وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا بایرن در بحران است؟

ماجراجویی کارلتو در بایرن با هشت برد پیاپی همراه شد که باعث شد تا بایرن او بهترین شروع را در تاریخش داشته باشد. سبک بازی مونیخی ها با مربی کارکشته ی ایتالیایی شان به گونه ای بود که خیلی ها از اتمام دوران فوتبال بر پایه ی مالکیت پپ گواردیولا خوشحال بودند و  ازادی عمل بیشتر بازیکنان در ترکیب را موهبتی می دانستند که توسط آنجلوتی به بازیکنان داده شده است. 

 

حال بعد از گذشت سه بازی بدون برد، همین امر(آزادی بیش از حد بازیکنان) عاملی شده برای انجام شدیدترین انتقادات به کارلتو. اما کسب دو تساوی و یک شکست در بازی های قبلی را به سختی می توان یک بحران نامید. چرا که بایرن هنوز هم در صدر جدول لیگ قرار دارد و با رقیب سنتی اش 4 امتیاز فاصله ایجاد کرده است. باواریایی ها همچنین طعم شکست را نچشیده اند. در مقایسه با سه سال گذشته، امتیازات این فصل بایرن از سال 2013-14(19 امتیاز) و 2015-16(21 امتیاز) کمتر است اما همانند سال 2014-15 می باشد.


اگرچه کارلتو را به عنوان مربی ای آرام می شناسیم، اما با تساوی 2-2 برابر فرانکفورت، وی با انتقاد از بازیکنانش آن ها را به نداشتن تمرکز و صلابت متهم کرد. کلن و فرانکفورت به خوبی به آنلجوتی گوشزد کردند که نمی توان با گذاشتن دست در جیب در بوندس لیگا قهرمان شد. حال این مربی در مصاحبه هایش به وضوح از ایجاد تغییراتی در تیمش سخن گفته است.

اما گذشته از این حرف ها مشکل بایرن کجاست؟

باید سراغ خط حمله برویم. رابرت لواندوفسکی که فصل قبل در حدود 40 گل برای بایرن به ثمر رساند، در 5 بازی اخیر بایرن گلزنی نکرده است. مرد دوم خط حمله ی تیم نیز با وجود زدن 20 گل در فصل گذشته ی لیگ، تا کنون در لیگ امسال گلزنی نکرده است. اما کم کاری مولر و لوا را پدیده ای به نام کیمیچ به گردن گرفته است. وی اگرچه در برابر فرانکفورت 6مین کل خود را 7مین بازی زد، اما بعید است بتواند تا پایان فصل به این آمار و عملکردش ادامه بدهد، و باید مهاجمین اصلی تیم وظیفه ی گلزنی را بر عهد بگیرند.

آمار ها هم از افت کیفی بازیکنان بایرن می گویند. مالکیت، پاس سحیح و درصد دوندگی تیم نسبت به قبل کاهش یافته است و تنها تیم در نبرد ها برتر بوده است؛ که البته علت این قضیه هم می تواند لو دادن های پی در پی توپ باشد.

آمار دوندگی بایرن به نسبت دیگر تیم های لیگ 3 کیلومتر در هر بازی کمتر است که مکنست این شبهه را بوجود بیاورد که بازیکنان بازی های لیگ را دست کم می گیرند. اگرچه بایرن در سه فصل قبلی ضربه ی فراوانی از خستگی در پایان فصل خورده است اما با وجود سیستم چرخشی تباید وضیعت دوندگی تیم این قدر پایین باشد.


اما باید بدانیم که زمان قضاوت بایرن آنجلوتی آخر فصل خواهد بود، برهه ای که طرفداران بایرن به خاطر شکست های پی در پی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان از آن هراس دارند. اما نباید فراموش کرد که رئال نه چندان قوی همین آنجولتی سه سال قبل بایرن شکست ناپذیر را با 5 گل برد و فینالیست شد.

پس فعلا نباید ناامید شد، تا پایان فصل زمان زیادی مانده و قطععا باواریایی ها با بدرن آیندهوون، به شرایط خوبشان باز خواهند گشت.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد