وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بروسیا دورتموند - بایرن مونیخ؛ آمار و چهره های برتر

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، باواریایی ها امشب در حساس ترین دیدار نیم فصلشان در بوندس لیگا، در خانه ی رقیب همیشگی شان - به دنبال تداوم بخشیدن به پیروزی های خود تحت هدایت هاینکس می باشند.  

دورتموند رقیب امشب بایرن حال و روز خوبی  ندارد. پس از شروعی خوب در لیگ ، مردان بوژ چندیست که در کسب نتیچه ناکام هستند و همین امر باعث شده دورتموند که با 5 امتیاز صدرنشین بود، اکنون در شروع هفته ی 11م، با 3 امتیاز عقب تر در رده ی دوم قرار بگیرد. دورتموند در 3 دیدار اخیرش در لیگ 2 شکست داشته و تنها 1 امتیاز کسب کرده و 9 گل خورده است.عملکرد دورتموند در این 3 دیدار ،بدترین عملکرد این تیم از فصل 2014-15 می باشد.

اما بایرن در شرایطی کاملا متفوات دورتموند قرار دارد و با هاینکس توانسته 6 پیروزی پیاپی کسب کند.بایرن در لیگ در 3 دیدار گذشته اش ضمن پیروزی، گلی نخورده است. با وجود مصدومیت فراوان باواریایی ها توانستند از روزهای سخت خود با موفقیت عبور کنند.

**آمار و ارقام

-بایرن تا کنون 117 بار( 96 بار در لیگ،10 بار جام حذفی،3 بار در لیگ قهرمانان،یک بار در لیگاپوکال و 7 بار در سوپرکاپ آلمان) برابر دورتموند قرار گرفته که 52 برد( 43 برد در لیگ،5 برد در جام جدفی، یک برد در لیگ قهرمانان،یک برد در لیگا پوکال و دو برد سوپرکاپ) و 31 شکست( 24 باردر لیگ، 2 بار در جام حذفی،یک بار در لیگ قهرمانان،4 بار در سوپرکاپ) حاصلش بوده. بایرن در این دیدار ها 213 گل(179 گل در لیگ،18 گل در جام حذفی، 2 گل در لیگ قهرمانان، 2 گل در لیگا پوکال و 12 گل در سوپرکاپ) زده و 147 گل(117 گل در لیگ، 12 گل در جام حذفی، 2 گل در لیگ قهرمانان، 15 گل در سوپرکاپ ) نیز خورده است.

-به میزبانی دورتموند،بایرن تا کنون 54 بار( 48 بار در لیگ، 1 بار لیگ قهرمانان،5 بار در سوپرکاپ آلمان) برابر دورتموند قرار گرفته که  15( 14 برد در لیگ،1 برد سوپرکاپ) و 19 شکست( 15 باردر لیگ، 1 بار در لیگ قهرمانان،3 بار در سوپرکاپ) حاصلش بوده. بایرن در این دیدار ها 71 گل(64 گل در لیگ، 7 گل در سوپرکاپ) زده و 78 گل(67 گل در لیگ، 8 گل در سوپرکاپ،3 گل در لیگ قهرمانان ) نیز خورده است.

-بایرن تنها تیم بوندس لیگاییست که توانسته از 4 دیدار گذشته 12 امتیاز ممکن را کسب کند.

-علی رغم فصول گذشته، بایرن این فصل در هفته ی 10م توانست به صدر جدول برسد.

- در 7 دیدار اخیر ، هر دو تیم 2 پیروزی کسب کرده اند.با این حال در بازی های لیگ و در 7 دیدار گذشته، بایرن 4 پیروزی داشته و تنها 1 بار مغلوب شده است.

-برد 4-0 دروتموند در فصل 1966-67 بهترین پیروزی این تیم در خانه اش برابر بایرن بوده است(لوتار امریش ، رینولد ووسهاب هر کدام 2 گل).پیروزی 5-1 بایرن در خانه ی دورتموند در لیگ 2009-10 نیز بهترین برد این تیم در خارج خانه برابر زردپوشان بوده است(گومز، شواینی، ریبری، مولر(2 گل)/متس هوملز)

-دورتموند 1-1 بایرن،پرتکرار ترین نتیجه ی دیدارهای این دو تیم در خانه ی دورتموند بوده است(9 بار).

-آخرین دیدار دو تیم به سوپرکاپ این فصل باز می گردد که بازی در وقت های عادی و اضافه 2-2 مساوی شد(پولیشیچ، اوبامیانگ/ لواندوفسکی،پیژک-گل بخودی-) و در ضربات پنالتی بایرن 5-4 پیروز شد.

-اما در فصل قبل، در دو مصاف انجام شده بین این دو تیم، دوترموند دیدار رفت را در خانه با یک گل(اوبامیانگ) برد،و در بازی برگشت بایرن 4-1 (ریبری، لواندوفسکی  2 بار، روبن/ گوتررو)پیروز شد.

این دو تیم تا کنون 5 بار در هفته ی 11م با هم دیدار کرده اند که3 مسابقه به میزبانی بایرن انجام شده.در فصل 1977-78 بایرن 3-0 بر دورتموند غلبه کرد(اوگن تالر، رومینیگه،گرد مولر).در فصل 1996-7 بازی بدون گل تمام شد و در فصل 2000-1 نیز بایرن 6-2 (صالی حمیدزیچ 2 بار،مهمت شول 2 بار، البر، سرجیو/هرلیخ، آدو)پیروز شد.دو دیدار هم به میزبانی دورتموند در این هفته برگزار شد که در فصل 2007-8 بازی بدون گل تمام شد.دیدار دیگر نیز به فصل قبل باز می گردد که زنبودها با تک گل اوبامیانگ پیروز شدند.

-هاینکس به نخستین مربی بایرن تبدیل شد که در 3 دیدرا ابتدایی اش با این تیم، گی دریافت نکرد.

-بروسیا دورتموند موفق شد در شش بازی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در درکلاسیکر ها بدون شکست باشد. آن ها همچنین موفق شدند در آن زمان چهار بار متوالی مقابل باواریایی ها به پیروزی برسند.

-در 8 فصل گذشته، بایرن و دورتمود قهرمانی ها را بین خدو تقسیم کرده اند(بایرن 6 و دورتموند 2 بار). همچنین از 16 جام ممکن این 8 فصل، بایرن و دورتموند 14 جام را تصاحب کرده اند.

-بایرن مونیخ نیز موفق شد از ماه مارس ۱۹۹۶ تا نوامبر ۲۰۰۲ در چهارده بازی مقابل زنبور ها شکست نخورد.

-نبرد امشب بین بهترین خط حمله و بهترین حط دفاع لیگ خواهد بود. دورتموند با 27 گل زده بهترین خط آتش و بایرن با 7 گل خورده بترین دیوار دفاعی لیگ را دارا هستند. البته بایرن با 24 گل دومین خط حمله ی لیگ را دارد و دورتموند نیز با 11 گل خورده 5مین دفاع خوب بوندی لیگا می باشد.

-پیش از شکست 3-2 برابر لایپزیک، دورتموند در 41 دیدار خانگی اش بازنده نبود. با اینحال زنبور ها در 16 دیدار اخیر خانگی شان تنها در 1 دیدار موفق به گلزنی نشده اند و در 6 دیدار اخیر خود در وست فالن هم حداقل 2 گل زده اند.

-بایرن نیز در 8 دیدار گذشته ی خارج خانه اش تنها 1 شکست دارد که برابر هافن هایم رقم خورد.

-هاینکس به عنوان مربی 28 دیدار اخیرش در لیگ را نباخته است(24 برد) و در 20 بازی گذشته اش نیز 19 پیروزی داشته است. دورتموند تنها تیمی ست که هاینکس  در این 20 دیدار نتوانست آن را شکست دهد(تساوی 1-1)

-مصدومان دورتموند شامل زاگالدوو،رویس، روده و دورم می باشد. در بایرن هم نویر، برنات، ریبری، کیمیش و مولر مصدوم م یباشند.

Tobias Stieler داور دیدار امشب م یباشد. Markus Jöllenbeck بهمراه Christian Gittelmann کمک های این دیدار می باشند. Bibiana Steinhaus نیز داور چهارم است. این داور 36 ساله دیدار افتتاحیه ی این فصل را بین بیارن و لورکوزن(برد3-1 بایرن) سوت زده است اما برای دورتموند در این فصل قضاوتی نداشته است.

 

**چهره های شاخص:

* بیشترین گل زده

گردمولر ، بایرن ، 15 گل

لونادوفسکی 13 گل(8 گل برای بایرن 5 گل برای دورتموند)

لوتار امریش ، دورتموند 8 گل

* بیشترین حضور

فیلیپ لام ، بایرن ، 32 بازی(2822 دقیقه)

میشائیل زورک ، دورتموند ، 33 بازی( دقیقه 2549)

* بیشترین کارت زرد

اشتفان روتر ، 6 کارت در دورتموند ، 1 کارت در بایرن

کریستین نرلینکر(4 کارت با لباس بایرن و 2 کارت با لباس دورتموند)

باستین شواین اشتایگر ،ژابی آلونسو،جووانی البر، بایرن ، 6 کارت

* دو کارته شدن

روتر،مارکوس برزنسکا،کوبا،لمن،کمپل،هنریخ،تورستن فرینگس ، دورتموند ، 1 بار

الاف تون، رافینیا ، فن بومل ، بالاک ، لیزارازو ، بایرن ، 1 بار

* کلرت قرمز

رافینیا ، افنبرگ ، کوفور ، بایرن 1 بار

کوسی ساکا ، اوانیلسون ، دورتموند 1 بار

* زدن دو گل در یک بازی

رومینیگه ، بایرن ، 3 بار

لوتار امریش ، رینولد ووساب ، دورتموند 2 بار

* هت تریک

گرد مولر ، روی ماکای ، بایرن 1 بار

لوتار امریش ، لواندوفسکی ، دورتموند 1 بار

* زدن 4 گل در یک بازی

گرد مولر ، بایرن ، 1 بار

* جوانترین گلزن

لارس ریکن ،کریستین پولیشیچ، دورتموند 18 سال

هلموت اشمیت، سانتا کروز ، کریستین سیگه ، اولی هوینس ، بایرن 19 سال

* مسن ترین گلزن

لوتار ماتیوس ،بایرن 37 سال

یورگن کوهلر ، دورتموند ، 34 سال

* جوانترین بازیکن حاضر در دیدار ها

هویبرگ ، برگارت گوکتان ، گایودینو ، بایرن 17 سال

مارک اندره گروسکا ، ابراهیم تانکو ، ایکه ایمل ، گوتزه ، نوری شاهین ، دورتموند 17 سال

* مسن ترین بازیکن حاضر در دیدارها

اولیورکان ، بایرن 38 سال

اشتفان روتر ، دورتموند 37 سال

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد