وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تیاگو: زیر نظر آنچلوتی بازیکن بهتری شده ام؛ کارلتو و گواردیولا تفاوت های اساسی با هم دارند

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، گل سرسبد خریدهای پپ گواردیولا برای بایرن مونیخ زیر نظر سرمربی جدید در حال شکوفایی مجدد است.  

تیاگو آلکنتارا می گوید بازیکنان بایرن مونیخ زیر نظر کارلو آنچلوتی نسبت به زمان حضور پپ گواردیولا بسیار آزادتر بازی می کنند. پپ در اولین سال حضورش در مونیخ اقدام به خرید تیاگو کرد و آن زمان عنوان کرد "هیچ کس تیاگو" نمی شود. هافبک جوان اسپانیایی در آن زمان با انتقالی ۲۵ میلیون یورویی راهی مونیخ شد اما در دومین فصل حضورش در این تیم دچار مصدومیتی طولانی مدت شد ولی از فصل گذشته سیر صعود او دوباره شروع شده است. در این فصل و پس از جدایی گواردیولا از بایرن مونیخ، این بازیکن دوباره رشد خود را آغاز کرده و اکنون در حال سپری کردن بهترین فصل فوتبالی خود است.

تیاگو در مصاحبه با نشریه El Pais می گوید بازیکنان بایرن مونیخ اکنون آزادتر هستند. تیاگو درباره مقایسه آنچلوتی و گواردیولا گفت:


هر دو به عنوان بازیکنان افتخارات زیادی را کسب کرده اند. هر دو آرامش فکری خاص خود را دارند و می دانند که بازیکنان چگونه فکر می کنند. در همین حال آن ها شخصیت متفاوتی دارند. آنچلوتی و پپ دو مربی بزرگ هستند و دیدی کاملا متفاوت به فوتبال دارند. آنچلوتی بیهوده صحبت نمی کند. او چندین زبان را متوجه می شود. او زیاد صحبت نمی کند اما زمانی که صحبت می کند همه به حرف های او گوش می دهند و شبیه این است که او چیزهای مهمی برای گفتن دارد.

جدا از صحبت ها، حرف ها و جک هایی که آنچلوتی می گوید باعث می شود شما تفاوت هایی بین یک سرمربی و شخصی که هر روز او را ملاقات می کنید و از حال و احوال و شرایط زندگی شما سوال می کند پیدا کنید.

آنچلوتی در طول دوران حرفه اش با بازیکنانی کار کرده که مشکلات شخصیتی داشته اند و تمامی آن ها اکنون از خوبی های آنچلوتی می گویند. چنین چیزی بسیار نادر است.

با حضور آنچلوتی آزادی عمل بازیکنان بیشتر شده است. سرمربی بیشتر از استراتژی و تاکتیک ها به شما اعتماد بنفس و آزادی عمل می دهد.

تیاگو اگر چه در آکادمی لاماسیا رشد کرده و رابطه ای نزدیک با پپ گواردیولا دارد اما می گوید این آزادی عمل او را به بازیکنی بهتر تبدیل کرده و او اکنون در جریان بازی بهتر می تواند از توانایی ها و تکنیک خود استفاده کند.


من به این آزادی نیاز دارم چون دوست دارم بازی را آنالیز کنم، برای داشتن دقت تاکتیکی و بازی خوانی بهتر هم به آن نیاز دارم. آنچلوتی این آزادی عمل را به شما می دهد و به شما ۴ نکته می گوید و شما می توانید تفسیرهای خود را درباره این نکات داشته باشید. او به شما آزادی می دهد و شما می توانید پاسخگوی عملکرد خود باشید.

این صحیح است که فصل جاری بهترین فصلم در فوتبال حرفه ای بوده است. اکنون بالغ تر شده ام و مسئولیت هایم در تیم هم کمی بیشتر شده است. اکنون احساس می کنم با تیم هماهنگ تر شده ام. من تبدیل به عنصری مهم در تیم شده ام و این اتفاقی اساسی است چون اکنون نه تنها سرمربی بلکه کلیه بازیکنان تیم هم به من اعتماد دارند.

یکی از عناصر اصلی در درخشش تیاگو در فصل جاری را می توان آرتورو ویدال دانست. تیاگو درباره هم بازی اش می گوید:


ویدال یک پدیده است. من هرگز هیکلی طبیعی، که تا این حد قوی باشد را ندیده ام. من بازیکنانی را دیده ام که برای یک مصدومیت یک یا دو ماه نمی توانند بازی کنند و به ریکاوری بلند مدت نیاز دارند اما ویدال این دوره ها را ظرف دو هفته طی می کند و دوباره آماده می شود.

نمایش های داخل زمین به خوبی نشان می دهد که ویدال برای تیم تا چه اندازه مهم است. او تمامی قسمت دفاعی را پوشش می دهد. ویدال در کار با توپ هم بسیار خوب است، گلی که فصل قبل به بنفیکا زد را به یاد بیاورید. ویدال بازیکنی بسیار کامل است.

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
Miwnoo چهارشنبه 23 فروردین 1396 ساعت 22:44

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد