وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

5 بازیکنی که بایرن آنها را خیلی زود فروخت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، باواریایی ها در سال های اخیر خرید و فروش های بزرگی داشته اند و طرح های داخلی باشگاه، آنها پرچمدار قدرت مالی در بین تیم های تاپ اروپایی کرده است. غول های باواریایی اگرچه از نبود رقبای قدرتمند در نزدیکی خودشان سود می برند ولی همانند دیگر تیم های بزرگ اروپایی، کمکی از سوی دولت فدرال یا پخش تلویزیونی دریافت نمی کنند. 

 
همه ی باشگاه باید یاد یاد بگیرند تا باکمبود ها مقابله کنند و بایرن هم از این قضیه مستثنی نیست.باوجود خریدهای هوشمندانه در طول تاریخ خود،بایرن اشتباهاتی هم در فروش بازیکنانش داشته است که به پنج مورد بزرگ انها بر اساس دوره ی زمانی اشاره کردیم:

1_ کارل هاینس رومنیگه: طی سال های 1974_1984 رومینیگه یکی از وفاداران به بایرن بود که جایگاهش را به عنوان یک اسطوره در بایرن به تثبیت رسانده بود.تیمی که او ،گرد مولر و برایتنر تحت عنوان اف سی برایتینیگه ساخته بودند جام های متعددی چه در سطح ملی و چه در سطح اروپایی بدست اورد.برنده ی توپ طلای 1980 و1981 در حالیکه در سال اخر حضورش در مونیخ با 26 گل آقای گل لیگ شد،با مبلغ 5.5 میلیون یورو به اینتر فروخته شد.وی در 28 سالگی بایرن را ترک کرد و بسبب مصدومیت نتوانست درخشش در مونیخ را در اینتر تکرار کند.رومینیگه بعد ها با پست های مدیریتی به بایرن بازگشت و اکنون نفر دوم این باشگاه بحساب می اید.

2_آندریاس برمه: در اواخر دهه ی هشتاد میلادی بایرنی ها چندی از ستاره های بزرگ خود را به تیم های سری ا فروختند.ماتیوس،برمه و کوهلر این بازیکنان بودند که جدایی شان ایامی سختی را برای بایرنی ایجاد کرد که تیمی قدرتمند ساخته بود.زمان رفتن به اینتر،برمه در اوج بازدهی قرارداشت.او که با 27 سال سن از بایرن رفت جام های متعددی با تیم اینتر کسب کرد و در لیست نهایی نامزدهای کسب توپ طلا در سال1990 هم قرار گرفت.بایرن تنها 1.1 میلیون یورو از فروش وی کسب کرد.در حالیکه بیشتر اسطوره های تاریخ المان زمان زیادی را در مونیخ و بایرن گذرانده اند،برمه،فاتح جام جهانی 1990 تنها دو سال در عضویت بایرن بود .

3_لوتار ماتئوس: وقتی تیمی یکی از ستاره هایش را می فروشد،شانس کمی برای بازگرداندنش دارد.اما در مورد ماتیوس،بایرن توانست یکی از بهترین بازیکنان تاریخ المان را چهار سال پس از فروشش با مبلغ 3.6 میلیون یورو به اینتر به تیم بازگرداند.پیش از ترک بایرن،ماتیوس چهار سال را در این تیم گذرانده بود و پس از قرار گرفتن در تیم منتخب یورو 1988 فروخته شد.پس از کسب قهرمانی دنیا به عنوان کاپیتان در سال 1990 و کسب توپ طلای همانن سال،ماتیوس در سال 1992 و در سن 31 سالگی به مونیخ بازگشت و هشت سال دیگر را در این تیم سپری کرد،تا بازنشسته شد.

4_متس هوملس:اگرچه با جذب بازیکنانی نظیر نویر و بواتنگ اکنون خط دفاع بایرن از نقاط قوتش محسوب می شود،ولی زیاد دور نبود زمانی که این نقطه از تیم پاشنه اشیل ان بحساب می امد.در ان دوران هوملز جوان بدنبال پیداکردن نامی برای خود بود ولی مجالش را در بایرن پیدا نکرد.در یکی از عجیب ترین تصمیمات،لااقل از بابت احترامی، هوملز 19 ساله در سال 2007 به دورتموند قرض داده شد تا برنو با مبلغ عجیب 12 میلیون یورو به تیم بیاید.عملکرد این دو مدافع در سالیان بعد خیلی زود اشتباه عجیب مونیخی ها را اشکار کرد.اگرچه عملکرد هومللز هم فراز و نشیب هایی داشت،ولی حضورش در بایرن،قطعا تغییراتی در کسب سه مقام دومی در سال 2012_3 ایجاد می نمود.

5_لوسیو: شروع کار فن خال در بایرن با فروش عجیب لوسیو به اینتر رقم خورد.این مدافع برزیلی تنومند،در ان زمان 31 ساله بود و قطعا در پایان دوران بازیگری اش حضور نداشت.

لوسیو که با تنها 7 میلیون یورو به اینتر فروخته شد،در رابطه با رفتار ناشایست فن خال گفته بود:طبیعیست که هر مربی شیوه ی تمرینی خودش را دارد.ولی او با من با بی احترامی برخورد می کند.من شایسته ی این رفتار نیستم.»اما لوسیو انتقامش را در ماه های اتی از بایرن گرفت.پس از ترک بایرن،لوسیو به یکی از بهترین تیم های تاریخ اینتر پیوست و توانست با این تیم فاتح سه گانه شود. در فینال لیگ قهرمانان همان فصل،لوسیو حساب شخصی اش با فن خال را پاک کرد.او به فن خال فهماند که به همان اندازه ی فن بویتن،که با حرکات میلیتو از جریان بازی محو شد،شایسته ی احترام بود.

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
اکبرماتئوس چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 22:02

داغ دلم تازه شد اساسی!
اولی به خاطر لوتارجون؛اگر می ماند ،بایرن به راحتی می توانست جام اروپا رو به دست بیاره و جلوی تاخت وتاز آ.س.میلان با اون مثلث نفرت انگیزش(گولیت.فان باستن.ریکارد) رو بگیره!
دوم به خاطر لوسیو:پسر خوب و زحمتکش برزیلی که درست در دوران اوج و پختگی از دست رفت.نتیجه اش هم که از دست رفتن یک جام دیگه بود...

hamidreza چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 22:22

لوسیو بهترین دفاع جهان بود و از اسطوره هامون واقعا رفتنش حسرت بزرگی بود

davod پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 00:38

واقعا درحق لوسیو اجحاف شد وهوملس هم بحقش نرسید

davod پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 01:01

ماتیوس بی نظیر بود یه فوتبالیست به تمام معنا

محمد پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 06:00

بنظر من بزرگترین حسرت فروختن باستین با شش میلیون به منچستر هست
اشکم در اومد دوباره
لع نت به باعث و بانی فروش باستین
تا ابد اسطوره بایرن و آمان هستی مرد بزرگ

Gerd muller پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 16:00

بات موافقم محمد

مهدى پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 18:21

پس تونى کروس کجاست؟؟؟

b جمعه 13 آذر 1394 ساعت 17:57

مایکی بالاک چی؟خرش کردند که از بایرن جداش کنند....

فراز شنبه 14 آذر 1394 ساعت 10:08

کروس چیییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد