وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ایتالیا یا ایتالیا، مساله این است

italy-football-team.jpg

مرحله حذفی یورو 2016 امروز آغاز می شود. در یکی از حساس ترین دیدارهای این مرحله، تیم های ملی اسپانیا و ایتالیا فینال 2012 را در یک هشتم نهایی تکرار می کنند. برنده این دیدار با برنده دیدار آلمان - اسلواکی در یک چهارم دیدار خواهد کرد.

 

این دیدار اما از آن جهت برای فوتبال دوستان آلمانی حائز اهمیت است که در ده سال اخیر، این دو تیم هر کدام یک بار در یورو و یک بار در جام جهانی آلمان را حذف کرده اند. به عبارتی دیگر در پنج تورنومنت اخیر آلمان یک بار قهرمان شده و چهار بار دیگر توسط ایتالیا و اسپانیا از دور رقابت ها کنار رفته.

اما این تیم ایتالیا آیا با تیم هایی مانند 2006 و 2012 قابل مقایسه است؟ این تیم آیا آن توانایی را دارد که مرحله به مرحله اوج گیرد و با متعجب کردن جهانیان به فینال راه یابد؟ ایتالیای 2016 بوفان و کیلینی را دارد، اما آیا جایگزینی هم قامت با آندره پیرلو، بازیکنی که به تنهایی یک تیم بود را دارد؟ آیا آنتونیو کونته در بین شاگردان خود آنتونیو کاسانو ای دیگر به همراه دارد که با تکنیک خود دفاع کناری آلمان را به هم بریزد و پاس گل دهد؟ آیا لاجوردی پوشان در کاروان خود سوپر ماریو دیگری دارند تا از فاصله چهل متری گلزنی کند؟! این تیم حداقل از نظر بازیکن در مقایسه با تورنومنت های قبلی، وضعیتی مشابه با اینتر و میلان فعلی دارد در مقایسه با سال های ابتدایی هزاره سوم.

در سمت مقابل تیم آلمان نیز با یورو 2012 تفاوت های بسیاری دارد. دی مانشافت یورو 2012 را با بدترین وضعیت روحی ممکن آغاز کرد. کمتر از یک ماه قبل، فینال لیگ قهرمانان در شهر مونیخ انجام شده و آلمان ها از حفظ جام در خانه ناکام مانده بودند. شکست در خاک آلمان برابر یک تیم انگلیسی چیزی بود در ابعاد یک فاجعه ملی برای کشور آلمان. شاکله اصلی آلمان در آن سال را بازیکنان بایرن تشکیل می دادند اما فینال لیگ قهرمانان در آن سال یک مساله صرفا باشگاهی نبود و این غم زدگی حتی پس از گلزنی و بردهای آلمان در یورو نیز در چهره بازیکنان مشهود بود.

اما آلمان جام را با سه برد برابر پرتغال، هلند و دانمارک آغاز کرد. پس از صدر نشینی در گروه مرگ، آلمان در مرحله حذفی نیز چهار چرخ اتوبوس یونان را پنچر کرد. جمیع این موارد منجر به این شد تا تیم بی انگیزه آلمان دچار غرور شود و بازی برابر ایتالیا را به گونه ای آغاز کند که گویی یک بازی تدارکاتی است برابر تیم  آخر رنکینگ فیفا و نه نیمه نهایی جام ملت های اروپا برابر گربه سیاه همیشگی!

البته اشتباهات فردی نیز در آن شکست تلخ بی تاثیر نبود. عملکرد مدافعان میانی تیم ملی در هنگام سانتر کاسانو و ضربه سر بالوتلی چیزی فرا تر از یک فاجعه بود. پس از آن نیز یواخیم لوو با جویدن ناخن در کنار زمین و به نمایش گذاشتن چهره ای مضطرب و خود باخته تیر خلاص را به جسد نیمه جان آلمان وارد کرد.

اما به یاد داشته باشید در کشور آلمان یک اشتباه دو بار تکرار نمی شود ! بازیکنان جوان آلمان اکنون پس از دو شکست در نیمه نهایی جام جهانی 2010 و یورو 2012 و قهرمانی در جام جهانی 2014 کوله باری از تجربه و تاکتیک با خود همراه دارند. بازی قبل آلمان برابر ایرلند شمالی تنها گوشه ای بود از سال ها بازی و تمرین با سبک بازی مالکانه و سرعتی با پاس های فراوان. مدافعان و هافبک های آلمان اکنون حتی راه خنثی کردن ضد حملات حریف را نیز به خوبی آموخته اند. اگر مشکل خاصی رخ ندهد، به باور نگارنده تیم آلمان اجازه نفس کشیدن را نیز به تیم ایتالیا نخواهد داد. این تیم آلمان با این خط دفاع و ارائه بازی مالکانه حتی توان قهرمانی بدون دریافت گل را نیز دارد. قهرمان جهان قهرمان یورو 2016 می شود مگر آنکه خودش مانع آن شود!

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
علیرضا حیدریان شنبه 5 تیر 1395 ساعت 02:14

تحلیل بسیار زیبا و منطقی بود هیچ تیمی حریف آلمان نیست مگر خودمان باعث حذف خودمان شویم

کاوه بهمن جرمن شنبه 5 تیر 1395 ساعت 02:53

عاشقتم نویسنده مقاله.....المان اجازه نفس کشیدن رو نه به ایتالیا نه هیچ تیم دیگه ای نخواهد داااااد.زنده باد المان کبیر پاینده باد دویچلند سرافراز.به امید قهرمانی با تحقیر ایتالیا یا اسپانیای نوپا

کاپیتان نویر شنبه 5 تیر 1395 ساعت 03:31 http://bayern.com

من دوست دارم به ایتالیا بخوریم تا مزه انتقام رو بهشون نشون بدیم

لوو شنبه 5 تیر 1395 ساعت 03:32 http://bayern.com

عمرا اگه ایتالیا بتونه المان کبیر رو حذف کنه لهشون میکنم

کاوه بهمن جرمن شنبه 5 تیر 1395 ساعت 03:34

بازی اصلی المان از یک چهارم شروع میشه وجهان قدرت واقعی المان رو خواهد دید اروپا زیر چکمه های مردان لو به صدا در میاد این خط اینم نشاااااااان 15 روز صبر کنید

bobak شنبه 5 تیر 1395 ساعت 04:34

متن جالبی بود . درست است مگر احمال کاری در یک لحظه یا احساساتی شدن یک بازیکن سبب شکست مانشافت شود چیزی که البته تاحدودی بعید به نظر می رسد . بهرحال مقاله واقع بینانه ای است بدون حرف و حدیث.

مسعودآلمانی-رئالی شنبه 5 تیر 1395 ساعت 05:18

به هرکی بخورم محکوم به بردن هستیم زیادفرقی نداره کی باش فقط بایدببریم

آلمان شنبه 5 تیر 1395 ساعت 13:52

واقعا راست گفت
امسال میتونیم قهرمان بشیم بدون گل خورده..
فقط مانشافت...
زنده باد آلمان کبیر قهرمانیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد