وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن آنچلوتی؛ اف سی هالیوود دوم!

دومین مربی ایتالیایی تاریخ بایرن این روزها فشار زیادی را تحمل می کند. به نظر می رسد کنترل باشگاه از دست آنچلوتی خارج و دوباره حواشی باشگاه بایرن تبدیل به سوژه رسانه ها شده است.  

در جریان فیلمبرداری فیلم بلیدرانر در سال 1982، ریدلی اسکات(کارگردان) و هریسون فورد (بازیگر) با هم به مشکل می خورند، فورد که ستاره سینمای آن زمان بود پیش مدیران استودیو سازنده فیلم می رود و از آنها می خواهد که اسکات را کنار بگذارند، در کمال ناباوری مدیران اسکات را که قبل از آن سر تعویض هایش برای فیلمنامه نویس فیلم و البته وسواس های بیش از حدش مشکل ساخته بود در آخرین مراحل فیلمبرداری از کارش برکنار کردند. (و البته پس از مدتی در مرحله پس از تولید او را به کارش برگرداندند.)

دنیای هالیوود پر از این داستان هاست، کارگردانانی که از پس بازیگرانشان بر نمی آیند، بازیگرانی که از کارگردان ها قوی ترند و حتی گاهی قدرت این را دارند تا بتوانند کارگردان را هم کله پا کنند!

در خلال دهه نود، بایرن مونیخ را با لقب "اف سی هالیوود" می شناختند، لقبی که بخاطر حواشی زیادی که هر روز از این تیم و ستاره هایش در روزنامه ها و نشریات سوژه می شد ساخته شده بود. در این دوره بایرن شدیدا از حواشی اش ضربه خورد و البته افتخارات زیادی کسب نکرد، جالب این بود که این حواشی فقط منحصر به بازیکنا نمی شد و حتی مربی آن زمان تیم یعنی جیوانی تراپاتونی هم با مصاحبه های مسخره اش سوژه شماره یک جراید بود. وقتی که اوتمار هیتسفیلد به بایرن آمد، بایرن به جایگاه واقعی اش برگشت، کنار رفتن از تیتر یک نشریات و رسیدن به مراحل نهایی لیگ قهرمانان... بایرن هیتسفیلد خیلی زود آقای بوندسلیگا شد و در اروپا افتخار آفرینی کرد. دوران اف سی هالیوود همین جا تمام شده بود.

تا امروز

قبل از شروع فصل، کارلتو از داخل و خارج باشگاه تحت فشار بود. عملکرد بسیار ضعیف تیمش در بازیهای پیش فصل، همه را در مورد توانایی او برای بازگرداندن بایرن به فینال لیگ قهرمانان دچار تردید کرده بود. اما اوضاع زمانی بدتر شد که بازیکنان تیم شروع به انتقاد از وضعیت تیم در رسانه ها کردند.

اولین انتقاد از توماس مولر شروع شد، جایی که از نیمکت نشینی اش ابراز ناراحتی کرد:

” من دقیقا نمی دانم مربی چه ویژگی هایی را می خواهد از من ببیند ولی به نظر می رسد من بازیکنی که او می خواهد نیستم.
 “

رابرت لواندوفسکی ولی برخلاف هم تیمی اش، به افکار مربی اعتراضی نداشت، اعتراض او به عملکرد ضعیف بایرن در نقل و انتقالات در مقایسه با دیگر مدعیان قهرمانی چمپیونزلیگ و ضعف سطح بازیکنان کنونی تیم بود. اگرچه مدیریت باشگاه از جمله رومنیگه و اشتفان افنبرگ اسطوره سابق بایرن و چندی دیگر، به هردو بازیکن حمله کردند اما شدت حملات به لوا بیشتر بود و رومنیگه درپاسخ حرفهای لوا به تندی گفت:

” واضح است که او تحت تاثیر نقل و انتقالات بزرگ پاریس قرار گرفته است. با این وجود او به عنوان یک بازیکن توسط ما به خدمت گرفته شده و برای این کارش هم پول زیادی دریافت می کند. بابت نظرات او متاسفم. هرکسی که از مربی، هم تیمی و یا باشگاه انتقاد کند فورا با من روبرو خواهد شد.
 “

اما فقط این بازیکنان نیستند که از وضعیت تیم و عملکرد مربی یا باشگاه ناراضی اند، به نظر می رسد این نارضایتی ها در سطح بالاتر هم وجود دارد. مثلا اولی هوینس درباره مسئله لواندوفسکی دقیقا نظری مخالف رومنیگه داشت و گفت:

” من تمام صحبت های لوا رو خواندم و حرف هایش آنقدرها هم بد نبود. نگرانی یک بازیکن برای وضعیت باشگاهش همیشه چیز خوبی است.
 “

هوینس پس از شکست مقابل هوفنهایم بازهم در مصاحبه اش سعی می کند حاشیه های پیش آمده از مصاحبه لوا را در رسانه ها کم کند و توجهات و انتقادات را به سمت عملکرد این تیم در بازی ها ببرد:

” مشکل اصلی ما مصاحبه روبرت نیست، ما خیلی خیلی ضعیف بازی کردیم و باختیم.
 “

اما حواشی همین جا تمام نشد، در بازی مقابل اندرلخت در چمپیونزلیگ بود که فرانک ریبری پس از تعویضش واکنش بدی نشان داد و پیراهنش را پرت کرد حرکتی که بازهم بایرن را تیتر یک رسانه ها کرد. در زمین هم دریک بازی متوسط مقابل یک تیم 10 نفره، در آلیانز آرنا بایرن به یک پیروزی سخت رسید، چیزی که بعد از بازی صدای روبن را هم در آورد:

” مقابل یک تیم 10 نفره باید خیلی بهتر باشیم، باید درباره مشکلاتمان صحبت کنیم و ضعف هایمان را بهبود ببخشیم.
 “

شرایط همچنان آرام نشده بود که یولیان ناگلزمن، پس از پیروزی دوباره اش مقابل بایرن قدرتمند از رویای مربیگری در مونیخ سخن گفت. پس از تحویل گرفتن یک تیم بحران زده و نجات از سقوط، ناگلزمن جوان در فصل دوم حضورش، تیمش را به جایگاه چهارم بوندسلیگا رساند و البته جلوی بایرن نباخت و چندین رکورد دیگر را جابجا کرد، او ثابت کرد بهترین مربی جوان آلمان است و آینده روشنی دارد. در این شرایط آشفته بایرن مصاحبه او، آگاهانه یا ناآگاهانه نوعی چراغ سبز نشان دادن به مدیران به حساب می آمد:

”  باشگاه بایرن نقش بزرگی در رویاهای من بازی می کند. من سالها در مونیخ زندگی کرده ام. همسر و فرزندم به زودی به مونیخ می روند. ما در آنجا خانه ای ساخته ایم و بستگان زیادی در آنجا داریم، مونیخ خانه ماست. من از زندگی ام خیلی راضی و خوشحالم، حضور در باشگاه بایرن مرا کمی خوشحال تر خواهد کرد اما به این معنا نیست که خوشبختی من صرفا وابسته به حضور در بایرن باشد.
 “

با توجه به اینکه بایرن این روزها شدیدا مورد توجه مطبوعات است و البته شایعاتی در مورد رفتن آنچلوتی به چین مدام به گوش می رسد، کارلتوی با تجربه باید شرایط را تحت کنترل خودش بگیرد و مطمئن شود که این حواشی فراوان تاثیری روی نتایج تیم نمی گذارد.

 

Ronan Murphy, Goal

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد