وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تونی کروس یا مسوت اوزیل، در مانشافت رئیس کیست؟

یوگی لوو در کادر خود از دو هافبک فوق العاده برخوردار است، تونی کروس از مدت ها پیش خود را به عنوان بازیکنی رهبر در زمین مطرح نموده و از سوی دیگر تورنمنت یورو 2016 در این زمینه شاید به آخرین شانس مسوت اوزیل بدل گردد. 

 

تونی کروس در فصل گذشته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با 1137 مرتبه تماس با توپ، 31 مرتبه قرار دادن بازیکنان خودی در موقعیت گل زنی و ارسال پاس هایی با دقت 95 درصد آماری خیره کننده از خود بر جای گذاشت، مسوت اوزیل نیز با ارسال نوزده پاس منجر به گل در رقابت های لیگ برتر جزیره بسیار خوش درخشید، حال یوگی لوو در کادر خود از حضور "سلطان پاس اروپا" و"پادشاه پاس گل اروپا" برخوردار است و به نظر وی در میانه میدان در رقابت های یورو 2016 با مشکلی از نظر خلاقیت تیمی مواجه نگردد.

حال پرسشی که مطرح می شود این است که کدام یک از این بازیکنان می تواند نقش رهبر و رئیس تیم در میانه میدان را بر عهده گیرند؟ مطبوعات آلمانی این روزها بیشتر از تونی کروس انتظار عهده دار شدن چنین نقشی را دارند، بازیکنی که با توجه به مشکل عدم آمادگی کامل باستین شواین اشتایگر می تواند چنین مسئولیتی را بر عهده گیرد و به نظر خود نیز با قبول چنین انتظاراتی مشکلی نداشته باشد. مسوت اوزیل اما با وجود پشت سر گذاشتن فصلی درخشان در آرسنال جایی در بین گزینه های رهبری مانشافت ندارد. بعد از خداحافظی فیلیپ لام از رقابت های ملی، یوگی لوو سرمربی مانشافت بازوبند کاپیتانی را به شواین اشتایگر واگذار نمود و به ترتیب از بازیکنانی نظیر مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ، متس هوملس، سامی خدیرا، توماس مولر و تونی کروس به عنوان انتخاب های بعدی خود نام برد، بازیکنانی که بیشتر از جام جهانی 2010 در کادر مانشافت حضور داشته اند، در بین این اسامی اما یوگی لوو از مسوت اوزیل و لوکاس پودولسکی برای عهده در شدن چنین نقشی چشم پوشی نمود.

اما چگونه یوگی لوو چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است، در حالی که اوزیل با انجام 73 بازی ملی بعد از شواین اشتایگر و پودولسکی سومین بازیکن با تجربه کادر مانشافت محسوب می گردد، در آرسنال کارگردان اصلی تیم در بخش تهاجمی است و عملکرد او همواره مورد تمجید سرمربیان و هم تیمی ها قرار گرفته است، برای نمونه یولیان دراکسلر در مورد اوزیل گفته است:"من طرفدار بازی اوزیل هستم و قابلیت های فنی او همواره من را غافلگیر می کند." در واقع هیچ یک از بازیکنان حال حاضر مانشافت از قابلیت های فنی اوزیل برخوردار نیستند و حتی کریس رونالدو سوپر استار پرتغالی جهان فوتبال نیز بعد از ترک رئال مادرید توسط اوزیل در سال 2013، از تصمیم سران مادریدی مبنی بر واگذاری این هافبک آلمانی به باشگاه آرسنال به شدت انتقاد نمود، با اینوجود پرسشی که به ذهن می رسد این است که چرا در این سال ها اوزیل به سوپر استاری و رهبری در تیم ملی آلمان بدل نگردیده است؟

به جای مسوت اوزیل به نظر می رسد که تونی کروس در حال پیمودن چنین مسیری است، کروس در این سال ها به بازیکن اصلی مانشافت در بخش دفاعی خط میانی بدل گشته، بازیکنی که کارگردان اصلی تیم در میانه میدان است و در حقیقت نقطه اتصال دو بخش دفاعی و تهاجمی تیم محسوب می شود.یکی از نقطه ضعف های تونی کروس در سال های اخیر مشکلات وی در کارهای تدافعی بوده است، در رئال مادرید اما زین الدین زیدان با قرار دادن کازمیروی برزیلی در کنار کروس سعی در برطرف نمودن این نقیصه داشته است، بازیکنی که به ویژه در ضد حملات سریع  تیم های مقابل به خوبی می تواند فضاهای خالی پشت تونی کروس را پوشش دهد. در کادر فعلی مانشافت اما یوگی لوو بازیکنی با کاراکترهایی شبیه کازمیرو را در اختیار ندارد و نمی توان از سامی خدیرا و شواین اشتایگر با توجه به مشخصه هایی که دارند، چنین انتظاراتی را داشت. با چنین شرایطی تونی کروس مجبور خواهد بود که در مانشافت خود وظایف دفاعی خط میانی را بر عهده گیرد و به نظر خود نیز مشکلیی با چنین واقعیتی ندارد.

شرکت در کارهای دفاعی یکی از موضوعاتی بوده که مسوت اوزیل هیچ گاه تمایلی به آن نداشته است. این هافبک آرسنالی همواره تاکید نموده که بهترین احساس را با قرار گرفتن در پست بازیکن شماره ده خواهد داشت. در جام جهانی 2014 یوگی لوو در چیدمان مورد نظر خود، چنین پستی را برای تیم خود در نظر نگرفت و به همین دلیل بیشتر از اوزیل به عنوان بال تهاجمی سمت چپ بهره می برد. با چنین تاکتیکی آلمان به مقام قهرمانی جام جهانی دست یافت، اما مسو ت اوزیل از آن دسته از بازیکنانی بود که نقش چندان مهم و تعیین کننده ای در رقم خوردن چنین افتخار بزرگی ایفا ننمود.در رقابت های یورو 2012 اما به نظر می رسد که سرانجام مسوت اوزیل بتواند در پست مورد علاقه خود بازی کند، توماس اشنایدر دستیار یوگی لوو در مانشافت روز جمعه گذشته در این زمینه تاکید نمود:"مسوت اوزیل در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، به طوری که می توان از وی در پست شماره ده بازی گرفت."

از عملکرد مسوت اوزیل در تیم ملی آلمان همواره انتقاد شده و مطبوعات و منتقدین وی را فاقد روحیه پیروزی طلبانه دانسته اند، همچنین وی هرگز بازیکن مورد علاقه رسانه های آلمانی محسوب نگردیده، شاید به این دلیل که سعی کرده همواره از انظار عمومی فاصله بگیرد، از سوی دیگر بعد از ده سال حضور در سطح اول فوتبال هنوز این هافبک مستعد نتوانسته انتظارات از خود را برآورده سازد و البته در تیم ملی آلمان نیز در بیشتر مواقع عملکردی مایوس کننده داشته است. به تونی کروس نیز در اوایل چنین اتهامی وارد می گردید که وی در جریان بازی محو می گردد، اتهامی که کروس از آن بسیار ناراضی بود، اما در سال های اخیر دیگر نمی توان به این هافبک رئال مادرید چنین اتهامی را وارد نمود، اما مسوت اوزیل همچنان سزاوار چنین اتهامی است، به نحوی که برخی مطبوعات آلمانی به وی لقب بازیکن مخفی مانشافت را داده اند.

مسوت اوزیل در دیدار تدارکاتی اخیر مقابل مجارستان نیز در پست بازیکن شماره ده بسیار ضعیف عمل نمود و هرگز تاثیرگذاری خاصی از خود بروز نداد. در نیمه دوم یوگی لوو وی را به یک خط عقب تر و در پست بازیکن شماره شش منتقل نمود. در این پست اما اوزیل با جذب و تقسیم توپ تحرک بیشتری از خود بروز داد، همانند تونی کروس بازی نمود و نشان داد که می تواند نقش مهم تر و تعیین کننده تری در تیم بر عهده گیرد.

به قلم Peter Ahrens از وب سایت آلمانی Spiegel

 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
مسعودآلمانی-رئالی یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 18:51

هردوتاشون رئیس هستند

Bayern<3 یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 22:26

اوزیل 100 %

آلمان یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 22:58

وای با اینکه میدونم قهرمانیم الان که میخواد بازی شروع شه چقدر استرس دارم
قهرمان خوشامدی..
آلمان ۴ اوکراین ۰

آلمان یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 23:56

تبریک ...
اینم گل اول...

mokri دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 00:28

فعلا که کروس رئیسه...
میانه میدون رو در اختیار داره

msaeid دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 01:25

just super MANO

حمید بیرجندی دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 14:31

من که میگم، تونی کروز رییس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد