وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هاینکس: مشکلاتی وجود دارد اما تیم به زودی روی دیگرش را به نمایش خواهد گذاشت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سرمربی بایرن مونیخ در مراسم معارفه اطمینان داد که بایرن نمایش‌هایی متفاوت خواهد داشت.  

سرمربی افسانه‌ای بایرن مونیخ در مراسم معارفه، تشکر از کمک‌های فراوان باشگاه را یکی از عوامل تاثیرگذار برای بازگشتش دانست.

کنفرانس مطبوعاتی یوپ هاینکس و مدیران بایرن مونیخ لحظاتی امروز (دوشنبه) در مونیخ برگزار شد. صحبت‌های سرمربی باواریایی‌ها در مراسم معارفه را به نقل از وبسایت رسمی بوندس‌لیگا می‌خوانید:

زمانی که در سال 2013 بازنشستگی‌ام را اعلام کردم، بسیار احساسی بودم و فکری برای بازگشت به مربی‌گری نداشتم. چند پیشنهاد از باشگاه‌های بزرگ اروپایی داشتم اما تصمیمم را گرفته بودم. پس از صحبت با کارل هاینتس رومنیگه و اولی هونس، به من فرصتی داده شد که موقتا به باشگاه برگردم، خیلی در موردش فکر کردم؛ چندین دلیل برای قبول این وظیفه تا پایان فصل دارم. دوستی فوق‌العاده‌ای با اولی هونس و کارل هاینتس رومنیگه دارم، ما ارتباطمان را در چند سال اخیر حفظ کرده‌ایم. من زیادی به بایرن بدهکار هستم، این باشگاه فرصتش را داد که تبدیل به یک مربی در سطح بین‌المللی شوم. پس از آن توانستم بعد از 32 سال، رئال مادرید را به قهرمانی اروپا برسانم. 

مشکلات بایرن مونیخ: 

می‌دانم که اکنون مشکلاتی وجود دارد. اما فوتبال به تازگی اختراع نشده است و من یکی دو چیز درباره این ورزش می‌دانم. بسیار مهم بود که کادر فنی‌ام را به تیم بازگردانم. اطمینان دارم تیم به زودی روی دیگرش را به نمایش خواهد گذاشت.

واکنش‌ها پیرامون بازگشت به بایرن: 

بسیاری از هم‌تیمی‌ها و بازیکنان قدیمیم این چند روز با من تماس گرفتند. کلودیو پیزارو به من پیام داد. او در آخرین فصل مربی‌گری من انتخاب سومم برای پست مهاجم بود. یادم می‌آید در یکی مجبور شدم که به کلودیو بگویم، در ترکیب تیم برای بازی لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس نخواهی بود. این باید کلودیو را ناراحت می‌کرد، اما او از اولین کسانی بود که به من پیام داد و برایم آرزوی موفقیت کرد، فوق‌العاده بود. بسیاری از بازیکنان سابقم در بایرن، رئال مادرید، بیلبائو، بایرلورکوزن و تنریف به من تبریک گفتند. همچنین با تعدادی از بازیکنان کنونی تیم نیز صحبت کرده‌ام.

برنامه برای تیم:

من هیچوقت تماشای فوتبال را متوقف نکرده‌ام. بوندس‌لیگا لیگی قدرتمند است، با مربیان جوانی بسیار عالی و تیم‌هایی مانند بروسیا دورتموند. من مطمئن هستم که می‌توانیم با وجود شرایط فعلی عملکردمان را بهبود بخشیم. می‌دانم که باید چه کاری با این ترکیب انجام دهم. تمامی بازیکنانی که اکنون دراختیار داریم فوق‌العاده حرفه‌ای هستند. من از آن دسته مربیانی هستم که دوست دارم با بازیکنان ارتباط داشته باشم. نیاز به ایجاد یک حس مشترک در تیم داریم. از لحاظ تاکتیکی باید انعطاف پذیر باشیم و با توجه به تیم مقابل، بازی کنیم. چیزی مانند 90 دقیقه دفاع، حمله و یا پرس وجود ندارد.

در خارج از آلمان و فوتبال بین‌المللی، از بازی تیم سابقم، رئال مادرید تحت تاثیر قرار گرفته‌ام. آن‌ها مدلی عالی برای دنبال کردن هستند.

کارلو آنچلوتی: 

کارلو آنچلوتی یک مربی فوق‌العاده است. زمان‌هایی وجود دارد که اینطور طلسم‌هایی گریبان مربیان را می‌گیرد. او فصل گذشته بایرن را به قهرمانی آلمان رساند. من چیزی جز احترام برای کارلو ندارم. چند سال پیش او را در مادرید دیدم، دیداری که مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.  

افت برخی بازیکنان تیم: 

بر کسی پنهان نیست که توماس مولر اکنون با تمام پتانسیلش بازی نمی‌کند یا ژروم بواتنگ پس از مصدومیتی سخت درحال مبارزه است. می‌دانم باید چه کاری انجام دهم. باید بنشینم و با بازیکنان صحبت کنم. حس اتحاد را به تیم القا کنیم. یک نقشه واضح دارم.

هامس رودریگز:

او حمایت مرا خواهد داشت. من بازیکنان با استعداد را دوست دارم. شرایط برای او آسان نیست؛ به کشور جدیدی آمده و زبان آلمانی را نمی‌داند.

 ممکن بودن قهرمانی بوندس‌لیگا؟

کار من این است که خودباوری را در تیم زنده کنم، نه اینکه درباره هدف‌هایمان در این فصل صحبت کنم. من واقع بین هستم، دورتموند با 5 امتیاز اختلاف صدرنشین بوندس‌لیگا است و با توجه به بازی آن‌ها، پایین کشیدنشان از آن جایگاه دشوار است. اینکه درباره هدف صحبت کنیم، اکنون سودی ندارد. باید اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان بازگردانده شود. می‌دانم که می‌توانیم این را انجام دهیم، اما نیاز است که آن‌ها اعتقاد داشته باشند که می‌توانند بهتر کار کنند. پس از وقفه بازی‌های ملی، رسیدن به ریتم طبیعی خوب خواهد بود.

رویای بازگشت به بایرن؟ 

بازگشت به مربی‌گری رویای من نبود. دوست داشتم که سرم به کار خودم گرم باشد. از اینکه مرکز توجهات باشم لذت نمی‌برم. همانطور که کارل و اولی گفتند، آن‌ها این حس را داشتند که من شخص مناسب برای این کار هستم اما باز هم نیاز بود تا برای پذیرشش فکر کنم. می‌خواستم که کمک کنم.

وضعیت سلامتی هاینکس:

حس می‌کنم که در وضعیت خوبی دارم، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ فکری. ضربان قلبم به مانند یک انسان 60 ساله است. در خانه‌ام اتاقی برای تناسب اندام دارم، هر روز صبح شنا می‌کنم و پیاده‌روی را نیز در برنامه دارم.

صحبت پایانی:

صحبت آخر درباره خودم نیست، درباره بایرن مونیخ است، امیدوارم این دو شخصی که کنار من نشسته‌اند، بتوانند یک مربی عالی آلمانی را در این هشت ماه پیدا کنند. این آسان نخواهد بود، مربیان جوان فوق‌العاده‌ای وجود دارند.

کنفرانس مطبوعاتی یوپ هاینکس به پایان رسید.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
داوود کان سه‌شنبه 18 مهر 1396 ساعت 23:55

یه سری ها تو ایران تا یه افتخار کسب میکنن از تیم طلبکار میشن و فک میکنن همه باید براشون فدا شن
ولی هایکنس با اینکه کار بزرگی برای بایرن انجام داد ولی همیشه با تواضع میگه به تیم مدیون بودم
برا همینه فدایی زیاد داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد