیاز بازی را به اصطلاح در بیاورد وجود نداشته باشد. با این حال با  توجه به عملکرد بایرن در سالیان اخبر برابر بارسلونا و تیم های اسپانیایی و همچنین یوونتوس، شاید بانوی پیر رقیب به مراتب بهتری برای بایرن می بود و از این گروه نیز دوم شدن بایرن رقیب سخت تری را برایش خواهد آورد.

از گروه 5م لیورپول و سویا صعود کرده اند.خط آتش لیوپرول در دور گروهی فوق العاده بوده و رکورد بیشترین گل زده ی یک تی انگلیسی در دور گروهی لیگ قهرمانان نیز شکسته شده است. با این حال دفاع متزلزل عبیست که از لیورپول کلوپ در فصل گذشته و بخصوص این فصل گرفته شده است. فارغ از اسپانیایی بودن، سویا شاید چندان مزیت دیگری نسبت به بایرن نداشته باشد و شاید خیلی کم، اما دیدار با سویا به مراتب برای بایرن آسان تر جلوه می کرد.

از گروه ششم منچستر سیتی و شاختار صعود کرده اند. تیم فوق العاده ی پپ گواردیولا که تمامی تیم ها را از پیش رو بر می دارد، در دیدار تشریفاتی به شاخار باخت تا نخستین شکست فصلش را تجربه کند. توضیح زیادی در مورد این گروه لازم نیست و سختی دیدار با منچستر سیتی به نسبت مصاف با شاختار، بر کسی پوشیده نیست.

از گروه هفتم بشیکتاش و پورتو صعود کرده اند. هر دو رقیب بعید است برای بایرن مشکل ساز باشند و دیدار با یکی ازاین دو تیم، نه تنها برای بایرن بلکه برای هر تیم دیگری آرزو می باشد!

از گروه هشتم تاتنهام و رئال مادرید صعود کرده اند. شاید تنها دلخوشی باواریایی ها برای دوم شدن روبرو نشدن با رئال باشد. بایرن که زمانی گربه سیاه رئال بود در مصاف های اخیر برابر این رقیب شکست خورده و طبیعتا هیچ طرفدرار بایرنی راضی نیست که استرس دیدار با رئال را آن هم در مرحله ی یک هشتم دوست داشته باشد. این موارد باعث می شود تا تاتنهام با عملکرد فوق العاده اش باز هم برای بایرن گزینه ای ساده تر به نظر بیاید.

با این تفاسیر دوم شدن بایرن تنها در دو مورد(گروه سوم و هشتم) به نفع بایرن شده است و در 4 گروه(اول،چهارم،5م و 6م) رقبایی سخت برای بایرن در انتظار خواهد بود. در گروه هفت نیز اول یا دوم شدن چندان تفاوتی نمی نمود. با این حال شاید دیدار با یکی از دو تیم بارسا و یووه، و همچنین لیورپول و سویا برای بایرن تفاوت چندانی نیز نداشته باشد.

اگر از بابت آمار نگاه کنیم، بیشترین گل زده(به استثنای پاریسن ژرمن) در اختیار لیورپول می باشد که جزو رقبای بایرن می باشد.

کمترین گل زده در اختیار یووه با 7 گل است که جزو تیم ها دوم است و با بایرن روبرو نمی شود.

کمترین گل خورده در اختیار بارسلوناست که تنها یک گل خورده است و جزو رقبای احتمالی بایرن می باشد.

بیشترین گل خورده در بین تیم های صعود کرده نیز در اختیار سویا با 12 گل خورده ست که به سبب دوم شدن با بایرن روبرو نمی شود.

با این تفاسیر، تنها مزیت دوم شدن بایرن عدم روبرویی با رئال است که با توجه به دیگر رقبای قدرتمند این مزیت تا حدودی رنگ می بازد. بنظر می رسد دوم شدن در این فصل چندان برای بایرن خوب نیست و آشی که کارلو آنجلوتی برای بایرن پخت ممکنست عواقب بدتری برای بایرن در پیش داشته باشد.نظر شما چیست؟

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
حمید جمعه 17 آذر 1396 ساعت 09:45

این اراجیف چیه اینجا؟؟؟؟
اصلا من دوست داشتم به رئال بخوریم تا ببینم داور دوباره میخاد....
آ اس رم رو چرا پایین تر از چلس دونسته؟
یا هری کین رو چرا پایین تر از رونالدو
اخه اگه داور پارسال اونطوری براشون بازی رو در نمی اورد و گل های افساید رو نمی پذیرفت که پرونده ی رونالدو با چهار پنج گل بسته میشد.متاسفانه قیاس ها نادرستند

حمید جمعه 17 آذر 1396 ساعت 13:41

هر کی با من مخالفا خواهشا دلیلشو بگه

جواد جمعه 17 آذر 1396 ساعت 16:05

اتفاقا من که فکرش میکنم میگم کاش به رئال میخوردیم

FC BAY جمعه 17 آذر 1396 ساعت 20:55

Hamid جمعه 17 آذر 1396 ساعت 23:10

این احتمالات روی کاغذ درسته. ولی تیمی که ادعای قهرمانی داره نباید ترسی از قرعه کشی داشته باشه. باید توانایی مقابله با رئال بارسا و.. داشته باشه. من که خیلی امیدوارم. سابقه نشون داده بایرن از پس تیم های انگلیسی و .. خوب بر میاد ولی در مقابل اسپانیایی ها زود به هم میریزه.

حمید جمعه 17 آذر 1396 ساعت 23:50

سابقه نشون داده هاینکس فوق العادس.همیییییین و بس.پیش به سوی هر حریفی.فقط کاش اسپانیا رو اینطوری بزرگش نمیکردند که واقعا هیچ قدرتی نداره.همین رئال مطمئن باشید اگه حتی به چلسی هم بخوره حذف میشه.هرچند نمیخوره.تاتنهام ی سر و گردن از رئال و بارسا و یووه و لیورپول و اینا بالاتره.بارزترین تفاوت بایرن هاینکسه که به همشون قدرتش میچربه

آلمان کبیر شنبه 18 آذر 1396 ساعت 13:07

این ها چیه مینویسید؟
درسته هرکی حق داره نظر خودش رو بگه. ولی یکی نیست بگه مرد حسابی مینویسی باید با همه رقابت کنیم اصلا اول به رئال بخوریم!!! این وسط مصدومیت و محرومیت بابت بازی های سنگین چندین برابر میشه و. همین میتونه دلیلی بشه با قوای کمتری در دیدار های آتی پا به میدان بگذاریم.
جام ملت هارو فراموش کردید؟
ایتالیا اسپانیا رو حذف کرد آلمان ایتالیا رو حذف کرد و کلی مصدوم و محروم گذاشت رو دست آلمان...
بعد فرانسه که 2 بازی راحت کرده بود اومد آلمان که ضعیف شده بود رو برد و کلی فشار به خودش اومد. از اون طرف پرتغال اومد تتمه فرانسه رو به زور برد قهرمان شد.
مسیر رو نگاه کنید
مهمه تا فینال بازی های راحتی بخوره بهت راحت بیای بدون محروم و مصدوم
قدرت یه تیم ممکنه با قرعه های سخت و بد تضعیف بشه و در یک بازی نتونه با تمام قوا بازی کنه و حتی در مقابل تیمی که به واقع ازش ضعیف تر هم هست شکست بخوره
دیگه آخر شانس پرتغال بود... حتما همه موافقید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد