وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برج های تورینی در جدال با مدافعین کوتاه قامت مونیخی!

پپ گواردیولا همواره در رویای برخورداری از تیمی مملو از بازیکنان میانی برخوردار بوده است، حال وی در مونیخ به آرزوی خود رسیده است، اما چگونه این تیم می تواند در مقابل ستاره های بلند قامت یوونتوس از خود دفاع نماید؟ 

 

آسیب دیدگی همه مدافعین میانی بایرن مونیخ به مشکل و بدشانسی بزرگی برای پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ بدل گشته است. از سوی دیگر چنین مسئله ای تا حدودی پپ گواردیولا را به هدف اصلی خود رسانده است، چون در بازی مقابل آوگزبورگ به غیر از مانوئل نویر و روبرت لواندوفسکی سایر بازیکنان حاضر در ترکیب تیم یا هافبک هایی متخصص محسوب می شدند یا اینکه در زمان حضور گواردیولا در آلیانس آره نا توسط وی به بازیکنانی میانی بدل گشته اند.

پپ گواردیولا پیش از حضور در بایرن مونیخ در گفتگویی مدعی شده بود که وی ترجیح می دهد در ترکیب تیم خود از هزاران بازیکن خط میانی بهره گیرد، از بازیکنانی چند وجهی، پویا که از جثه هایی چندان بزرگ و نیرومند برخوردار نیستند، نظیر فیلیپ لام (1.70 متر)، یوشوا کیمیش (1.76 متر)، داوید آلابا (1.80 متر) و خوان برنات (1.70 متر)!

در دیدار مقابل آوگزبورگ میانگین قد بازیکنان خط دفاعی بایرن مونیخ به 1.74 متر می رسید و مونیخی ها تنها به این دلیل که بازیکنان تهاجمی حریف را از خط دروازه خود دور نگه داشتند، توانستند در کارهای دفاعی عملکردی قابل قبول از خود نمایش دهند. با این وجود امتحان بزرگ و اصلی این دیوار دفاعی کوتاه در بازی مقابل یوونتوس از مرحله یک هشتم نهایی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رقم خواهد خورد، پپ گواردیولا در همین زمینه مدعی شده:"هر تیم فوتبالی در دنیا در نبردهای هوایی برتر از ما است که چنین وضعیتی هرگز ایده آل نیست." با چنین اظهاراتی مشخص می شود که پپ گواردیولا که خود استراتژیست بزرگی در خط میانی محسوب می گردیده، بدون برخورداری از مدافع میانی بلند مدت، هرگز احساس مطلوبی ندارد.

یوونتوس بر خلاف بایرن مونیخ حتی بدون حضور احتمالی ماریو ماندژوکیچ (1.90 متر) و چیلینی (1.87 متر) اما از برج های بلندی در ترکیب خود برخوردار است. لئوناردو بونوچی (1.90 متر) و آندرا بارزالی (1.87 متر) از مدافعین بلند قامت تورینی ها به حساب می آیند، در خط میانی نیز پل پوگبا (1.91 متر)‌و سامی خدیرا (1.89 متر) دو هافبک بلند قامت هستند که با حضور آلوارو موراتا (1.89 متر) در خط حمله شاگردان آلگری علاوه بر برخورداری از میانگین قدی بسیار مناسب در نبردهای هوایی نیز بی رقیب به نظر می رسند.

با این تفاسیر آیا برای کوتاه قامتان مونیخی می توان در جدال با برج های تورنینی شانسی قائل بود؟ آیا رویای پپ گواردیولا در برخورداری از تعداد زیادی بازیکن میانی در ترکیب ایده آل خود در بازی به یوونتوس به کابوسی تلخ بدل خواهد گشت؟ ماتیاس سامر مدیر ورزشی بایرن مونیخ در این زمینه گفته است:"مدافعین تیم در نبردهای هوایی باید بلندتر پرش نمایند، در هنگام سانتر همچنین انتظار می رود که آنها با استفاده از قدرت بدنی خود در نبردهای هوایی به موفقیت برسند، البته نباید فراموس نمود که فیلیپ، یوشوا و خوان مدافعینی هوشیار هستند." ماتیاس سامر در ادامه همچنین متذکر شده که:"نباید فراموش نمود که مدافعینی فوق العاده نظیر فابیو کاناوارو و روبرتو آیالا نیز زیر 1.80 متر بوده اند." البته ماسکرانو مدافع موفق و مقتدر بارسلونا نیز از قدی 1.74 متری برخوردار است، اما وی بر خلاف بازیکنانی نظیر داوید آلابا و یوشوا کیمیش از ابتدا در این پست به بازی گرفته شده و مانند آنها توسط گواردیولا به پست دفاع میانی منتقل نشده است.

توماس مولر اما با وجود غیبت مدافعین میانی تیم، به بازیکنان جانشین آنها اعتماد کامل دارد و معتقد است:"آنها به جزء مشخصات فیزیکی لازم از تمامی شرایط دیگر یک مدافع میانی نظیر سرعت، هوش، شجاعت و جسارت به خوبی برخوردار هستند."آرین روبن نیز معتقد است که مونیخی ها می توانند با تکیه بر کارهای تیمی بر چنین مشکلی غلبه نمایند. پپ گواردیولا نیز امیدوار است، در جدال مقابل تورینی ها که به تازگی بعد از پیروزی مقابل ناپولی در این فصل به صدر جدول رقابت های سری آ رسیده اند،‌ سایر کاراکترهای مدافعین تیم نظیر "سرعت و هوش بالا"مفید واقع شوند، پائولو دیبالا مهاجم آرژانیتنی یوونتوس با قدی 1.76 متری نیز در حقیقت از آرزوی مشابهی با گواردیولا در دیدار بزرگ مقابل بایرن مونیخ برخوردار است.

به قلم Filippo Cataldo از وب سایت آلمانی Sport1

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
minoo شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 10:24

باید مراقب ضربه های سرشون باشیم.البته فراموش نکنید ما نویر رو تو دروازه داریم.اصلا اجازه نمیدیم توپ به نویر برسه.فقط حمله میکنیم . ضد حمله رو فقط نباید فراموش کرد چون دیگه بواتنگ رو نداریم.
به امید پیروزی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد